Gå til innhold

Klm economy billett - kansellert fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte KLM economy class-flybilletter via tripmate.no fra Sandefjord Torp til et asiatisk land, med mellomlanding i Amsterdam. Men så ble Torp - Amsterdam-flyet kansellert, og jeg ble automatisk satt opp på et tidligere fly, da kl. 06:30 på morgenen. Jeg har ikke mulighet til å komme meg på flyplassen så tidlig pga togforbindelser - og lurer på om jeg har noen rettigheter ift. å endre billetten eller noe slikt?

Jeg tror ikke jeg har rettigheter til å avbestille/ombestille da flybilletten var av billigste sort - economy class... Føler jeg har gjort et skikkelig bomkjøp hvis jeg ikke får endret flytidene - men har man likevel krav på noe når de kansellerer flyet du har bestilt?

Jeg kan visst ikke ta det direkte med KLM da jeg har bestilt via en reise-side.. Men de samme rettighetene gjelder vel uansett?

Anonymous poster hash: 9f464...eb5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring selskapet du bestilte hos! Jeg hadde reise til amsterdam med klm forrige helg, bestilt gjennom expedia. Flyet ble innstilt pga stormen. Expedia hjalp meg enormt. De kunne enten flytte meg over på annet fly, eller gi meg alle pengene tilbake! Topp service!

Anonymous poster hash: 1c2ee...d1e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd noe liknende, men ikke via tripmate.no altså. Klarte aldri å komme i kontakt med noen som kunne hjelpe meg, så det endte med at jeg måtte reise kvelden før og overnatte på hotell. Den billige turen ble dessverre mye dyrere enn planlagt ja.

Anonymous poster hash: 7b193...def
Skrevet

Ring og spør. Mulig de satte deg på første mulige fly for å være greie. Bare forklar problemet, så er jeg sikker på at de gjør det de kan.

Skrevet

Blæ, kontaktet dem nå, og de sa jeg måtte "oppgradere" til servicepakke, dvs. betale for at de skal UNDERSØKE om det går an å endre billetten, uten noen garanti for at det faktisk går an.

Siste gang jeg bestiller via tripmate.no i alle fall! Ikke noe tlf. nr man kan ringe heller - kun via mail til en svensk kundeserviceavdeling. Herregud for en kundeservice!!

Skrevet

Kan du kontakte KLM direkte kanskje?

Skrevet

Kan du kontakte KLM direkte kanskje?

Blæ, kontaktet dem nå, og de sa jeg måtte "oppgradere" til servicepakke, dvs. betale for at de skal UNDERSØKE om det går an å endre billetten, uten noen garanti for at det faktisk går an.

Siste gang jeg bestiller via tripmate.no i alle fall! Ikke noe tlf. nr man kan ringe heller - kun via mail til en svensk kundeserviceavdeling. Herregud for en kundeservice!!

Oi, jøss! For en dårlig service! Ville prøvd å kontaktet KLM direkte ja, ikke sikkert det går, men det går jo an å prøve.

Skrevet

Oi, jøss! For en dårlig service! Ville prøvd å kontaktet KLM direkte ja, ikke sikkert det går, men det går jo an å prøve.

Kontaktet KLM nå, de sa jeg kunne endre billetten kostnadsfritt, siden flyet ble kansellert av uforutsette grunner. Men jeg måtte endre det via tripmate.no, som skal ha servicetillegg og 150,- per billett som skal endres. Helt utrolig. Når jeg sjekker nærmere, virker siden litt mistenkelig, da det ikke står noe navn eller tlf.nr på siden, kun mail til kundeservice i Sverige.

Jaja, dette er i hvert fall en advarsel mot å bruke tripmate/tripmonster.no :P

Skrevet

Jaja... da har du i alle fall fått bekreftet at du FÅR endret, men at det koster deg 150 kroner. Ettersom KLM henviser til dem og samarbeider med dem, så har de i alle fall, aller mest sannsynlig, rent mel i posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...