AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Er det er lite faresignal når en mann ikke er ferdig med studiene i en alder av 35 år? Han er ferdig til sommern.Han har visstnok jobbet i mellomtiden, men disse jobbene virker som strøjobber og vikariater. (Jeg er ikke noe gold digger, men liker ikke late mannfolk.) Han har ikke bil, han har ikke oppvaskemaskin og leier en hybel. Anonymous poster hash: 03b10...f90
Gjest New_Girl Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Ikke alle har livet sitt planlagt fra de er 18 år. Noen trenger lengre tid på å finne ut av hva de vil. At han leier hybel er vel ikke så rart når man er student. vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet med bare et studielån å vise til. 11
Nordvesta Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 Det du sier er at han er en mann som kanskje var lei av strøjobber og vikariater. Så tok han grep og satset på en utdannelse. Smart valg. At han leier hybel er smart for studentlivet gir ikke mange penger i kassa når man ikke har en ektefelle / samboer som kan forsørge en. Han er ikke så opptatt av det materialistiske, som å eie oppvaskmaskiner eller eget hus. Han bruker bena (trimmer) eller han tar bussen (miljøbevisst). Hva er det du mener som burde være et faresignal her? 18
abcdefghi Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Det du sier er at han er en mann som kanskje var lei av strøjobber og vikariater. Så tok han grep og satset på en utdannelse. Smart valg. At han leier hybel er smart for studentlivet gir ikke mange penger i kassa når man ikke har en ektefelle / samboer som kan forsørge en. Han er ikke så opptatt av det materialistiske, som å eie oppvaskmaskiner eller eget hus. Han bruker bena (trimmer) eller han tar bussen (miljøbevisst). Hva er det du mener som burde være et faresignal her? Smart dame.
cheezewizz Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 35 år og ingenting å vise til? Hva har han brukt tiden sin på da? Faresignal for meg, men ikke nødvendigvis en dealbreaker.
Gjest New_Girl Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 35 år og ingenting å vise til? Hva har han brukt tiden sin på da? Faresignal for meg, men ikke nødvendigvis en dealbreaker. Er ikke en utdannelse noe å vise til? 2
cheezewizz Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Er ikke en utdannelse noe å vise til? Det har han fremdeles ikke, i følge TS. Bare en lovnad om å bli ferdig til sommeren... 1
AnonymBruker 42 Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 35 år og ingenting å vise til? Hva har han brukt tiden sin på da? Faresignal for meg, men ikke nødvendigvis en dealbreaker. Vær du snill og fortell meg hva du mener man bør ha å kunne "vise til" når man er 35? 4
Gjest New_Girl Skrevet 13. desember 2013 #9 Skrevet 13. desember 2013 Det har han fremdeles ikke, i følge TS. Bare en lovnad om å bli ferdig til sommeren... Han har kanskje ikke en ferdig grad, men regner med at han har tatt og fullført flere flere fag på den tiden han har holdt på. 35 år er ikke spesielt gammelt nå for tiden, så jeg ser ikke problemet.
cheezewizz Skrevet 13. desember 2013 #10 Skrevet 13. desember 2013 Vær du snill og fortell meg hva du mener man bør ha å kunne "vise til" når man er 35? En leilighet, en utdannelse, en bil, en fast jobb. Som sagt, hvordan kan man bruke 35 år av livet sitt uten å oppnå noe av dette? Hva har man gjort da? Hmmm jo mer jeg tenker på det, jo større faresignal er det. Hadde jeg vært TS hadde jeg forventet en grundig redegjørelse og et slags bevis på at han ikke er en latsab.
cheezewizz Skrevet 13. desember 2013 #11 Skrevet 13. desember 2013 Han har kanskje ikke en ferdig grad, men regner med at han har tatt og fullført flere flere fag på den tiden han har holdt på. 35 år er ikke spesielt gammelt nå for tiden, så jeg ser ikke problemet. for meg er 35 veldig voksent til å ikke ha oppnådd noe konkret. Hva slags utdannelse tar han? Er jo mye forskjellig utdannelser, håper det er noe seriøst og ikke noen online courses eller noe...
Nordvesta Skrevet 13. desember 2013 #12 Skrevet 13. desember 2013 (endret) En leilighet, en utdannelse, en bil, en fast jobb. Som sagt, hvordan kan man bruke 35 år av livet sitt uten å oppnå noe av dette? Hva har man gjort da? Hmmm jo mer jeg tenker på det, jo større faresignal er det. Hadde jeg vært TS hadde jeg forventet en grundig redegjørelse og et slags bevis på at han ikke er en latsab. Det er mange ting man kan bruke livet sitt på. Kanskje disse tingene ikke har verdi for deg eller for HI, men kanskje det har verdi for hans bestemor, for naboen eller for han selv. Kanskje trivsel i jobbene han har hatt har vært av verdi? Kanskje han har reist jorda rundt og det har en verdi? Kanskje han har vært mye hos bestemoren, passet nevøer eller andre ting som han mente var av verdi? Eller kanskje han bare har dasset rundt hjemme, jobbet i kjipe vikariater, drukket øl og sett på CSI på tv? Men da har han funnet ut at det kanskje ikke var verd så mye i lengden og begynt å studere for å gi livet en bedre verdi. Å kjøpe hus og bil er ikke ensbetydende med at livet har en verdi og at han har suksess i livet. Kanskje for noen, men ikke for alle. Verdi kan være så mangt edit: skrivefeil Endret 13. desember 2013 av Storma Nordvesta 7
Lillemø Skrevet 13. desember 2013 #13 Skrevet 13. desember 2013 For alt vi vet kan han ha en phd. (for dere uvitende: http://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_of_Philosophy) Om dette er tilfellet ville jeg ikke karakterisert mannen som en latsabb..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #14 Skrevet 13. desember 2013 Man er ikke nødvendigvis lat om man har hatt mange vikariater og strøjobber - tvert i mot. Det viser at man er villig til å takle uforutsigbarhet for å tilpasse seg arbeidslivet. Har selv vært nødt til å ha mange vikariater før jeg tok utdanning, og man må virkelig stå på som vikar. Det er ikke noe for latsabber. Når han nå blir ferdig med studiene, vil han kunne komme ut av den vanskelige situasjonen med vikariater. Synes ikke det behøver å være noen faresignaler her. Anonymous poster hash: e5932...ccc 1
Gjest New_Girl Skrevet 13. desember 2013 #15 Skrevet 13. desember 2013 En leilighet, en utdannelse, en bil, en fast jobb. Som sagt, hvordan kan man bruke 35 år av livet sitt uten å oppnå noe av dette? Hva har man gjort da? Hmmm jo mer jeg tenker på det, jo større faresignal er det. Hadde jeg vært TS hadde jeg forventet en grundig redegjørelse og et slags bevis på at han ikke er en latsab. Syns du har et veldig snevert syn på hva det vil si å leve livet. 4
Lea2 Skrevet 13. desember 2013 #16 Skrevet 13. desember 2013 Noen mennesker tar uheldige valg når de er ganske unge. Kanskje spiller de bort penger de tjener/skaffer seg kredittgjeld, dropper å jobbe eller utdanne seg til fordel for noe hippi-ish eller f.eks begynner med stoff. Kanskje han har hatt en fortid som NAVer til og med, eller at han har vært syk. Det er umulig å si om dette et faresignal eller ikke uten å vite bakgrunnen. 1
cheezewizz Skrevet 13. desember 2013 #17 Skrevet 13. desember 2013 Det er mange ting man kan bruke livet sitt på. Kanskje disse tingene ikke har verdi for deg eller for HI, men kanskje det har verdi for hans bestemor, for naboen eller for han selv. Kanskje trivsel i jobbene han har hatt har vært av verdi? Kanskje han har reist jorda rundt og det har en verdi? Kanskje han har vært mye hos bestemoren, passet nevøer eller andre ting som han mente var av verdi? Eller kanskje han barehar dasset rundt hjemme, jobbet i kjipe vikariater, drukket øl og sett på CSI på tv? Men da har han funnet ut at det kanskje ikke var verd så mye i lengden og begynt å studere for å gi lvet en bedre verdi. Å kjøpe hus og bil er ikke ensbetydende med at livet har en verdi og at han har suksess i livet. Kanskje for noen, men ikke for alle. Verdi kan være så mangt Absolutt, kan bare svare fra mine egne forventninger og vurderinger. Som sagt, en redegjørelse fra hva han jar brukt tiden på ville jeg nok krevd. Om det var øl og CSI hadde det vært deal breaker for min del. Om han hadde reist jorden rundt og var i ferd med å skrive en bok om sine opplevelser kunne det vært akseptabelt for meg.
Guybrush Skrevet 13. desember 2013 #18 Skrevet 13. desember 2013 Jeg ville vært mer opptatt av hvorfor enn hva. Det kan være mange årsaker til at en person ikke har volvo, voff og villa (de 3 v'er) i en alder av 35. Det er først da du kan vite om dette skyldes tiltaksløshet og manglende engasjement eller ei. Og det er jo kun du som kan si hvor mye slike ting betyr for deg. 3
cheezewizz Skrevet 13. desember 2013 #19 Skrevet 13. desember 2013 For alt vi vet kan han ha en phd. (for dere uvitende: http://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_of_Philosophy) Om dette er tilfellet ville jeg ikke karakterisert mannen som en latsabb.. I følge TS tar han utdannelse nå. Om han tar en PHD vil han allerede ha tatt en bacehlor samt en master. En PHD er i tillegg lønnet så det er som jobb å anse.
cheezewizz Skrevet 13. desember 2013 #20 Skrevet 13. desember 2013 Syns du har et veldig snevert syn på hva det vil si å leve livet. Det var et veldig romantisk perspektiv du har på livet, dessverre er ikke livet en julia roberts film. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå