Gå til innhold

Vi burde få mye mer i lønn!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest the imp

Uhm, er det jeg som har misforstått helt? Trodde transportarbeiderene streiker for å få et tillegg fordi de er organisert jeg, noe som i realitetet vil føre til at arbeidsgiver betaler organisasjonsavgiften deres. Dessuten at de ønsker at uorganiserte ikke skal få de samme lønnstilleggene som de organiserte får. Det de tydeligvis ikke tenker på er at det som kan skje dersom ikke arbeidsgiver får gi organiserte og uorganiserte samme lønn er at de organiserte blir underbydd eller at de uorganiserte får ekstra godtgjørelser osv når f.eks organiserte streiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bibbe
Nå skjønte jeg ikke helt, Starie - alle trenger jo jobben sin.

(JEg vet ikke hva du jobber med)

Men jeg mente bare at streiken måtte få vare så lenge det er nødvendig, for at "de høye herrer" skal skjønne at de må legge tilrette litt for de som jobber nede ved rota også - ikke bare for seg selv...

(Jeg tenker da på pensjon, osv)

Huh??!

Transportarbeiderstreiken går ikke på pensjon eller andre "grasrotgreier" eller ha du nå måtte kalle det.

Den går på å få et separat tillegg kun for de organiserte, noe som i alle fall JEG mener er borti natta latterlig og undergraver fullstendig organisasjonsfrihet her i landet, i tillegg til prinsippet om lik lønn for likt arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at trådstarteren er en god kødder. En truckfører ville aldri skrevet på den måten. Tror heller det er en frustrert statlig ansatt med lang utdanning som er misunnelig på alle med kort utdanning som tjener så myyyye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine
Jeg tror at trådstarteren er en god kødder. En truckfører ville aldri skrevet på den måten. Tror heller det er en frustrert statlig ansatt med lang utdanning som er misunnelig på alle med kort utdanning som tjener så myyyye bedre.

:Nikke: Akkurat som om jeg skulle sagt det selv !!

Takk, Lilleba, for at jeg slapp !! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyy søren! Tjener man over 400 000 i året, har man ikke LOOOV til å klage. Ikke om man tjener over 300 000 heller syns no jeg... (Det kommer jo selvsagt ut på utdanningen da,men...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

JEG BEGYNNER Å BLI KRAFTIG LEI AV HELE TRANSPORTARBEIDER STREIKEN! Streik som maktmiddel blir benyttet alt for ofte, og koster samfunnet mye mer enn "det smaker". Nordmenn er noen bortsjemte sutrekopper!!!

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streik som maktmiddel er faktisk det ENESTE maktmiddelet arbeidstakerne har!

Kan godt være det er for mye streik i Norge (hva sammenligner du i såfall med?), men da er det fordi arbeidsgiverne er for vrange!

Du må følge litt bedre med!

Arbeidsgiverne prøver å forringe opparbeidede rettigheter eller tilby dårligere tillegg til noen grupper. De (få) streikene (hotell&rest., bryggeri, journalist, grafisk) som har vært til nå, har vært helt berettiget!

(Men transportarbeiderstreiken er litt annerledes da, den er for å oppnå et nytt prinsipp, og om det prinsippet kan det nok være delte meninger.)

I neste uke braker det løs i det offentlige. Det vil også være helt berettigede streiker!

Skulle nesten tro den siste gjesten er en arbeidsgiver, som nå taper masse penger - mer enn det ville ha kostet å gi etter for kravene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf.

Lurer på om helsesekretærer blir tatt ut i streik snart jeg...

Jeg har en travel arbeidsdag på lik linje med de fleste helsearbeidere. Vi er underbemannet som alle andre og sliter veldig om en ikke møter opp. Mange tror kanskje det er å sitte på ræva og skrive, men det er faktisk mye mer, og abeidspresset er stort og det er lett å få belastningsskader.

Vi må gjøre alt "helst i forgårs" og det er ting som haster hele tiden. Det blir smått med pauser og det er stadig vekk behov for overtid. Det blir egentlig forventet.

Jeg har nesten begynt å grue meg til en fridag og helger generelt. Det er et helvete hele mandag og tirsdag. Alt vi må ta igjen fordi det ikke er folk på kontoret når det er helger og fridager.

Også får vi bare 215.000 i begynnerlønn.

Jobber jeg natta en plass som helsesekretær, får jeg bare kr. 14 ekstra i timen.... :o

Ja, jeg vet det kun er videregående, men likavæl :wink:

Hehe, tror jeg skal ta meg selv ut i streik jeg :ler:

Skal vi se hvor lenge det varer...

( AS IF.... )

Folk er jaggu heldige som har mulighet til å faktisk fysisk streike sier nå jeg....

sånn om noen lurer, så er dette ikke helt seriøst ment... følte bare for et lite skråblikk.... Folk er i allefall ikke alene om å ha dårlig lønn og en tung arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...