Gjest Eurodice Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 (endret) Les denne artikkelen: Slik får du ufordragelige barn abcnyheter.no Du har alt å tape på en demokratisk oppdragelse - her er forklaringen. Endret 12. desember 2013 av Arabella 1
Harlekin Skrevet 13. desember 2013 #2 Skrevet 13. desember 2013 Jeg anser meg selv om demokratisk, ikke autoritær, men jeg kjenner meg ikke igjen i den artikkelen. Det står også nederst at det antas at "problemforeldrene" utgjør ca. 3-5 prosent av foreldremassen, så det går nok bra for de fleste. 1
Teriyaki Skrevet 13. desember 2013 #3 Skrevet 13. desember 2013 (endret) Det finnes en mellomting mellom såkalte "serviceforeldre" og autoritære foreldre. Selv har vi klare grenser i forhold til hva som er greit og ikke, vi er opptatte av bordskikk (dvs. vi øver på det, han er bare to år så han glemmer seg fortsatt), men vi kan gi han valget mellom lekedilla og badeland, om leverpostei eller salami på brødskiven osv. Vi slår av tv-en når vi mener han har sett nok tv, vi går ut når det er mulighet til det osv. Føler meg overhode ikke som en autoritær forelder, men ikke en som lar barnet styre showet heller. Har vi sagt nei til noe, så har vi sagt nei. Men noen ting lar vi han bestemme også, slik at han føler han har medbestemmelse over eget liv. Tror ikke han kommer til å bli ufordragelig. Endret 13. desember 2013 av Teriyaki 2
Harlekin Skrevet 13. desember 2013 #4 Skrevet 13. desember 2013 Enig med deg, Teriyaki. Den gyldne middelvei er en fin ting
Binta Ba Skrevet 13. desember 2013 #5 Skrevet 13. desember 2013 http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article664480.ece Denne kom lengere ned, syntes det var interessant lesing også.
plix Skrevet 13. desember 2013 #6 Skrevet 13. desember 2013 Kjenner til flere som skulle lest dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå