AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #1 Skrevet 13. desember 2013 Jeg har nylig blitt sammen med min første kjærlighet, etter flere år og flere andre kjærester. Jeg gikk fra min siste ex for å bli sammen med ham, og vi var enige om dersom vi skulle prøve på nytt skulle det bare være oss to fra starten. Helt exclusive, noe som var hans forslag. Iallfall, etter et par uker så hadde vi en stor krangel hvor han sa at han ikke ville mer osv. Men vi fortsatte likevel etter litt beklagelser fra begge kanter. Alt har egentlig gått veldig bra, bortsett fra at han har en slitsom og sjalu ex han har insistert på å være venner med. Det har jeg vært ok med, så lenge de ikke skal henge sammen alene osv. Synes det ville blitt litt mye ettersom hun klart har gjort uttrykk for at hun ikke liker meg og vil ha han tilbake. Så noen måneder etter fikk jeg en melding fra henne med flere bilder av en samtale de hadde hatt ca 2 uker ut i forholdet vårt, samme dag som den store krangelen og noen dager etterpå. Det var masse sex-prat hvor de beskrev hva de skille gjøre med hverandre neste gang de møttes, og noen bilder som det ikke var noen dato på. Jeg konfronterte han med dette, og han forklarte at han angret veldig, at det var før vi egentlig var sammen, det ble ikke offisielt før et par måneder etter dette, og at han også hadde sagt til henne at han synes det var feil av han og henne. Jeg valgte å stole på ham, ettersom han faktisk ikke har gjort noe med henne bortsett fra de meldingene, og fordi han har kuttet all kontakt med henne i ettertid. Han har tidligere sagt at han har synes synd på henne fordi hun tok bruddet så hardt, men at han nå har null sympati og ikke ser noen grunn til å snakke med henne igjen. Var dette utroskap? Jeg føler det hvertfall som et enormt tillitsbrudd og jeg sliter fælt med hvordan jeg skal takle det. Jeg hater tanken på at jeg skal reise bort slik at han har leiligheten alene og så inviterer henne. Eller at han fortsatt sender meldinger i skjul med henne. Eller at han skal finne noen andre og holde det skjult for meg. Har noen tips til hvordan man kan glemme en sånn her ting? Vet at det ikke er den mest alvorlige situasjonen i verden, men det er skikkelig sårt for meg. Beklager for en alt for lang post, men måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: e5162...65d Anonymous poster hash: e5162...65d
Adelia Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Tror ikke at det fins noen oppskrift på å glemme det! Men første bud blir å stole på han, stoler du ikke på han så er nok ikke dette forholdet å satse på! :/ Hadde kjæresten min gjort det samme så hadde det vært over og ut!
Carrot Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Hva er egentlig greien med ikke å stole på sine egne følelser og å spørre fremmede til råds på nettet? I en sak som denne er det overhode ingen andre enn du selv som kjenner svaret på hva som er riktig for deg, så hva vil du oppnå - egentlig, ved å legge tråden på nett? Vil du ha de som sier "ja for all del, selvsagt skal du stole på han. Han valgte deg" eller vil du ha de svarene som sier "Nei vet du hva, dump han"?? For det er enten eller du kommer til å få - det VET man når man poster en slik tråd.. Alle nyansene blir liksom borte. De som sier at "joda, man kan faktisk elske ett menneske og likevel være utro" uten at det blir ramaskrik av det tror jeg ikke du finner.. Så, hva føler du selv? HVa tror du er det riktige for deg? Du har helt garantert kjent på følelsen og fornektet svaret, hva sier magefølelsen deg? Er han til å stole på? Endret 13. desember 2013 av Carrot
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Når eksen var utro, tok det meg omtrent to eller tre år før jeg klarte å stole noenlunde på han igjen. Men så var han en lystløgner også da. Og så tok jeg hevn (tragisk nok) 2 år etter at han var utro var jeg utro. Men da følte jeg at vi var skuls (ja, jeg fortalte han om utroskapen dagen etterpå) og ble tilgitt. Ingen av oss (eller ihvertfall ikke jeg!) har vært utro siden. Men nå er det slutt da. Men det er ikke lett Anonymous poster hash: 5c81e...b6d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Folk har forskjellige definisjoner på hva utroskap er, og det er bare du som kan avgjøre om dette var utroskap etter DIN definisjon. Personlig synes jeg man skal være forsiktig med stigmatiserende merkelapper og beskyldninger, for det er som regel aldri konstruktivt. Tillitsbrudd er dette definitivt! Han har gått bak ryggen på deg. Å beholde eksen som venninne er uaktuelt. At hun sendte deg bildene var nok for å splitte dere, slik at hun kunne få ham, tror du ikke? Man kan gjenopprette tillit, men det tar tid. Han må vise at han er til å stole på, og får ikke flere sjanser. Han må akseptere at du er mer skeptisk og på vakt nå i en periode. Men har du valgt å stole på ham så må du gjøre det også. Det eneste jeg kan si er at det tar tid. Dere kan ikke ha et forhold uten tillit i lengden, det går ikke. Anonymous poster hash: c0604...7d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå