Gå til innhold

Har du feiret jul som nyoperert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opereres neste torsdag, så har bare én funksjonell arm i juleuka. De vanlige aktivitetene som aking, baking, matlaging, strikking, festing, skigåing osv. utgår da.

Så har du noen forslag til hva annet jeg kan finne på? Hva gjorde du selv da du var nyoperert? Er ikke fan av å sitte stille:)

Anonymous poster hash: 0cb62...1e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nyoperert i november ett år, og nesten invalid til januar :fnise: Den jula ble det minimalt med juleforberedelser for å si det slik. Jeg vet ikke hva du skal gjøre jeg. Lære deg å sitte stille kanskje? :fnise:

Anonymous poster hash: 6392f...4e7
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var nyoperert i en arm rett før jul et år, og hadde også bare en arm (den venstre selvsagt) som fungerte. Det var en koselig jul allikevel. Jeg gikk lange turer så fort det ikke gjorde så vondt, spilte spill med familie og venner, så masse julefilmer, leste bøker, og var sammen med folk jeg er glad i :) Det gikk fint det. Andre måtte lage maten da (og skjære den opp for meg, hehe).

Skrevet

Ja,for 3år siden brakk jeg ankelen min rett før jul og ble operert.Vi hadde en flott jul likevel,selv om jeg nesten bare satt i sofaen.

Med en brukket hånd,er det endel en kan gjøre slik som enkel matlaging,spille spill med eventuelle barn,lese bøker,se filmer osv.

Jeg har erfaring med brukne hender,det er ikke noe kjekt.

Skrevet

Opererte armen ti dager før jul for noen år siden. Husker ikke helt hva jeg gjorde, sannsynligvis mye av det vanlige - spiste snop og så på tv.

Anonymous poster hash: 7857b...a55
Skrevet

Kom hjem nyoperert i en fot lillejulaften. Jeg gjorde fint lite annet enn å putte i meg masse smertestillende. Bodde på sofaen. Sov noen timer og var våken noen timer og sånn gikk hele jula. Ble noen filmer og mye tv.

Har også hatt gips på en arm, men da fikk jeg gjort det meste. Bakte småkaker og vasket vinduer, Fikk og juletre og pyntet. Det eneste jeg egentlig trengte hjelp til var å få vasket gulv og få ribba ut av komfyren.

Anonymous poster hash: a410b...9b6
Skrevet

Takk for svar :) Det blir sikkert mye mer fart og spenning enn jeg tenker, man blir jo litt negativ:p

Jeg var nyoperert i november ett år, og nesten invalid til januar :fnise: Den jula ble det minimalt med juleforberedelser for å si det slik. Jeg vet ikke hva du skal gjøre jeg. Lære deg å sitte stille kanskje? :fnise:

Anonymous poster hash: 6392f...4e7

Haha, ja, kanskje det?

Kom hjem nyoperert i en fot lillejulaften. Jeg gjorde fint lite annet enn å putte i meg masse smertestillende. Bodde på sofaen. Sov noen timer og var våken noen timer og sånn gikk hele jula. Ble noen filmer og mye tv.

Har også hatt gips på en arm, men da fikk jeg gjort det meste. Bakte småkaker og vasket vinduer, Fikk og juletre og pyntet. Det eneste jeg egentlig trengte hjelp til var å få vasket gulv og få ribba ut av komfyren.

Oi ! Synes du fikk til mye med gipset hånd!

Jeg var nyoperert i en arm rett før jul et år, og hadde også bare en arm (den venstre selvsagt) som fungerte. Det var en koselig jul allikevel. Jeg gikk lange turer så fort det ikke gjorde så vondt, spilte spill med familie og venner, så masse julefilmer, leste bøker, og var sammen med folk jeg er glad i :) Det gikk fint det. Andre måtte lage maten da (og skjære den opp for meg, hehe).

Dette hadde jeg ikke tenkt på, det er jo knivhånda som blir "borte" hos meg og! Jaja, det er heldigvis ikke lutefisk vi spiser, da hadde jeg ikke klart å plukke opp noe som helst fra tallerkenen :P

Turer har jeg tenkt på, har uansett med hunden min, og han skal få erfare ordentlig og tjukk skog slik det er rundt der bestemor bor. Spill skal jeg prøve å få pakket ned, spørs om det er plass i konebilen til pappa :fnise:

Jeg har et håp om at samboer kjøper nettbrett til meg til jul, da har jeg jo masse å finne på. En kan jo håpe :sjenert:

Skrevet

Takk for svar :) Det blir sikkert mye mer fart og spenning enn jeg tenker, man blir jo litt negativ:p

Haha, ja, kanskje det?

Oi ! Synes du fikk til mye med gipset hånd!

Dette hadde jeg ikke tenkt på, det er jo knivhånda som blir "borte" hos meg og! Jaja, det er heldigvis ikke lutefisk vi spiser, da hadde jeg ikke klart å plukke opp noe som helst fra tallerkenen :P

Turer har jeg tenkt på, har uansett med hunden min, og han skal få erfare ordentlig og tjukk skog slik det er rundt der bestemor bor. Spill skal jeg prøve å få pakket ned, spørs om det er plass i konebilen til pappa :fnise:

Jeg har et håp om at samboer kjøper nettbrett til meg til jul, da har jeg jo masse å finne på. En kan jo håpe :sjenert:

Ble bare sånn når man er alene med barn. Kunne jo ikke akkurat avlyse jula heller.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ikke arm eller fot, men derimot overkjeven (de splittet nærmest hodet mitt midt under nesen).

- og kastet ut av sykehuset dagen etter operasjonen. Rett på flyet og hjem.

Forbud mot ting som var harde (ikke kan jeg si det fristet heller der og da...når overkjeven var 'løs' og tannkjøttet sydd sammen med kjeven hele veien rundt mot kinnene og leppene...)

Det var den julen jeg levde på lutefisk, for julemat skulle jeg ha. Koste hva det koste ville.... :fnise:

Var veldig glad for at jeg ikke skulle stelle og styre for noen andre enn meg selv og kattene mellom smertestillende med varseltrekant og å prøve sove sittende i sengen.

Skrevet

Ikke arm eller fot, men derimot overkjeven (de splittet nærmest hodet mitt midt under nesen).

- og kastet ut av sykehuset dagen etter operasjonen. Rett på flyet og hjem.

Forbud mot ting som var harde (ikke kan jeg si det fristet heller der og da...når overkjeven var 'løs' og tannkjøttet sydd sammen med kjeven hele veien rundt mot kinnene og leppene...)

Det var den julen jeg levde på lutefisk, for julemat skulle jeg ha. Koste hva det koste ville.... :fnise:

Var veldig glad for at jeg ikke skulle stelle og styre for noen andre enn meg selv og kattene mellom smertestillende med varseltrekant og å prøve sove sittende i sengen.

Hjelpes! Litt OT, men er det lov å spørre hvilken operasjon det var?

Forøvrig ble min Mor operert nylig, og vil ikke kunne gjøre stort av seg i jula - da får datter troppe opp :)

Skrevet

Ikke nyoperert, men brakk armen i begynnelsen av desember i fjor. Fikk faktisk bakt litt, fikk hjelp med julevasken (kunne ikke putte gipsen i vaskebøtta :lol: ) og det ble da jul, om enn noe mer moderat pyntet enn det pleier. De aller fleste butikkene tilbød seg å pakke inn gavene mine istedenfor å sende med papir da de så gipsen, så slapp å pakke inn selv også.

Det er forresten rart hvor tilpasningsdyktig man er når man må, jeg brakk høyrearmen og fikk gjort utrolig mye med kun venstre etter hvert. Største utfordringen var å skrive under på diverse papirer med venstre hånd når sjefen ikke ville hjelpe meg å fylle dem ut :P

Anonymous poster hash: e8061...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...