AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Som sakt var jeg utro for snart 2 år siden. Det skjedde, gjort er gjort, men jeg sa ingenting til min kjære. Jeg angrer såklart på det jeg gjorde, men med tanke på hvordan situasjonen var, så skjedde det! Jeg innså at jeg virkelig elsker min kjære og det er han jeg vil da. Uten det utroskapet tror jeg vi hadde gått hver for oss. Så for min del var det det beste som kunne skjedd. jeg fikk en åpenbaring. Bør jeg si noe nå 2 år etter? Kan legge til at vi har det helt fantastisk, snakker om barn osv. Det gnager alltid litt i bakhodet mitt, men jeg tenker ikke over det i hverdagen eller når jeg er med han. Anonymous poster hash: ed98f...32e
Gjest TheRighteous Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Jaa, du burde si det. Det er såpass viktig at han vet det om deg før dere får barn osv. Syns jeg da. 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Nei. Anonymous poster hash: 9fc93...faa 33
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Jaa, du burde si det. Det er såpass viktig at han vet det om deg før dere får barn osv. Syns jeg da. Ts her. Men om jeg sier noe vet jeg at han går fra meg. Han ser såppas alvorlig på utroskap at han ikke kunne væørt sammen med meg om jeg fortalte det. Og jeg elsker han og vil leve resten av mitt liv med han. Da ødelegger jeg jo ikke bare hans men mitt liv også.. Anonymous poster hash: ed98f...32e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Men ærlighet varer lengst. Vil du bygge et forhold på løgn?Anonymous poster hash: 9fafb...ae1 14
Gjest TheRighteous Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Ts her. Men om jeg sier noe vet jeg at han går fra meg. Han ser såppas alvorlig på utroskap at han ikke kunne væørt sammen med meg om jeg fortalte det. Og jeg elsker han og vil leve resten av mitt liv med han. Da ødelegger jeg jo ikke bare hans men mitt liv også.. Anonymous poster hash: ed98f...32e Kommer kanskje litt an på hvordan utroskapet var. Varte det lenge f.eks? Eller var det kun en gang på fylla/lignende? 2
Gjest MammatilTiana Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Om jeg hadde vært deg hadde jeg sagt det til han.. Tenk om han plutselig finner det ut en dag, hva gjør du da? 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #8 Skrevet 12. desember 2013 du har kanskje ikke fortjent ham? Isåfall så vil dere klare dere gjennom stormen som kommer om du forteller ham det, noe du burde. Om ikke vil dere kanskje kunne leve et fantastisk liv sammen MEN, det blir basert på en stor stor løgn du har holdt ham for. Han aner ikke hvor smålig du er, men du vil vite det. Få det ut, få bort vekten fra skuldrene. Anonymous poster hash: c5a15...23d 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #9 Skrevet 12. desember 2013 TS her Det var at jeg sov over hos en jeg møtte på nettet en natt. Vi hadde flørtet en stund før det. Ja, hva om han finner det ut, men hvis ikke? Jeg vil ikke risikere alt for det. Men samtidig har jeg dårlig samvittighet.. Anonymous poster hash: ed98f...32e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #10 Skrevet 12. desember 2013 du har kanskje ikke fortjent ham? Isåfall så vil dere klare dere gjennom stormen som kommer om du forteller ham det, noe du burde. Om ikke vil dere kanskje kunne leve et fantastisk liv sammen MEN, det blir basert på en stor stor løgn du har holdt ham for. Han aner ikke hvor smålig du er, men du vil vite det. Få det ut, få bort vekten fra skuldrene. Anonymous poster hash: c5a15...23d Men da går han ifra meg, det VET jeg.. Anonymous poster hash: ed98f...32e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #11 Skrevet 12. desember 2013 Jeg ville ikke sagt det. Glem det og tenk at det skjedde før dere møttes. Aldri tenk på det igjen og ALDRI plump ut med det. Skal dere ha barn så får du si det før, ikke etter! VIRKELIG. Dere kommer til å få tillitsproblemer for alltid.. Anonymous poster hash: 3a5e8...c33 21
RockyRose Skrevet 12. desember 2013 #12 Skrevet 12. desember 2013 Hadde du ikkje samvittighet til å vere ærlig for 2 år sidan, kvifor skal du ha det no... Han fortena å vete det, så han kan bestemme om han vil vere med deg til tross for kva du har gjort mot han. 7
MrUtdannet Skrevet 12. desember 2013 #13 Skrevet 12. desember 2013 Som sakt var jeg utro for snart 2 år siden. Det skjedde, gjort er gjort, men jeg sa ingenting til min kjære. Jeg angrer såklart på det jeg gjorde, men med tanke på hvordan situasjonen var, så skjedde det! Jeg innså at jeg virkelig elsker min kjære og det er han jeg vil da. Uten det utroskapet tror jeg vi hadde gått hver for oss. Så for min del var det det beste som kunne skjedd. jeg fikk en åpenbaring. Bør jeg si noe nå 2 år etter? Kan legge til at vi har det helt fantastisk, snakker om barn osv. Det gnager alltid litt i bakhodet mitt, men jeg tenker ikke over det i hverdagen eller når jeg er med han. Anonymous poster hash: ed98f...32e Er det den minste sjanse for at han kan finne det ut på egenhånd, så MÅ du fortelle ham det. Hvis ikke, gjør som en tidligere respondent sa; Tving deg selv til å "glemme" det, og tenk aldri på det igjen. Tenk evt at det skjedde før dere kom sammen. Forøvrig, se fremover. Elsk hverandre og vær gode med, og mot hverandre. Ikke alle som er forunt å gå julen i møte som et par... 1
Gjest lnx Skrevet 12. desember 2013 #14 Skrevet 12. desember 2013 Skal en alltid fortelle partneren at en har vært utro? Jeg synes ikke en skal fortelle om utroskap til partneren for enhver pris, sier psykolog og samlivsterapeut Frode Thuen, som har skrevet bok om utroskap. - Hvis utroskapen er et avsluttet kapittel partneren garantert ikke kommer til å få nyss i fra annet hold, kan det noen ganger være mer ødeleggende å fortelle enn å la være. Når ærlighet og stabilitet står i konflikt, kan det mange ganger være vel så verdifullt å kjempe for stabiliteten i et forhold som for full ærlighet, mener Thuen. Noen ganger kan det faktisk være ren egoisme å fortelle partneren om et sidesprang: - Man kan ha så dårlig samvittighet at en føler for å dele, eller lesse, de ubehagelige følelsene over på andre. Hvis det er motivet, bør en spørre seg om dette virkelig gavner partneren eller forholdet, mener Thuen. http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.1146230 (del 12) 28
Jolene Skrevet 12. desember 2013 #15 Skrevet 12. desember 2013 Ville ikke fortalt det. Du forteller det i så fall for å lette egen samvittighet=egosime. Dropp å fortelle det, dropp å tenk på det noe mer. 2
RockyRose Skrevet 12. desember 2013 #16 Skrevet 12. desember 2013 Skal en alltid fortelle partneren at en har vært utro? Jeg synes ikke en skal fortelle om utroskap til partneren for enhver pris, sier psykolog og samlivsterapeut Frode Thuen, som har skrevet bok om utroskap. - Hvis utroskapen er et avsluttet kapittel partneren garantert ikke kommer til å få nyss i fra annet hold, kan det noen ganger være mer ødeleggende å fortelle enn å la være. Når ærlighet og stabilitet står i konflikt, kan det mange ganger være vel så verdifullt å kjempe for stabiliteten i et forhold som for full ærlighet, mener Thuen. Noen ganger kan det faktisk være ren egoisme å fortelle partneren om et sidesprang: - Man kan ha så dårlig samvittighet at en føler for å dele, eller lesse, de ubehagelige følelsene over på andre. Hvis det er motivet, bør en spørre seg om dette virkelig gavner partneren eller forholdet, mener Thuen. http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.1146230 (del 12) Så finn partneren det ut 5 år etter. Tenk for eit tillitsbrudd!! Ikkje berre var dusten utro, han skjulte det for ho i 5 år! Løyg til ho kvar dag, og ho trudde ho hadde den perfekte mann ho kunne stole på. Berre fordi han var for feig til å vere ærlig! Nei. Gjer man noko så dumt som å vere utro, får ein søren meg stå for konsekvensane og! 3
Teethgrinding Skrevet 12. desember 2013 #17 Skrevet 12. desember 2013 Dette er et klassisk moralsk dilemma. Det er to sider av den saken: Din, og hans. For din del er det sikkert best å glemme at det har skjedd og gå videre. Du kan fokusere på å være en god kjæreste nå, og heller la dumskap høre fortiden til. På den andre siden er det hans side av saken. Hvordan tror du han føler det dersom han får vite at du har vært utro? Fortjener han ikke muligheten til å bedømme selv om han vil gå videre med deg? Utroskap er på mange måter noe av det drøyeste som går an. Det er løftebruddet over alle løftebrudd fordi det rokker ved selve grunnmuren til hvorfor dere er sammen. Lojaliteten er vesentlig svekket når du har gått aktivt inn i en romanse med noen andre. Jeg sier ikke at man ikke kan finne tilbake til hverandre etter utroskap, men det krever dedikasjon og tilgivelse. Fortjener han ikke sjansen til å bestemme det selv? Holder du tett tar du beslutningen på hans vegne. 6
frk94 Skrevet 12. desember 2013 #18 Skrevet 12. desember 2013 Som sakt var jeg utro for snart 2 år siden. Det skjedde, gjort er gjort, men jeg sa ingenting til min kjære. Jeg angrer såklart på det jeg gjorde, men med tanke på hvordan situasjonen var, så skjedde det! Jeg innså at jeg virkelig elsker min kjære og det er han jeg vil da. Uten det utroskapet tror jeg vi hadde gått hver for oss. Så for min del var det det beste som kunne skjedd. jeg fikk en åpenbaring. Bør jeg si noe nå 2 år etter? Kan legge til at vi har det helt fantastisk, snakker om barn osv. Det gnager alltid litt i bakhodet mitt, men jeg tenker ikke over det i hverdagen eller når jeg er med han. Anonymous poster hash: ed98f...32e La oss si det slik at det var han som var utro mot deg for 2 år siden, ville du da at han skulle fortelle det til deg 2 år senere eller ikke? 2
Annie70 Skrevet 12. desember 2013 #19 Skrevet 12. desember 2013 Hva vil du oppnå med å fortelle dette? Lette din egen samvittighet? 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #20 Skrevet 12. desember 2013 Du forteller det selvfølgelig ikke... Har du ikke sagt det nå, er det ikke noe poeng. Han går fra deg hvis du sier det? Vil du at han skal gå fra deg? Vil du ødelegge ham? Som i, vil du at han skal vite at dette har skjedd, og lure på om det er noe galt med ham? Utrolig trist sak, tho. Ønsker dere lykke til i livet. Anonymous poster hash: fb55b...89b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå