Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å få gavekort? Jeg er alltid litt redd for at gavekort blir kjedelig og upersonlig. Jeg synes det selv. Blir jo alltid glad, for det kommer godt med. Men allikevel hadde jeg satt mer pris på noe personlig. Føler gavekort er noe man gir, når man ikke har noe annet å gi. Eller noe man har kjøpt i siste liten, som en litt enkel løsning.

Er gavekort på kino bedre enn gavekort i butikk? Da får man i hvert fall en opplevelse. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 0c5b3...df9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i å få gavekort. Ser mange skriver at det er kjipe gaver som ikke blir brukt, men jeg blir i alle fall veldig glad for det - og bruker de alltid :)

Anonymous poster hash: f5a23...a2a
  • Liker 5
Skrevet

Gavekort er litt vanskelig...

For det første har det vært skrevet mye om at mange gavekort aldri blir brukt og det tror jeg er sant. For noen år siden fikk vi ofte gavekort til jul av svigerfamilien... på et kjøpesenter. Jeg tror aldri vi rotet oss til å bruke disse. Ikke fordi vi ikke satte pris på det eller fant noe å kjøpe, men vi hadde dem aldri med oss, glemte at vi hadde dem, var usikre på om de gjaldt, la dem på et "sikkert" sted og glemte dem osv. Etter et år hadde de gått ut. Til sammen tror jeg at det var 2-3000 kroner som ble betalt for disse og ikke brukt.

Om en person er spesielt interessert i en ting og bruker mye penger i en bestemt butikk, så synes jeg det kan være en ok ide. Men det kan også være litt upersonlig (Gadd ikke å tenke, så vi kjøpte gavekort).

Jeg tenker at cash er bedre enn gavekort... eller at man kjøper noe som man vet kan byttes. Men at gavakort har sine bruksområder. Man skal bare passe seg for å være for generell.

• Liker 2
Skrevet

Fler?

Skrevet

Ikke gi gavekort. Det er en uting. Gi heller kontanter om du ikke kommer på noe bedre. Å gi gavekort gjør at du i praksis gir en jobb til mottakeren. Mange gidder aldri bruke kortene.

1 av 5 gavekort blir aldri brukt:

https://www.google.no/search?q=ikke+gi+gavekort&oq=ikke+gi+gavekort&aqs=chrome..69i57.1667j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

Anonymous poster hash: bb620...4b2
  • Liker 3
Skrevet

Så gavekort på kino er ikke noe særlig? Trodde det var gøy å gå på kino?

Vil ikke gi penger.

Skrevet

Om mottakeren er en kinogjenger, så er gavekort på kino helt ok. Jeg går nesten aldri på kino, så det hadde det vært penger ut av vinduet (mest sannsynlig) om jeg hadde vært mottakeren.

Skrevet

Visstnok blir mange gavekort glemt og mistet, så butikkene tjener jo rått. Dog har blir jeg veldig glad for gavekort, særlig om det er slike man kan bruke på et helt kjøpesenter og ikke bare en butikk(vel, om det ikke er outland, kino, eller denslags, ting jeg er veldig interessert i. Kunne gitt fatter'n gavekort på bokbutikk f.eks.).

Upersonlig? Tja, kanskje litt, men det skader nå ikke om det kun er av og til, samtidig som det for min del veier opp i at det er kjempepraktisk:)

Anonymous poster hash: fb284...700
Skrevet

Noen blir kjempeglade for det, andre synes det er kjedelig å måtte finne sin egen gave. Ville heller gitt penger og et koslig kort :)

Gjest RompeRusk
Skrevet

Det spørs nok helt på mottager :P jeg elsker gavekort, for da får jeg alltid kjøpt det jeg selv vil ha (eventuelt betale mellomlegg dersom det ikke er nok penger på gavekortet). Men har også en venninne som hater gavekort, fordi hun mener det er så lite gjennomtenkt.

Det lureste er nok å spør hvordan mottager stiller seg til gavekort, og hvilke butikker som foretrekkes :)

Skrevet

Kommer vel helt an på personen. Jeg synes det er flott med gavekort, og bruker de alltid. Jeg forventer ikke at alle skal kunne klare å finne en perfekt personlig gave, er få som kjenner meg godt nok til å kunne klare det uansett. Kinogavekort er litt smalere, de kan være lettere å glemme, så der ville jeg nok også sett an mottakeren litt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg elsker å få gavekort, (nesten) uansett hvor. Dette fordi jeg er ekstremt kresen, og det er så og si umulig å treffe med gaver til meg, om jeg ikke har sagt noe helt spesifikt.

Kinogavekort er vel det eneste kortet som ikke hadde blitt brukt av meg, da jeg hater å gå på kino.

Pleier som regel å ha brukt opp gavekortene mine innen en måneds tid jeg. Skjønner ikke hvordan folk kan glemme de..

Endret av challenger
  • Liker 1
Skrevet

Kan si så mye som at bryllupsgaver i form av gavekort på til sammen 2700 kroner ikke ble brukt før de gikk ut på dato :/

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke det at jeg ikke blir glad for gavekort og de hadde absolutt vært nyttige om jeg husket å bruke dem, eller om det var i en butikk der jeg planla å kjøpe noe uansett. F.eks om jeg måtte ha ny seng og skulle kjøpe en i "Sengebutikken AS" og fikk gavekort for å hjelpe til med betalingen som gave.

Men det er innmari synd at noen betaler flere hundre, om ikke tusen, kroner for noe som ikke blir brukt... luft. Min egen feil om jeg ikke bruker kortet i tide, men likevel nok til at jeg er skeptisk til generelle gavekort som gave, uten at de er øremerket noe spesielt.

Endret av Lea2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker gavekort fremfor penger. Får jeg gavekort blir det jo brukt til noe gøy, men får jeg penger så føler jeg at det er penger jeg burde spare eller bruke på regninger eller andre kjipe ting.

Anonymous poster hash: f5a23...a2a
  • Liker 2
Skrevet

Jeg elsker gavekort. Fikk to i fjor og brukte de begge både på ullvang genser og kari traa hue, og jeg fortalte de som gav meg gavekortet hva jeg hadde brukt det til og var svært takknemlig for å kunne kjøpe meg noe jeg hadde lyst på som jeg valgte ut. Jeg er kanskje litt kresen av meg, ikke der at jeg ikke blir glad for presanger uansett om det en et glass med tvist eller noe annet. Men det er mye kjekkere med gavekort enn en presang som det kanskje ligger litt omtanke i fra giveren men som alikevell blir helt feil for meg og dermed havner bakerst i skuffen. Og jeg tror nok det ligger mange slike pakker under treet til folk. Ting som er ment godt men som ikke er noe mottageren helt står inne for. En risikerer jo at gavekortet aldri blir brukt, men på en annen side så risikerer enn jo det med mange andre presanger i grunn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker gavekort! Og har aldri latt vær å bruke de. Legger de i lommeboka så da har jeg de med meg, og innen 1. februar er de brukt opp ;) (når jeg har fått de i julegave)

Men er jo en selvfølge når man gir gavekort at man gir ett til en butikk el. lignende som mottakeren liker. Ei jeg kjenner fikk et gavekort på tattovering av forloveden og hun har sagt til han før at hun aldri kommer til å tattovere seg. Så bomkjøp.

• Liker 1
Skrevet

Heller gavekort (eller penger) som jeg kan bruke på noe jeg faktisk trenger eller har lyst på enn en personlig gave som bare blir liggende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det kan være fint å få et gavekort, spesielt hvis dette er en butikk med staselige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...