Gå til innhold

St.Lucia-feiring i barnehagen -kom 3 min for sent -da var det over!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du fikk beskjed om at det begynte klokken 8, da nytter det egentlig ikke å komme 8, eller i ditt tilfelle tre minutter over. Skjønner at det er hektisk og irriterende, men sånn er verden. Heldigvis virket det som barna dine koste seg likevel? Og det er jo det viktigste.

Med det andre du skriver her om de ansatte osv. Har du prøvd å ta dette opp med barnehagen? Det er som sagt tidligere i tråden og noen samtalen flyter lettere med enn andre. Når du overhører de ansatte prate i vei med andre foreldre men ikke deg, kan det være der det ligger. Nå aner jo ikke jeg hvordan du forholder deg til de ansatte, men et lite tips er å være bevist på holdningen din, i kroppspråk, toneleie osv. De burde uansett komme uoppfordret med informasjon og historier fra dagen, men det er noe du må ta opp med barnehagen. Du skriver at du er lærer og da merker du kanskje og det at det er noen foreldre som er lettere å prate med enn andre?

Når du har gått så lenge og irritert deg og ingenting har blitt endret er det så og si umulig å "gjemme" den irritasjonen uansett hvor mye en prøver. Det skinner igjennom, både de ansatte og barna dine kan oppfatte dette. Derfor synes jeg du bør ta det opp så fort som mulig. For din egen og barna dine sin skyld. Lykke til uansett

Anonymous poster hash: 410c4...4c3
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner at jeg blir utrolig irritert! Hadde jeg vært ped.leder i den barnehagen ville jeg heller at du hadde tatt slike ting opp med meg enn å henge meg og barnehagen ut på kvinneguiden. I min verden er jeg vant å ta opp ting på en saklig måte selv om det kan være ubehagelig. Og jo mer du er frustrert over bhg, jo mer merker barna det. Hvis mamma ikke liker bhg, hvorfor skal barnet ditt på 5 gjøre det?

• Liker 2
Skrevet

Kjenner at jeg blir utrolig irritert! Hadde jeg vært ped.leder i den barnehagen ville jeg heller at du hadde tatt slike ting opp med meg enn å henge meg og barnehagen ut på kvinneguiden. I min verden er jeg vant å ta opp ting på en saklig måte selv om det kan være ubehagelig. Og jo mer du er frustrert over bhg, jo mer merker barna det. Hvis mamma ikke liker bhg, hvorfor skal barnet ditt på 5 gjøre det?

Akkurat det tror jeg TS har prøvd på. Jeg synes ikke det virker som en bra barnehage, og synes faktisk det er ganske merkelig å ha en Facebookside der bare noen av barna er med. Stakkars unger :( Uansett hva man kan mene om TS, så tror jeg ikke det er en god barnehage - jeg hadde prøvd å bytte, selv om det er vanskelig.

Skrevet

Ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette.

Om noe har blitt stående som dere mener er regelbrudd oppfordrer jeg til å rapportere dette inn via rapporteringsfunksjonen.

Det har tatt tid å rydde denne tråden på grunn av tekniske problemer, og det beklager vi.

Tekola, mod.

Skrevet

Takk skal du ha! Du har skjønt det. Vanskelig å nå frem til flere her som insisterer på å skrive stygt og usaklig uansett.

Det er ikke ok å måtte spørre og grave for å få vite hva barna mine driver med i barnehagen -og siden jeg altså må spørre og grave for å få vite noe som helst utover "bra," blir det dessverre til at jeg sjelden spør siden jeg ikke vil fremstå som masete.

Synes de burde behandle alle likt, og slutte å fremheve enkelte barn på bekostning av andre.

Jeg vet jeg burde ha kommet tidsnok, men i dag gikk det altså ikke -og det er IKKE nødvendig at så mange skriver stygt og spydig av den grunn. Hva er poenget med en slik stygg, nedlatende holdning? Håper alle dere som mener at å komme 3 min for sent er den verste handling man kan begå, får erfare på kroppen selv en dag at noen er nådeløse og viser null generøsitet når du ikke klarer noe helt perfekt.

Anonymous poster hash: 0404a...a38

Det høres ut som om mye av kjernen til problemene ligger her.

Føler du deg ofte utilstrekkelig? Prøv å senke skuldrene, og still litt færre krav til deg selv, så skal du se at livet blitt bittelitt enklere. Du sier selv av barna dine ikke plages nevneverdig av denne episoden, så hvorfor gjøre sånt stort nummer ut av det? Er det fordi du føler på at du ødela dette for dem, og ønsker å finne en syndebukk?

Nå vedder jeg på at du sitter klar til å høvle over meg, men vær så snill og les innlegget mitt igjen. Og ha i bakhodet at jeg ikke vil deg noe vondt! Personer som møter verden med piggene ute, framstår ofte særdeles usympatiske. De blir derfor møtt like lite trivelig tilbake, og dermed er den onde sirkelen et faktum.

Har du tenkt over at de i barnehagen kan være usikre på deg ? Kanskje de syns det er vanskelig å snakke med deg, kanskje de syns du virker uinteressert i hva de prøver å si, og at de derfor trekker seg unna fordi de tror det er det du ønsker?

Ta en skikkelig samtale med dem, hvor du er ydmyk mer enn i angrepsposisjon. Ta gjerne med deg noen som kjenner deg godt, og som du er trygg nok på til at vedkommende kan hjelpe deg til å kommunisere på en god måte.

Du kan klare dette, for barna dine!

• Liker 6
Skrevet

Henge ut barnehagen? Ble det sagt hvilken barnehage det er?

• Liker 1
Skrevet

Henge ut barnehagen? Ble det sagt hvilken barnehage det er?

Nei, men hadde jeg vært ansatte i den barnehagen hadde jeg skjønt det. Og da hadde situasjonen blitt mer ubehagelig! Når hun da kommer på mandag å leverer barna i bhg, og smiler og later som ingenting.

Det går an å ta opp med den det gjelder og ikke hele KG. Hvis ts ikke får hjelp hos ped.leder til å løse knuten, må hun gå til styrer. Så enkelt er det!

Skrevet

.....

De sa at de måtte begynne akkurat 08.00, og at jeg burde ha vært presis. Foreldre skulle på jobb, så de kunne ikke vente.....men foreldrene satt der(de aller fleste av dem) til i alle fall 08.20......

Synes de var ekle mot oss, null forståelse. Barna mine var kledt i Luciadrakter til ingen nytte. Heldigvis skjønte ikke 3-åringen mye av dette, og syntes bare det var gøy å løpe rundt i drakten sin.

Foreldrene satt og drakk saft, kaffe, spiste pepperkaker og lussekatter i alle fall 20 minutter etter at vi kom....hadde vært null problem for de barnehageansatte å spørre barna om de ville ha gått en gang til(er en liten barnehage) - tror de hadde sagt ja.

Er du skuffet og irritert....Er det noe å gjøre med dette?

Å komme for seint handler om manglende respekt for andre sin tid.

Ja, det kan skje alle, men da bør man ikke forvente noe særbehandling.

Hadde dette skjedd meg (at jeg kom for seint), og barnehagen hadde tilbydd ekstra runde, hadde jeg som forelder takket nei av hensyn til alle de andre som kom tidsnok.

Personalet kunne ikke vite at de fleste foreldrene kom til å sitte der i 20 minutter. .

Barnehagen visste heller ikke om det hadde vært ok for de andre foreldrene og barna å gjenta opplegget.

Så det at de fleste fleste foreldrene ble der til ca. 08.20 er helt irrelevant.

Du kom for seint, og må ta konsekvensene av det. Ikke forvent at andre skal ordne opp.

Anonymous poster hash: 2fc6e...c5c

• Liker 6
Skrevet

Hva i all verden?!! Hvorfor skriver du noe sånt? Hvorfor tror du at jeg stadig kommer for sent og forventer særbehandling(SIC!) ? Hvordan kan du påstå noe slikt når det ikke finnes belegg for å hevde det utfra det jeg har skrevet?

Det du skriver i HI handler om å forvente særbehandling. (Selv hadde jeg aldri fått meg til å spørre om noe slikt, egentlig frekt av deg og du viser null forståelse for alle andre i barnehagen):

Spurte om de kunne ta en ekstra runde, men nei, de hadde allerede gått to ganger sa de! Som om ungene hadde hatt noe imot å gå en ekstra gang.

De sa at de måtte begynne akkurat 08.00, og at jeg burde ha vært presis. Foreldre skulle på jobb, så de kunne ikke vente.....men foreldrene satt der(de aller fleste av dem) til i alle fall 08.20......

Synes de var ekle mot oss, null forståelse.

Anonymous poster hash: 2fc6e...c5c

• Liker 6
Skrevet

For det første. Det sier seg selv at går toget kl 0800 så kommer man i god tid før det.

For det andre så tror jeg nok fienteligheten din har blitt merket hos de ansatte, og at det er derfor de ikke snakker så mye med deg.

For det tredje tror jeg ikke noe på at du kom 3 min for sent....

Anonymous poster hash: a175c...bcd

• Liker 6
Skrevet

Gav du bedkjed at du kom for sent da? Hvordan kan barnehagen vite at du bare var 3 min unna og ikke 15 min?

Har selv jobbet i barnehage og det er umulig å vite nøyaktig når alle kommer.

Anonymous poster hash: a08bb...cdf

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde jeg gått glipp av luciatoget pga de måtte vente på noen som var seine hadde jeg blitt temmelig oppgitt.

For jeg måtte gå, pga ventende pasienter.

Enig- det er bedre at de som kommer for sent ikke får med seg toget, enn at de som var der tidsnok ikke får med seg toget fordi de har en jobb som venter. Som du skriver, begynte toget åtte... Om dette hadde vært i barnehagen vår, hadde jeg kanskje max rukket å fått med meg en runde av toget da jeg har en klasse som venter på en lærer 08.35.

Endret av Bollemor
Skrevet

Hvor er ts?

Anonymous poster hash: e12ce...4ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...