AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Hei, Jeg har det siste året gått ned ca 15 kg ved å spise sunt og trene masse, ca.4-5 ganger i uka (mest kondisjonstrening) De siste 3 ukene har jeg hatt total mangen på treningsmotivasjon, har fått til bare en økt i uka, samt at kostholdet ikke har vært det beste, tror likevel jeg har holdt meg på et greit kcal nivå de fleste dagene! Føler meg med en gang så mye daffere i kroppen, har ikke turt å gå på vekta og føler buksene har blitt litt strammere. Føles som at jeg har est ut og lagt på meg mange kilo igjen. Går med konstant tanke i hodet at jeg har ødelagt alt det jeg har oppnådd og at jeg snart er tilbake der jeg startet. Så gikk jeg på vekta idag og den viser faktisk en halv kilo mindre enn den gjorde før. Er dette mulig? Jeg har vel ikke akkurat fått så mye mer muskler i denne treningsperioden, selv om jeg har trent litt styrke. Kan det likevel være at jeg har mistet litt muskelmasse? For jeg føler jo at jeg har lagt på meg, mens vekta ikke viser dette. Eller er det bare jeg som har begynt å få syke tanker i hodet? Mulig kroppen min blir litt strammere med trening og dette påvirker. Anonymous poster hash: b7579...0ed
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Vanskelig å si uten å vite hvordan du trener, hvor ofte du tar styrke i forhold til kondis osv. Det kan hende det bare er vann i kroppen du opplever, om du har trent 4-5 ganger i uka med et greit innhold av styrke så skal det normalt mer til enn bare noen uker før alt forsvinner. Jeg vil tippe at du har vedlikehold greit siden du likevel har vedlikeholdt med 1 økt i uka. Men som sagt, vanskelig å vite sikkert uten at man har mer informasjon. Styrkemessig kan man også øke med perioder med rom for mer restitusjon om man ellers trener tungt nok/nok volum til at man bryter ned nok. Da vil perioder med mindre/ingen styrketrening kunne være oppbyggende. Kommer helt an på hvordan og hvor mye styrke man trener. Anonymous poster hash: 21eb8...1e0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Mye av det er sikkert vann, og ikke fett. Anonymous poster hash: 60bcd...4b2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Min personlige erfaring er at jeg går ned et par kilo når jeg har treningsopphold lengre enn en uke. Kroppen mister sikkert litt vann, ettersom kroppen binder litt vann når man trener mye. (Jeg trener ca det samme som deg ts). Dette er iallefall min erfaring. Jeg går ned i vekt og bli seendes mer spinkel ut når jeg ikke trener. Men eet tar veldig kort tid å bygge opp kroppen igjen (ca to uker). Da får jeg veldig synlige muskler igjen, men det har litt med at jeg også har veldig lav fettprosent og da skal det mye mindre til for at muskler synes. Flere med samme erfaring? Anonymous poster hash: 66bfd...e50
Gjest Gresshoppesang Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Det sies at man skal trene to ganger i uken for å vedlikeholde muskelmassen?
Athene Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Jeg trener hovedsakelig kondisjon. Går alltid ned i vekt når jeg har treningsfri en periode, selv om jeg er på ferie og spiser mengder med mat, eller over jul. Samtidig føler jeg at kroppen blir slappere og jeg får plutselig litt mage, noe jeg aldri har ellers. Det er muskelmasse og vannvekt, og man ser neppe noen forskjell om man bruker målebåndet.
Gjest Runforit Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Når jeg ikke jogger så ser jeg magrere ut. Men så spiser jeg ikke annerledes (mer usunt). Spiser vel kanskje mindre da jeg får mer appetitt når jeg trener. Så så lenge du ikke inntar mer enn du forbrenner så skal du ikke legge på deg uten trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå