AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Hei, folkens! Jeg er en jente på 180cm som har spilt håndball i mange år, helt siden jeg var seks år, og er blitt bredskuldret og ser veldig "eksplosivt" bygget ut. Nå har jeg bare trent litt sporadisk styrke og kondisjon de siste årene, og har fått kanskje 7-8 kilo for mye. Med disse ekstra kiloene i tillegg til at jeg fortsatt har en del muskler, så ser jeg nå bare svær og miss trunchbull fra mathilda ut. Jeg har sosial angst og tør ikke gå på treningssenter. I tillegg, (her kommer klisjeen) er jeg redd for å bli enda større om jeg skulle trent veldig tung styrke. Selv om jeg er klar over hvor mye det kunne ha strammet opp! Jeg føler meg i bunn og grunn fra før veldig maskulin med en sånn "eksplosiv" og høy kropp. Jeg har store lår og stor rumpe, kraftige legger, brede skuldre og sterke armer, ellers ikke så veldig mye fett på magen. Sånn var det også da jeg var meget godt trent, men ting begynner dessverre å bli slappe nå... Er det noen som har noen seriøse tips til meg for å gjøre det beste ut av det treningsmessig? Anonymous poster hash: 67006...e4a
Winterfresh Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Føler med deg. Jeg er lavere enn deg (165cm), men har tjukke/brede armer, bred rygg og brede skuldre (kanskje også på grunn av håndballspillinga siden jeg gikk på barneskolen). Er redd for sammenkomster der jeg må bruke penklær, for jeg føler meg ikke vel med kroppen. Gikk opp 15 kg etter at jeg sluttet å spille håndball! og klarer nå ikke å gå ned i vekt uten å sulte meg :'(
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 gode nyheter, du blir bare stor om du spiser mye. Kjør på med styrketrening for å beholde de musklene du har under, når du begynner å gå i kaloriunderskudd vil du miste fett og muskelmasse. Det er derfor en god ting å ha muskler før du begynner å slanke deg. Det beste for deg burde være å fortsette med håndball men gå på en strengere diett med 500kcal i underskudd hver dag. Dette med sosial angst og treningsenter har jeg ingen råd om, men det vil gi deg vesentlig bedre resultater om du kombinerte håndballtrening med styrketrening. Du har sikkert allerede et temmelig godt grunnlag med god balanse og koordinasjon som hjelper enormt ved oppstart av styrketrening. De flinkeste til å løfte vekter startet somregel med en sport der vektene var en sekundær gesjeft. Dette vil også hjelpe deg på håndballen ved at du sannsynligvis vil kunne løpe fortere, hoppe høyere og kaste hardere som en direkte konsekvens av styrketreningen. Og igjen størrelse kommer kun av hvor mange kalorier du putter i munnen. Anonymous poster hash: f149d...e43 1
Supraspinatus Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Kroppstype er veldig genetisk betinget. Det er bedre å være stor og trent, enn stor og slapp. Fordi du trener styrke betyr det ikke at du kommer til å få kjempesvære bodybuildermuskler. Til det trenger du ekstra mye testosteron. Noen jenter ikke produserer så mye av.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 gode nyheter, du blir bare stor om du spiser mye. Kjør på med styrketrening for å beholde de musklene du har under, når du begynner å gå i kaloriunderskudd vil du miste fett og muskelmasse. Det er derfor en god ting å ha muskler før du begynner å slanke deg. Det beste for deg burde være å fortsette med håndball men gå på en strengere diett med 500kcal i underskudd hver dag. Dette med sosial angst og treningsenter har jeg ingen råd om, men det vil gi deg vesentlig bedre resultater om du kombinerte håndballtrening med styrketrening. Du har sikkert allerede et temmelig godt grunnlag med god balanse og koordinasjon som hjelper enormt ved oppstart av styrketrening. De flinkeste til å løfte vekter startet somregel med en sport der vektene var en sekundær gesjeft. Dette vil også hjelpe deg på håndballen ved at du sannsynligvis vil kunne løpe fortere, hoppe høyere og kaste hardere som en direkte konsekvens av styrketreningen. Og igjen størrelse kommer kun av hvor mange kalorier du putter i munnen. Anonymous poster hash: f149d...e43 Takk skal du ha. Jeg har veldig god appetit og har pleid å spøke om at dersom studiene mine feiler, så kan jeg jo prøve meg som bodybuilder på heltid Fra spøk til alvor, så tar jeg til meg rådene dine. Jeg skal ta meg en kikk etter et bra styrketreningsprogram nå, og se litt mer på hva jeg spiser og hvor mye.Anonymous poster hash: 67006...e4a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Jeg skal ned i fettprosent og ellers litt ned i vekt og da syns jeg langløping i starten er effektivt! Jeg er selv 160 og litt bredskuldret. Har timeglassfasong lignende. Men etter tre- fire uker med ca tre økter hver uke med jogging på minst 40 minutter, ser jeg allerede resultater. Mindre fett, føler meg slankere osv. Jeg trener jo såklart litt styrke også vedsiden av, men ikke så forferdelig mye og sååå tungt. Begynner litt lett til å begynne med. Men når jeg merker at fettet tar av og jeg veier litt mindre, er slankere etc. så tar jeg styrketreninga litt mer på alvor. Da syns jeg dette fungerer veldig fint: 2 økter der man løper minst 40 minutter (alt fra 8 km/t-10km/t), to intervall økter og så to styrkeøkter. Feks mandag jogge 45 minutter og så styrke lår og rumpe, så tirsdag intervaller. Onsdag fri, torsdag 45 minutter jogging og styrke overkropp og fredag intervalløkt. (eller 30 minutters jogging og sirkeltrening) Og så er det jo såklart like viktig å spise sunt! Anonymous poster hash: 72621...dfc
Fråde Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Siden du er så høy kan du med hell bruke barbell til å trene.
Supraspinatus Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Siden du er så høy kan du med hell bruke barbell til å trene. Er det bare høye folk som kan bruke vektstang med hell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå