Lea2 Skrevet 13. desember 2013 #41 Skrevet 13. desember 2013 Så problemet er ikke denne Lucia-saken som tråden handler om, men at du er misfornøyd med barnehagen? I så fall bør du ta det opp med barnehagen. 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #42 Skrevet 13. desember 2013 Jeg reagerer på at det bare tok 3 min å gå de to rundene...var ikke det litt lite? Skulle nesten tro de begynte før tiden. Ja, ikke sant? Jeg tenkte også at de nok må ha begynt før tiden. Anonymous poster hash: 0404a...a38
Gwen Skrevet 13. desember 2013 #43 Skrevet 13. desember 2013 Kjære TS, jeg har lest gjennom hele tråden og vil råde deg til å telle til 10 før du svarer folk. Du er veldig hissig og overdriver mye. Du har KUN fått saklige tilbakemeldinger som du angriper med en gang, som om du forventer at alle skal være enige med deg. Du anklager en her for å ikke være et medmenneske fordi den sa sin saklige mening. Du er på et forum på internett, og alle ser annerledes på ting, du må ta inn alle meningene du får inn og reflektere. Du gjentar ofte at dere ikke er "favoritter" hos de ansatte, som er en veldig giftig holdning. Om barnet ditt blir postet på facebook eller ei er ikke viktig. Og til sist: jeg har ingen tvil om at du er aggresiv og negativ mot personalet, om ikke i ord, i hvertfall i holdning. Mennesker er dyr med sterke sanser, vi merker en stemning fra flere meters hold. Hvis du skal fortsette å klage om barnehager og etterhvert skoler, vær så snill og aldri gjør det foran barna. Du kommer til å forme deres holdning til skolen, og den holdningen blir ikke positiv hvis mamma synes de gjør ting galt. 25
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #44 Skrevet 13. desember 2013 Så problemet er ikke denne Lucia-saken som tråden handler om, men at du er misfornøyd med barnehagen? I så fall bør du ta det opp med barnehagen. Har du ikke lest alt her? Jo, det handler om Lucia-saken selv, men det er den siste i rekken av dårlige opplevelser jeg har med de ansatte i denne barnehagen. Anonymous poster hash: 0404a...a38
Lea2 Skrevet 13. desember 2013 #45 Skrevet 13. desember 2013 Har du ikke lest alt her? Jo, det handler om Lucia-saken selv, men det er den siste i rekken av dårlige opplevelser jeg har med de ansatte i denne barnehagen. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Jo, det har jeg. Og det ser ut som at det stadig vender tilbake til generelle ting om barnehagen. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #46 Skrevet 13. desember 2013 Var det presisert at toget skulle starte kl 08, eller fikk dere beskjed om oppmøte kl 08? Hvis det første, så er det jo din egen feil, da bør man tenke seg til at man må møte opp 10-15 minutter før. Kjedelig å komme for sent, men jeg synes ikke det er riktig å starte på nytt fordi noen kommer sent - hva hvis det kom enda noen 5 minutter senere, skulle man ta en ny runde da også? Men jeg forstår jo at noe av misnøyen din bygger på at du ikke er helt fornøyd med barnehagen, og det er jo noe du uansett bør ta tak i. Anonymous poster hash: 9a3c8...825 1
Harlekin Skrevet 13. desember 2013 #47 Skrevet 13. desember 2013 Har du ikke lest alt her? Jo, det handler om Lucia-saken selv, men det er den siste i rekken av dårlige opplevelser jeg har med de ansatte i denne barnehagen. Anonymous poster hash: 0404a...a38 TS, er det slik at det er umulig for deg å bytte barnehage? Nå tenker jeg ikke på denne Lucia-episoden, men ettersom du er så misfornøyd med barnehagen generelt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #48 Skrevet 13. desember 2013 Kjære TS, jeg har lest gjennom hele tråden og vil råde deg til å telle til 10 før du svarer folk. Du er veldig hissig og overdriver mye. Du har KUN fått saklige tilbakemeldinger som du angriper med en gang, som om du forventer at alle skal være enige med deg. Du anklager en her for å ikke være et medmenneske fordi den sa sin saklige mening. Du er på et forum på internett, og alle ser annerledes på ting, du må ta inn alle meningene du får inn og reflektere. Du gjentar ofte at dere ikke er "favoritter" hos de ansatte, som er en veldig giftig holdning. Om barnet ditt blir postet på facebook eller ei er ikke viktig. Og til sist: jeg har ingen tvil om at du er aggresiv og negativ mot personalet, om ikke i ord, i hvertfall i holdning. Mennesker er dyr med sterke sanser, vi merker en stemning fra flere meters hold. Hvis du skal fortsette å klage om barnehager og etterhvert skoler, vær så snill og aldri gjør det foran barna. Du kommer til å forme deres holdning til skolen, og den holdningen blir ikke positiv hvis mamma synes de gjør ting galt. Jeg har ikke fått kun saklige tilbakemeldinger her, langt ifra. Du kan umulig ha lest alt. Når en person skriver at jeg alltid kommer for sent og krever særbehandling, er det både løgn og usaklighet -for ikke å snakke om at det er aggressivt og uhøflig å skrive slik om noen man ikke aner hvem er eller om det stemmer. Jeg kommer til å klage på den måten jeg synes er best overfor barnehagen, og det er ganske frekt av deg å anta at jeg kommer til å klage på skolen etter hvert..... Jeg jobber selv som lærer, og jeg har ALDRI noensinne opplevd at vi nevner og skryter av enkeltelever på felles foreldremøter f.eks., eller tydelig forskjellsbehandler elever og foreldre....Barnehagen er vel også underlagt taushetsplikten, men de skryter likevel uhemmet av navngitte barn på felles foreldremøter og kaster bort andre foreldres tid på å høre om andres barn.... Anonymous poster hash: 0404a...a38
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #49 Skrevet 13. desember 2013 Var det presisert at toget skulle starte kl 08, eller fikk dere beskjed om oppmøte kl 08? Hvis det første, så er det jo din egen feil, da bør man tenke seg til at man må møte opp 10-15 minutter før. Kjedelig å komme for sent, men jeg synes ikke det er riktig å starte på nytt fordi noen kommer sent - hva hvis det kom enda noen 5 minutter senere, skulle man ta en ny runde da også? Men jeg forstår jo at noe av misnøyen din bygger på at du ikke er helt fornøyd med barnehagen, og det er jo noe du uansett bør ta tak i. Anonymous poster hash: 9a3c8...825 Vi skulle møte til 08.00. Så ja, jeg var et par minutter for sent ute. Men rart at de var ferdig med TO runder på den korte tiden. Anonymous poster hash: 0404a...a38
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #50 Skrevet 13. desember 2013 TS, er det slik at det er umulig for deg å bytte barnehage? Nå tenker jeg ikke på denne Lucia-episoden, men ettersom du er så misfornøyd med barnehagen generelt. Har ikke forsøkt ennå. Den eldste begynner på skolen neste år, men 3-åringen skal jo gå i barnehage to år til. Vet ikke hva som er best for 3-åringen; bytte barnehage og forholde seg til helt nye voksne og barn, eller fortsette med voksne og barn som er kjent fra før -men som jeg ikke liker noe særlig. Anonymous poster hash: 0404a...a38
Harlekin Skrevet 13. desember 2013 #51 Skrevet 13. desember 2013 Har ikke forsøkt ennå. Den eldste begynner på skolen neste år, men 3-åringen skal jo gå i barnehage to år til. Vet ikke hva som er best for 3-åringen; bytte barnehage og forholde seg til helt nye voksne og barn, eller fortsette med voksne og barn som er kjent fra før -men som jeg ikke liker noe særlig. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Men behandler de barnet bra? Hvis hun trives, hadde jeg bitt i det sure eplet og holdt ut, men hvis hun ikke har det bra, ville jeg prøvd å bytte.
drue Skrevet 13. desember 2013 #52 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Har ikke forsøkt ennå. Den eldste begynner på skolen neste år, men 3-åringen skal jo gå i barnehage to år til. Vet ikke hva som er best for 3-åringen; bytte barnehage og forholde seg til helt nye voksne og barn, eller fortsette med voksne og barn som er kjent fra før -men som jeg ikke liker noe særlig. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Liker barnet ditt de voksne da? Det er jo til syvende og sist barna dine det handler om - ikke deg. Endret 13. desember 2013 av drue 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #53 Skrevet 13. desember 2013 Men behandler de barnet bra? Hvis hun trives, hadde jeg bitt i det sure eplet og holdt ut, men hvis hun ikke har det bra, ville jeg prøvd å bytte. Eldste liker ikke å gå i barnehagen, og gråter ofte fordi han ikke vil gå dit. 3-åringen trives bedre tror jeg. Anonymous poster hash: 0404a...a38
Sirah Skrevet 13. desember 2013 #54 Skrevet 13. desember 2013 Hadde jeg gått glipp av luciatoget pga de måtte vente på noen som var seine hadde jeg blitt temmelig oppgitt. For jeg måtte gå, pga ventende pasienter. Så klart er det alltid to sider av en sak. Men å vente to minutter en en ting, men å vente 10 det ser jeg også at ikke går. Men det beste er så klart om ting bare går til tiden
LaToya Skrevet 13. desember 2013 #55 Skrevet 13. desember 2013 Synes du burde ta det opp med barnehagen,. At slik forskjellsbehandling ikke bør forekomme og at du ønsker tilbakemelding på hvordan dagen til dine barn har vært. Det må jo være lov å komme med saklig kritikk til de ansatte i barnehagen. Kanskje de ikke tenker over det selv og har godt av å høre det. Kan jo være flere/andre foreldrene som reagerer og tør ta opp ting. Ting blir ikke bedre om ingen sier i fra. 1
Harlekin Skrevet 13. desember 2013 #56 Skrevet 13. desember 2013 Eldste liker ikke å gå i barnehagen, og gråter ofte fordi han ikke vil gå dit. 3-åringen trives bedre tror jeg. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Har du snakket med ham om hva som plager ham? Du kan muligens undersøke om mulighetene for flytting til annen barnehage. Jeg vet ikke om det er så lett, her jeg bor er det vanskelig pga. for få barnehageplasser ift. antall barn, men det er verd å prøve. Barnet skal ikke måtte grue seg til å gå i barnehagen, det er ikke akseptabelt. Bra at 3-åringen trives, i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #57 Skrevet 13. desember 2013 Synes du burde ta det opp med barnehagen,. At slik forskjellsbehandling ikke bør forekomme og at du ønsker tilbakemelding på hvordan dagen til dine barn har vært. Det må jo være lov å komme med saklig kritikk til de ansatte i barnehagen. Kanskje de ikke tenker over det selv og har godt av å høre det. Kan jo være flere/andre foreldrene som reagerer og tør ta opp ting. Ting blir ikke bedre om ingen sier i fra. Takk for at du skriver et av de få saklige svarene her inne. Enig med deg, det er ikke bra med forskjellsbehandling - og mener de absolutt driver med det. Det er en privat barnehage, hadde kanskje vært enklere å komme noen vei om den var kommunal. Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an. Anonymous poster hash: 0404a...a38
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #58 Skrevet 13. desember 2013 Blir helt sliten av å lese alle de krasse svarend dine, TS... Hvis det var jeg som hadde kommet for sent hadde jeg følt meg dum og unnskyldt meg... Jeg hadde syns det var flaut om de sto og ventet på oss og jeg hadde absolutt ikke forventet at de skulle gå en ekstra runde bare for meg. Det kan da ikke være sååå liv om å gjøre dette her? Hvis du seriøst mener at de begynte før tiden for å være slem mot deg så tror jeg kanskje du bør gå litt i deg selv.. Tenker også hvis du er så misfornøyd med bhg så kanskje du bør bytte!Anonymous poster hash: c02c3...8c4 19
Butterball Skrevet 13. desember 2013 #59 Skrevet 13. desember 2013 Litt avsporing, men etter å ha jobbet noen år i barnehage, så kan jeg bekrefte at det gjerne blir litt sånn med enkelte foreldre... helt ubevisst. Dette er gjerne fordeldre som overreagerer på småting, leverer og henter for sent (blir stress) eller som anklager/angriper/er kritisk til personalet f.eks. Det er liksom veldig lite givende å fortelle foreldrene om dagen og alle de morsomme/nyttige tingene som har skjedd, når enkelte foreldre henger seg opp i at vottene til barnet har blitt våte (random eksempel) eller når man opplever at de er tydelig mistenksomme og (sikkert ubevisst) høres ut som de beskylder barnehagepersonalet for det lille skrubbsåret barnet har på kneet. Prøv å vær bevisst og vennlig ovenfor personalet (å komme tidsnok er en form for vennlighet... absolutt), så får du en bedre dialog med de ansatte. Og jeg sier ikke at jeg vet at du alltid kommer for sent eller at du er av denne typen. Som sagt en liten avsporing ettersom det ble nevnt. Javel, så å anklage noen for alltid å komme for sent og å forvente særbehandling(som er ren løgn), er ikke hissig, frekt eller respektløs.....Neida, vet ikke hvilken planet du bor på, men normale mennesker mener at å lyve om andre er veldig respektløst. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Hvis du leser innlegget du refererer til en gang til, og tar inn piggene denne gangen, ser du at det er skrevet på et veldig generelt grunnlag, og det er til og med et godt tips til deg der (uthevet i kursiv). Det understrekes at hun ikke mener å anklage deg for noe, men kommer med et innspill på et tema som i og for seg er relevant for tema. Både først og sist i innlegget. 5
Lea2 Skrevet 13. desember 2013 #60 Skrevet 13. desember 2013 Nå antar jeg at du ikke bruker den samme tonen ansikt til ansikt som her inne. Men jeg må nok si meg enig i at du formulerer seg svært lite ydmykt og til tider ganske agressivt på de rådene du får her. Selvsagt vil du få krasse svar, men det er faktisk flere som har svart konstruktivt og saklig som deretter blir sitert og anklaget for å være frekke eller usaklige. Det opprinnelige temaet (Lucia) er grei skuring. Du kom litt sent og det var ferdig... ikke noe å gjøre med og det har sikkert en grunn. Denne må du ta på din kappe. Men det var du som ganske raskt styrte dette innpå andre problemer i barnehagen og det er klart at ingen av oss kjenner deg eller situasjonen i barnehagen (utenom det som kommer av info, utelukkende fra din side). Det kan ikke bli annet enn antagelser og synsing i svarene. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå