AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #101 Del Skrevet 13. desember 2013 Det handler om måten man sier det på.....Noen kan si det helt ok og nøytralt, men mange her sier det på en ufin og frekk måte. I tillegg spyr de ut løgner om hvordan jeg er (som de ikke aner noe om). Anonymous poster hash: 0404a...a38 Det forstår jeg. Men i begynnelsen av tråden var tonen i svarene du fikk ganske nøytral, og allerede da var du spydig og var misfornøyd. Folk var uenige med deg, men de var ikke ufine. Tilsynelatende målte du allerede i ditt annet innlegg folks folkeskikk på om de var enige i at man bør tilpasse seg uaktsomme forsentkommere eller ikke, ikke på hvorvidt de faktisk var ufine. Så har det eskalert. Eksempelvis var det en som skrev at du ikke kan forvente særbehandling om du ofte kommer for sent. Ja, det var nok uberettiget. Men da ville man vanligvis bare sagt at "Dette var en engangshendelse, jeg er ikke noen kronisk forsentkommer". I stedet fløy du i flint. Det føltes sikkert som en urettferdig karakteristikk, men jeg synes reaksjonen var verre enn den opprinnelige litt sleivete kommentaren. Jeg er helt enig i at du har fått mye dritt i denne tråden, men vi er antagelig uenige om hvem som initierte drittkastingen. Anonymous poster hash: 38794...d53 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 13. desember 2013 #102 Del Skrevet 13. desember 2013 Når jeg leser sånne tråder der noen føler at de blir stadig møtt med hånlig flir, tror at folk er ute for å ta dem, at de blir sett ned på osv. undres jeg alltid. Er det virkelig tilfelle? Er det ikke alltid flere sider av en sak? Har det med oppveksten, miljøet rundt, personlighet, hvordan man oppfatter ting forskjellig? Jeg tror mange ganger at livet møter en slik man forventer, tror, velger å se det i den gitte situasjonen. Det er selvfølgelig mennesker som er spydige og ikke er positive. Men det er da deres problem egentlig. Man kan velge å ta lett eller vanskelig på ting, velge å le og være hyggelig, positiv, eller se det verste i ting. Jeg velger å se det beste i ting og de fleste mennesker, er nok veldig godtroende, så det kommer godt med. Bedre å være godtroende og bli skuffet en sjelden gang, enn å være kritisk og sur og stadig ta feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #103 Del Skrevet 13. desember 2013 Det forstår jeg. Men i begynnelsen av tråden var tonen i svarene du fikk ganske nøytral, og allerede da var du spydig og var misfornøyd. Folk var uenige med deg, men de var ikke ufine. Tilsynelatende målte du allerede i ditt annet innlegg folks folkeskikk på om de var enige i at man bør tilpasse seg uaktsomme forsentkommere eller ikke, ikke på hvorvidt de faktisk var ufine. Så har det eskalert. Eksempelvis var det en som skrev at du ikke kan forvente særbehandling om du ofte kommer for sent. Ja, det var nok uberettiget. Men da ville man vanligvis bare sagt at "Dette var en engangshendelse, jeg er ikke noen kronisk forsentkommer". I stedet fløy du i flint. Det føltes sikkert som en urettferdig karakteristikk, men jeg synes reaksjonen var verre enn den opprinnelige litt sleivete kommentaren. Jeg er helt enig i at du har fått mye dritt i denne tråden, men vi er antagelig uenige om hvem som initierte drittkastingen. Anonymous poster hash: 38794...d53 Jeg initierte det absolutt ikke. Flere av kommentarene i starten var spydige og absolutt ikke nøytrale - og da ble mine tilsvar deretter. Min reaksjon var absolutt ikke verre enn kommentarene jeg besvarte. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgun Skrevet 13. desember 2013 #104 Del Skrevet 13. desember 2013 KG på sitt verste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #105 Del Skrevet 13. desember 2013 Når jeg leser sånne tråder der noen føler at de blir stadig møtt med hånlig flir, tror at folk er ute for å ta dem, at de blir sett ned på osv. undres jeg alltid. Er det virkelig tilfelle? Er det ikke alltid flere sider av en sak? Har det med oppveksten, miljøet rundt, personlighet, hvordan man oppfatter ting forskjellig? Jeg tror mange ganger at livet møter en slik man forventer, tror, velger å se det i den gitte situasjonen. Det er selvfølgelig mennesker som er spydige og ikke er positive. Men det er da deres problem egentlig. Man kan velge å ta lett eller vanskelig på ting, velge å le og være hyggelig, positiv, eller se det verste i ting. Jeg velger å se det beste i ting og de fleste mennesker, er nok veldig godtroende, så det kommer godt med. Bedre å være godtroende og bli skuffet en sjelden gang, enn å være kritisk og sur og stadig ta feil. Ah, enda en av de innleggene hvor man later som om man vil være hyggelig, men det skinner gjennom hvor ekkel hele innlegget er -starten er spesielt ille. Er det komplett umulig for enkelte å svare normalt i en tråd?! Anonymous poster hash: 0404a...a38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #106 Del Skrevet 13. desember 2013 Da ville jeg byttet barnehage. Vil bare spørre om ungene dine er de som kommer tidlig og går senest? Har de fri i romjulen og påske? Får de kortere dager og fri innimellom?? Hvis JA, så er det OK, hvis nei så skjønner jeg personalet litt. Klokken 8 er 8, presis. Spesielt på Lucia-dager. Du burde kjørt 7 min før, for du burde vært der før uansett. Kan ikke komme 8 når det starter 8! Anonymous poster hash: a7dc1...c9e Nei, de kommer hverken først eller drar sist. De har alltid fri i påsken og hele julen, hele høstferien og vinterferien, og hele sommerferien til de begynner i barnehagen i midten av august. Det starter 8, så kan man være der 8 og det skal være godt nok. Jeg var kun 3 minutter for sent, som var tre for mye, men barnehagen viste i alle fall at generøsitet og toleranse er verdier de absolutt ikke verdsetter der.... Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #107 Del Skrevet 13. desember 2013 Hva slags svar hadde du ønsket folk kom med? Siden ingen har svart "rett", så lurer jeg på hva slags svar du egentlig var ute etter. Anonymous poster hash: e12ce...4ce 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #108 Del Skrevet 13. desember 2013 Hva slags svar hadde du ønsket folk kom med? Siden ingen har svart "rett", så lurer jeg på hva slags svar du egentlig var ute etter. Anonymous poster hash: e12ce...4ce Hvorfor i all verden påstår du at ingen har svart "rett"? Hvor tar du det fra? Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #109 Del Skrevet 13. desember 2013 Fordi du er så veldig aggressiv i svarene dine. (og får også aggressive svar) Jeg melder meg derfor ut av denne tråden. Det er 11 sider med skittkasting, og nå er det egentlig bare en parodi. Jeg håper flere innser at det er håpløst å svare her slik at tråden dør ut. Dette er ingen vits. Anonymous poster hash: e12ce...4ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 13. desember 2013 #110 Del Skrevet 13. desember 2013 Ah, enda en av de innleggene hvor man later som om man vil være hyggelig, men det skinner gjennom hvor ekkel hele innlegget er -starten er spesielt ille. Er det komplett umulig for enkelte å svare normalt i en tråd?! Anonymous poster hash: 0404a...a38 Er du Ts? Jeg later ikke som jeg er hyggelig. Jeg synes det er interessant å lære om mennesker og prøve å forstå hvorfor og hvordan vi tenker og handler så forskjellig. Det at du ser på mitt innlegg som ekkelt, sier noe om hvordan du ser på ting. Er sikker på at mange ikke hadde tolket mitt innlegg som det å være ekkel, og det var i hvert fall ikke ment sånn i det hele tatt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #111 Del Skrevet 13. desember 2013 Er du Ts? Jeg later ikke som jeg er hyggelig. Jeg synes det er interessant å lære om mennesker og prøve å forstå hvorfor og hvordan vi tenker og handler så forskjellig. Det at du ser på mitt innlegg som ekkelt, sier noe om hvordan du ser på ting. Er sikker på at mange ikke hadde tolket mitt innlegg som det å være ekkel, og det var i hvert fall ikke ment sånn i det hele tatt. Selvsagt er innlegget ekkelt, du prøver jo å håne og latterliggjøre meg...insinuerer at det er noe galt med min oppvekst, miljø etc. og at det umulig kan være slik at de barnehageansatte misliker meg og forskjellsbehandler barn i barnehagen. Herregud... Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #112 Del Skrevet 13. desember 2013 Nå var det andre som begynte å være aggressive, og da svarer jeg selvsagt ikke hyggelig. Svært få har holdt seg til temaet, de fleste har ønsket å skrive frekke, respektløse innlegg mot meg. Inkludert deg. Ekkelt. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. desember 2013 #113 Del Skrevet 13. desember 2013 Skjønner ikke problemet, du skrev jo selv at barnet bare er 3 år og ikke skjønner noe av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #114 Del Skrevet 13. desember 2013 Amen!Anonymous poster hash: a8c79...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #115 Del Skrevet 13. desember 2013 Skjønner ikke problemet, du skrev jo selv at barnet bare er 3 år og ikke skjønner noe av det. 5-åringen skjønte det jo. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 13. desember 2013 #116 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 13. desember 2013 #117 Del Skrevet 13. desember 2013 Selvsagt er innlegget ekkelt, du prøver jo å håne og latterliggjøre meg...insinuerer at det er noe galt med min oppvekst, miljø etc. og at det umulig kan være slik at de barnehageansatte misliker meg og forskjellsbehandler barn i barnehagen. Herregud... Anonymous poster hash: 0404a...a38 Uff da, beklager, kan se du har rett i at det kunne tolkes slik utenom det med at det umulig kan være at det er barnehageansatte som kunne mislike deg og forskjellsbehandle. For jeg vet jo ingenting om hvordan det egentlig er, så det kan jeg ikke uttale meg om. Det var virkelig ikke meningen at det skulle forståes sånn. Kan det være at de ansatte i barnehagen heller ikke mener å uttrykke sen negativt og ufordragelig, men at du oppfatter det slik. For i dette eksemplet med mitt innlegg, så var det ikke min hensikt i det hele tatt å være ekkel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #118 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg synes det er viktig å komme tidsnok, særlig når det skal skje noe spesielt. Jeg kan forstå at du synes det var dumt at de ikke kunne gjøre det én gang til, siden det ikke tok lang tid, men jeg kan også forstå barnehagen som har sitt program og ikke ville gå med på det fordi dere kom for seint. "Det starter 8, så kan man være der 8 og det skal være godt nok. Jeg var kun 3 minutter for sent, som var tre for mye, men barnehagen viste i alle fall at generøsitet og toleranse er verdier de absolutt ikke verdsetter der...." Kanskje de ser på det å ikke møte opp som avtalt som respektløst, og dermed ikke synes noe om å vise toleranse og generøsitet. Er det kun denne hendelsen du mener viser at barnehagen ikke verdsetter disse verdiene? Joda, men det er noen ganger at man ikke får det til selv om jeg ønsket aldri så mye å komme tidsnok. Jeg synes barnehagen generelt ikke viser generøsitet i betydningen at de aldri frivillig forteller meg noe om hvordan barna mine har det i barnehagen. Aldri. Gjentar: Aldri. De sier aldri noe frivillig og uppfordret. Jeg må spørre og grave, og jeg synes det blir helt feil når jeg overhører andre foreldre som får masse info fra personalet uten engang å spørre..... De er generøse over flere andre, men ikke meg. Kan godt hende det er flere foreldre som føler som meg i den barnehagen, men jeg begynner mer og mer og tenke at ingenting går seg til der, ingenting forandrer seg om jeg aldri sier ifra. Synes barnehageansatte må være profesjonelle, uansett om de liker eller misliker foreldrene -dette skal jo ikke gå utover barna og hva man får vite om barna sine. Det er visst mange her som mener at det er helt ok at jeg aldri får vite noe om barna mine fordi de ansatte har rett til å mislike meg, at det er "naturlig" at de ikke liker meg.... -selv om disse nettrollene ikke aner hvordan jeg er i virkeligheten. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #119 Del Skrevet 13. desember 2013 Uff da, beklager, kan se du har rett i at det kunne tolkes slik utenom det med at det umulig kan være at det er barnehageansatte som kunne mislike deg og forskjellsbehandle. For jeg vet jo ingenting om hvordan det egentlig er, så det kan jeg ikke uttale meg om. Det var virkelig ikke meningen at det skulle forståes sånn. Kan det være at de ansatte i barnehagen heller ikke mener å uttrykke sen negativt og ufordragelig, men at du oppfatter det slik. For i dette eksemplet med mitt innlegg, så var det ikke min hensikt i det hele tatt å være ekkel. Vel, når de aldri, ikke en eneste gang i løpet av 4+år, har uoppfordret og frivillig fortalt meg hvordan mine barn har det i barnehagen i løpet av dagen(utenom de obligatoriske foreldremøtene), samtidig som jeg stadig vekk overhører og ser at de snakker ivrig med andre foreldre om deres barn.....så ja, det er ikke til å misforstå. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #120 Del Skrevet 13. desember 2013 Vel, når de aldri, ikke en eneste gang i løpet av 4+år, har uoppfordret og frivillig fortalt meg hvordan mine barn har det i barnehagen i løpet av dagen(utenom de obligatoriske foreldremøtene), samtidig som jeg stadig vekk overhører og ser at de snakker ivrig med andre foreldre om deres barn.....så ja, det er ikke til å misforstå. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Har nok ingenting med barna dine å gjøre, de prøver nok bare å unngå å prate med deg overhodet fordi de kanskje syns det samme om deg som flertallet her inne. Bare en idè. Anonymous poster hash: 3ea15...a59 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå