AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Hvordan vasker dere til jul? Vasker dere grundigere enn ellers? Anonymous poster hash: f0e17...fcb
Torden Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Vasker ekstra på bad og kjøkken pga julebesøk. Stua og gang tar jeg når jeg har ryddet ut julen. De andre rommene blir bare tørket støv og vasket gulv i.
Hoppetaujenta Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Vanlig vask her. Ingen grunn til å skulle streve livet av seg og vaske hver kvadratcentimeter med lupe og lut. For dere som baker og steiker: det er mere virkningsfullt etter at jula er ferdig. Da vasker en fysisk bort smultfett, granbar og støv, og får mentalt og symbolsk vasket hele jula ut for denne gangen...utpå nyåret eller der omkring. Bruk kreftene på andre ting...slapp av mere enn du hadde tenkt og feir jul. Endret 13. desember 2013 av Hoppetaujenta 1
Adelia Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Bare vanlig vask her også men har vokst opp med mamma, som alltid tar rundvask før jul. Den tradisjonen har ikke jeg orket å følge
Anje Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Jeg vasker mindre enn vanlig før jul. Det er så lite dagslys at skitne vinduer og støv synes mindre, og jeg er ikke så nøye på det. Og så bakes det, som Hoppetaujenta sier, noe som støver noe innmari. Men utpå våren, når vårsola skinner inn med skrått sollys over gulvet og lyser opp støv og gamle synder, da vaskes det litt ekstra.
*Frida* Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Julevask er å vaske tak, vegger og gardiner, under og bak senger og møbler, rom for rom. Tar ikkje samtlige rom kvart år, men for meg er dette ein del av forberedinga til jul. Og når jula er her, ja då er eg ferdig (sjølv om eg ikkje rakk over loftstova/taket i gangen/whatnot) 1
Gjest tuppesjura Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Vasker vanlig til jul, orker ikke å slite meg ut på å vaske rundt. Men, i år har jeg faktisk fått meg vaskehjelp, så jeg slipper julevasken selv!! Lykke!! )
Fråde Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Hvordan vasker dere tak og sånt? tenker seriøst på baderommet nå jeg fordi jeg rekker ikke opp til taket og lurer derfor på om dere har noen lure løsninger til det. Endret 13. desember 2013 av Fråde
Hoppetaujenta Skrevet 13. desember 2013 #9 Skrevet 13. desember 2013 Enten tar man taket med langkost og fille stående på gulvet, eller så står man på noe og vasker med fille for hånd. Av og til skrubbes det med skurebørste også.
Stinelin Skrevet 13. desember 2013 #10 Skrevet 13. desember 2013 Vanlig vask, men litt ekstra på kjøkken og bad, skuffer og skap. Prioriterer mat, bakst og øl.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #11 Skrevet 13. desember 2013 Hvordan vasker dere tak og sånt? tenker seriøst på baderommet nå jeg fordi jeg rekker ikke opp til taket og lurer derfor på om dere har noen lure løsninger til det. Bruker stang/trappestige. Vær forsiktig så du ikke detter :-) Og vær nøye med at det blir jevnt. Er ikke alt av takmateriale som blir like heldig hvis det blir ujevn vasking. Anonymous poster hash: 1eca5...316
*Frida* Skrevet 13. desember 2013 #12 Skrevet 13. desember 2013 Hvordan vasker dere tak og sånt? tenker seriøst på baderommet nå jeg fordi jeg rekker ikke opp til taket og lurer derfor på om dere har noen lure løsninger til det. http://www.jordan.no/no/Rengjoring/Produktoversikt/MOPPER-OG-KOSTER/Proff-Mopp-Mikrofiber-Tak--og-Veggmopp/http://www.europris.no/kunder/europris/euro.nsf/pages/produkt?open&gruppeid=C0105&artnr=117034&qm=sym,3,0,0,0,0
Fråde Skrevet 13. desember 2013 #13 Skrevet 13. desember 2013 Bruker stang/trappestige. Vær forsiktig så du ikke detter :-) Og vær nøye med at det blir jevnt. Er ikke alt av takmateriale som blir like heldig hvis det blir ujevn vasking. Anonymous poster hash: 1eca5...316 takker så mye ja, er vanskelig å få det jevnt fordi jeg rekker ikke opp. men fikk det til nå med en svamp og litt skurekrem så nå er barerommet skinnendes rent uansett så må jeg gå til innkjøp av sånn tak/veggmop for å ta taket for det har jeg ikke gjort ennå. så nå står hele kjøkkenet, gangen så stua for tur. :/ uff er stress med å vaske men himla så herlig det er å få det ordentlig rent.
Fråde Skrevet 13. desember 2013 #14 Skrevet 13. desember 2013 ok hva er lurest eller best. funker det å vaske med salmiakk først og så grønnsåpe etterpå?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #15 Skrevet 13. desember 2013 ok hva er lurest eller best. funker det å vaske med salmiakk først og så grønnsåpe etterpå? Ville heller kun brukt vann og Zalo, visst det ikke ser helt jævlig ut da? Anonymous poster hash: f0e17...fcb 1
Fråde Skrevet 13. desember 2013 #16 Skrevet 13. desember 2013 Ville heller kun brukt vann og Zalo, visst det ikke ser helt jævlig ut da? Anonymous poster hash: f0e17...fcb La meg si det sånn, er ca halvt år siden det er vasket med vann og klut der.... Tenkte å lage egen tråd men kanskje du kan hjelpe meg. Jeg har: Zalo, skurekrem, klor med furunål, grønnsåpe, og salmiakk. Med dette skal jeg _desinfisere_ kjøkkenet totalt. Tenkte en runde med sterk (klor el salmi) og etterpå noe velduftende som grønnsåpe, ev universal sitron (som jeg også har liggende klart)
Cata Skrevet 13. desember 2013 #17 Skrevet 13. desember 2013 Vasker som vanlig, eller gjerne litt mindre. Når juletreet har røket ut derimot... Da svinges mopp og mikrofiber noe mer entusiastisk enn ellers. Det føles om om juletreet legger til et par kg støv i stua.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #18 Skrevet 13. desember 2013 La meg si det sånn, er ca halvt år siden det er vasket med vann og klut der.... Tenkte å lage egen tråd men kanskje du kan hjelpe meg. Jeg har: Zalo, skurekrem, klor med furunål, grønnsåpe, og salmiakk. Med dette skal jeg _desinfisere_ kjøkkenet totalt. Tenkte en runde med sterk (klor el salmi) og etterpå noe velduftende som grønnsåpe, ev universal sitron (som jeg også har liggende klart) Jeg vet ikke helt.. bare IKKE IKKE bland salmiakk og klorin! Farlig. Anonymous poster hash: f0e17...fcb 2
Fråde Skrevet 13. desember 2013 #19 Skrevet 13. desember 2013 Jeg vet ikke helt.. bare IKKE IKKE bland salmiakk og klorin! Farlig. Anonymous poster hash: f0e17...fcb ok, men bruker jeg helst klor eller salmiakk på kjøkkenet, og hva med kjøkkenbenken, ved ovnplatene og slikt.. vil gjerne bruke noe sterkt der også så vet jeg at jeg har gjort det. også har vi kjøkkenskapene, kjøkkenbordet og alt det der. er det normalt å bruke klor eller salmiakk på sånt?
missuvillig Skrevet 13. desember 2013 #20 Skrevet 13. desember 2013 Vasket ALT. I god tro om at det var vanlig.. Nå ser jeg at jeg kunne spart meg strevet kjekt å ha det rent ihvertfall.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå