Cata Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Vurderer å kjøpe et par Dr. Martens "rubber boots" på nett, men er veldig usikker på størrelsen, siden jeg har en tendens til å ligge mellom to størrelser i den amerikanske skalaen. Dumt å snuble rundt i dem, enda dummere om de er for små. Er det noen som kan si meg om de er små, normale eller store i størrelsene? (Det smarteste hadde selvsagt vært å prøve et par vanlige Dr. Martens i lær i en skobutikk, men ser ikke ut som noen fører merket her omkring så det valget faller vekk.)
Karmosin Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Jeg bruker 38 normalt. Det tilsvarende i UK er 5 og i USA 7, og når jeg har kjøpt DM fra UK har 5 passet som det skal. De er ikke egentlig spesielt romslige, men på grunn av formen er det litt mer plass i dem enn mer "ettersittende" fottøy, synes jeg. NB: jeg har sett DM i gummi hvor nettbutikken har anbefalt å gå opp en størrelse i forhold til hva man bruker i lær-DM og andre sko. Vet ikke om det bare gjelder en modell, og husker selvfølgelig ikke hvilken modell det er, dessverre.
Fanderay Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 Jeg bruker 37 eller 38 i sko, kommer litt an på skoene. Og i Dr. Martins må jeg ha 38.
Cata Skrevet 13. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2013 Jeg bruker 38 normalt. Det tilsvarende i UK er 5 og i USA 7, og når jeg har kjøpt DM fra UK har 5 passet som det skal. De er ikke egentlig spesielt romslige, men på grunn av formen er det litt mer plass i dem enn mer "ettersittende" fottøy, synes jeg. NB: jeg har sett DM i gummi hvor nettbutikken har anbefalt å gå opp en størrelse i forhold til hva man bruker i lær-DM og andre sko. Vet ikke om det bare gjelder en modell, og husker selvfølgelig ikke hvilken modell det er, dessverre. Takk, ja jeg så det på miinto etter jeg skrev innlegget her. Hadde bare sett på shobuy før det og der sto det ingenting. Da tenker jeg jeg går for største alternativ, så får jeg heller regulere med såle og sokker hvis de er litt for store. (Og blir de for små så går jeg og gjemmer meg, for da lever jeg virkelig på stor fot.... )
Gjest Gaea Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 Jeg bruker 37 eller 38 i sko, kommer litt an på skoene. Og i Dr. Martins må jeg ha 38. Det samme gjør jeg, og jeg burde hatt 37. Har 38 da, men tenker det blir litt bedre med såle. Da har man også plass til litt tykkere sokker så de kan brukes større deler av året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå