Gå til innhold

Akseptabelt at mannen drar på strippeklubb på jobbreise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gift med mannen min i 17 år. Han har i mange år hatt en jobb der han har reist mye til utlandet, særlig Spania. Dette har vært mens vi har hatt små barn- Han har jobbet i et mannsdominert miljø. Jeg vet at mange møter har blitt avsluttet med restaurantbesøk, og han har også nevnt (når jeg har spurt) at han har vært på noen nattklubber.

Jeg har ikke tenkt at det var noe galt med det. Nå har jeg funnet noen reklamelapper for strippeklubber i Madrid i en gammel veske han har gamle kvitteringer i. Jeg lurer på hvorfor han har tatt disse med seg hjem. og om han har vært på noen strippeklubber. Alternativene jeg ser for meg:

a) han sikkert kommer til å si er at han har fått dem på gata (slik man ofte gjør i storbyer), men hvorfor ikke kaste dem med en gang?

b) han har vært på strippeklubb med kollegene, men ønsker ikke å si det til meg ("fordi du ville bli opprørt") . Hvis jeg eventuelt ble opprørt, ville det da være riktig av ham å gå på strippeklubb?

c) det var de andre kollegene som hadde foreslått det, han kunne liksom ikke gå hjem til hotellrommet når han var del av en gjeng. (Hvorfor ikke, det gjør da jeg når jeg er på jobbreise. Da slapper jeg av og ringer hjem til mann og barn. Det er tross alt jobb neste dag)

Dette har skjedd for flere år siden, men nå har jeg funnet dette og lurer på om jeg har noen grunn til mistenksomhet. Og har han gått på stripeklubb, bør det være noe jeg skal akseptere og synes er ok?

Jeg satt ofte hjemme med syke bleiebarn, det var en stri periode.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Du treng ikkje syns det er ok, men han har jo sin personlege handlefridom, og å nekte han det viss det er ein naturleg del av omgangen i firma han besøker syns eg er å ta litt hardt i. Eg ville vel heller snakka med han om det med strippeklubbar, systemet bak, med menneskehandel, utbytting og forbindelsar til gambling og narkotika, og spurt han oppriktig om han ville støtte slike verksemder.

Og ikkje minst, bruke offentlegheitstesten, som er eit veldig nyttig etisk kompass: Kva ville du syns om dette vart alment kjent, at han hadde vore på strippeklubb? Den vurderinga kan ofte vere veldig avklarande. Det er jo ikkje uvanleg å ha lyst til å gjere noko ein ikkje har lyst til å ha gjort. Eg ville heller teke den vinklinga enn å framstå som foruretta og såra.

• Liker 7
Skrevet

Er strippeklubb så ille da?

Altså, du trenger kanskje ikke å synes det er OK, men hva skal du gjøre om du ikke aksepterer det? Gå fra mannen fordi han var på strippeklubb flere år siden? Snakk med han, hør hva som egentlig skjedde og om han faktisk var på en slik klubb. Så kan du fortelle at du ikke synes det er ok og at du håper han aldri vil gjøre det mot deg igjen fordi du synes det er umoralskt/på grensen til utroskap/dyrt etc.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel mulig å akseptere vel!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde helt ærlig ikke fortalt om at jeg hadde vært på strippeklubb til kona mi dersom hun var typen til å reagere på det. For jeg synes det er en tåpelig ting å lage et stort nummer av, og hører for meg inn under personlig handlefrihet. Hadde i grunnen ikke vært innstilt på å forhandle om det en gang.

Nå kommer det selvfølgelig veldig an på hva man gjør på strippeklubber da, så nå forutsetter jeg at det handler om se, men ikke røre. Er det snakk om lapdance eller enda mer fysiske ting så blir det noe helt annet. Da bør man vite at slikt er innenfor grensene i forholdet, og ellers la være. På en del slike klubber i utlandet foregår det vel også prostitusjon, og det er unødvendig å si at slikt er utroskap og uakseptabelt. Så skjønner derfor bekymringen, men man kan ikke konkludere med noe dramatisk drastisk pga. brosjyre for en strippeklubb. På hotell i Budapest fulgte brosjyrer for strippeklubber og eskortetjenester med brosjyrene for hotellet! (Nei, benyttet ikke slike tjenester!)

Jeg synes stripping i seg selv er rimelig uskyldig, og personlig gir det meg fryktelig lite i form av tenning. Kanskje det er fordi det gir meg så lite at jeg heller ikke har dårlig samvittighet for det. Hadde jeg vært typen som syntes det var veldig spennende, og fantaserte om det i ettertid hadde det kanskje stilt seg annerledes. Så kan naturligvis bare svare for meg, og vet ikke hvordan de mennene som faktisk synes stripping er spennende tenker om det...

Anonymous poster hash: 1b71f...e12
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal man på strippeklubb å se på nakne damer når man har en dame fra før av? Hadde aldri vært sammen med en sånn fyr :)

Anonymous poster hash: 41fb0...87f
  • Liker 7
Skrevet

Hvis han har vært på strippeklubb, burde du pule en annen mann for at dere er skuls. Såpass ille er det. Respektløst

• Liker 1
Skrevet

Hvis han hadde hatt lyst til å gå på strippeklubb, så gjerne for meg :) Ser ikke helt problemet. Hvis han virkelig hadde ønsket å være utro, hadde han sikkert vært det uansett, og da måtte han finne seg i å leve uten meg ;)

• Liker 3
Skrevet

Ahhhh, glemte å nevne strippeklubb i "harry-tråden" :/ Bortsett fra det, skjønner jeg ikke hva som er "fyfy" med strippeklubb egentlig...

Skrevet

Synes strippeklubbene ser mest ut til å være ganske lavpanna og tacky, så det er nok det eneste jeg hadde syntest, altså vært overrasket over valget hans. Men hadde nok hverken vært sur eller synes at det var noe problem ellers.

Det er så mange nakne pupper og kvinnfolk i alt av mediene at jeg ser virkelig ikke problemet med dette (utenom at jeg kanskje heller ville ha en diskusjon fra et bredere samfunnsperspektiv om seksualisering). Har ingen behov å late som om han aldri merker en pupp noe sted, det gjør han sikkert.

Om de hadde funnet et sted med litt mer klasse og kunstnerisk uttrykk, mer i retning burlesque, tenker jeg at bare kos deg. Kanskje jeg kan til og med bli med neste gang vi reiser til samme by :)

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke reagert på om han var på strippeklubb på jobbreise en og annen gang.

Mest sannsynlig har han fått lappene på gata og glemt å kaste dem. Det er vanlig i enkelte land å ta med forretningsforbindelser på slike ting. Ikke heeeelt vanlig i Spania, så vidt jeg vet, men det kan selvsagt være pga de han evt jobber sammen med.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Hvorfor skal man på strippeklubb å se på nakne damer når man har en dame fra før av? Hadde aldri vært sammen med en sånn fyr :)

Ikke jeg heller

Jeg hadde ikke likt det

Enig i den

• Liker 2
Skrevet

Viktig å stramme lenka rundt halsen hans skikkelig, får han for mye pust kan det jo hende han føler han lever!

• Liker 11
Skrevet

Hadde aldri vært sammen med ei sånn dame som hadde gått på Chippendales! Det er utroskap.

:ironi:

Anonymous poster hash: 1b71f...e12

• Liker 4
Skrevet

Strippeklubb er vel som regel det minst "farlige" for forholdet som skjer på jobbreiser i utlandet med en mannsdominert miljø...

Anonymous poster hash: 2be32...a96
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde aldri akseptert at mannen var på strippeklubb i Spania! Og der florerer det av jenter/kvinner på gatene som selger sex fra 5 tiden på ettermiddagen, og de skjuler det ikke engang. Enhver mann kan lett få seg et knull der, og det uten kvitteringer.

Gå til lege og be om full sjekk for kjønnsykdommer. Har du noe, har han garantert det også.

Anonymous poster hash: 09c8c...e0b
Skrevet

Jeg hadde aldri akseptert at mannen var på strippeklubb i Spania! Og der florerer det av jenter/kvinner på gatene som selger sex fra 5 tiden på ettermiddagen, og de skjuler det ikke engang. Enhver mann kan lett få seg et knull der, og det uten kvitteringer.

Gå til lege og be om full sjekk for kjønnsykdommer. Har du noe, har han garantert det også.

Anonymous poster hash: 09c8c...e0b

De selger sex hele døgnet her i Spania..

Akkurat som i de aller fleste hovedstader i Europa :)

Skrevet

Hvis det var flere år siden, ville jeg latt det ligge og prøvd å glemme hele greia. Men min mann har vært på strippeklubb både med og uten meg. Det er bare harry og litt trist, men hvis han ikke drar på slike turer nå, er det jo en ikke-sak.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Ikke fordi jeg tror det er noe fare for forholdet, jeg stoler fullt ut på mannen min. Jeg liker derimot IKKE tanken på at han skulle ha "støttet" en virksomhet jeg er totalt imot.

Anonymous poster hash: 9fea0...f4a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...