Gå til innhold

Normalt med foreldre som aldri tar kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte får dere meldinger,telefonsamtaler osv. fra deres foreldre?

Innbilte meg at det var normalt at foreldre tok kontakt med barna sine selv etter at de er voksne eller?

Anonymous poster hash: 698e1...c10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tar kontakt kanskje en gang annenhver måned, og da ofte for å prate om seg og sitt. Men mine er vel ikke akkurat normale. Jeg er 26 år.

Anonymous poster hash: e05ce...047
  • Liker 1
Skrevet

Mamma tar normalt sett kontakt 1-2 ganger i måneden med mindre det er noe spesielt hun lurer på/avtale om bursdagsselskaper etc. Pappa hører jeg fra 3-4 ganger i året.

Anonymous poster hash: 832f0...42d
Skrevet

Jeg er 21. Mamma tar kontakt iallefall en gang i uken dersom jeg ikke tar kontakt, gjerne oftere. Oftest gjennom facebook, siden jeg ikke er tilgjengelig hele tiden. Pappa tar kun kontakt om det skulle være noe praktisk, og det er bare ca 4 ganger i året :P Men mamma og pappa er gift, så regner med mamma videreformidler alt til pappa. Jeg har et veldig nært forhold til mamma.

Anonymous poster hash: 01280...35f
Skrevet

Hver dag. Ikke alltid de ringer, men får alltid en sms.
Vi har et veldig nært forhold da, så det hadde vært rart for meg å høre fra de en gang i mnd.
Syns det er skikkelig trist når venner forteller at de har kontakt med foreldrene sine et par ganger i mnd.

Skrevet

Ts her.

Ok,hører kanskje fra mine 1-4 ganger i året,men vi har ikke et nært forhold da.

Anonymous poster hash: 698e1...c10
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Har en datter som har flyttet hjemmefra. Vi har kontakt på sms eller mail hver dag.

Ikke så ofte vi ringes, siden ingen av oss egentlig liker å snakke i telefonen.

• Liker 1
Skrevet

Har barn jeg ikke ser så ofte nå, litt vanskelig å vite når jeg skal ta kontakt og så hater jeg å snakke på telefonen. Er veldig glad i barna mine, men de er voksne og har et eget liv føler jeg.

Anonymous poster hash: 2cd37...474
  • Liker 1
Skrevet

Eg er 21 år og har kontakt med mamma fleire gongar i veka. Er det noko eg lurar på om det meste er det alltid ho eg ringer. Pappa er litt hipp som happ, men vanligvis eit par gongar i veka.

Skrevet

Er 30. Med mindre eg tar kontakt, så kan det gå månedsvis mellom kvar gang eg har kontakt med foreldrene mine. Dei ringer sjelden/aldri med mindre dei trenger spørre med om noko eller vil ha hjelp. Ikkje eingang om dei veit eg er sjuk tar dei kontakt for å sjekke korleis det går. Slik har det "alltid" vert.

Skrevet

Jeg er 21 år og har kontakt med mamma hver dag. Enten ringer hun meg eller jeg henne. Ofte blir det flere ganger om dagen. Pappa ringer meg av og til, men mamma videreformidler siden de er gifte. Har et veldig godt forhold til mamma og pappa. :)

Skrevet

Rundt juletider sender hun SMS og litt etter bursdagen min sender hun forsinket bursdags sms. Hun forventer selv å få sms/kort når hun har bursdag og morsdag.

All informasjon om hennes ve og vel får jeg gjennom søstera mi som hun treffer ca hver uke.

Får aldri julegave eller bursdagsgave, dette gjelder mine barn også (altså hennes barnebarn)

Anonymous poster hash: d3422...2e7
Skrevet

Mine ringer faktisk aldri. De sender sms av og til, kanskje 1 gang i mnd i snitt? Men disse sms-ene kommer også stort sett når jeg sender til dem først.

Anonymous poster hash: f5de8...1d0
Skrevet

Ringer rundt 4-5 ganger i mnd. Snakker på facebook minst en gang i uka :-) Dette gjelder bare mamma. Pappa ringer meg kanskje 1 gang i halvåret.

Skrevet

Jeg har nå i flere måneder spurt om vi kan møtes for en kaffe. Ting koker bare bort. Jeg vil heller ikke være de som invaderer barns liv så jeg sender en forsiktig sms nå og da. Jeg har vært tydlig på at jeg savner samvær. Vi trives veldig godt sammen når vi møtes. Ting går begge veier.

Anonymous poster hash: c63e8...874

Gjest MammatilTiana
Skrevet (endret)

Jeg har alltid hatt lite kontakt med faren min. Vi møtes\prater sjeldent, men han mener det er min oppgave.. Mamma tar ikke så ofte kontakt hun heller lengre. Hun virker for opptatt med stefaren min som er på avrusning.. Så når jeg er hos hun så driver hun alltid med tlf eller snakker i tlf. Føler meg litt alene til tider :frown: Jeg er snart 20..

Endret av MammatilTiana
Skrevet

Vel, nå har ikke jeg hatt kontakt med noen av mine foreldre på flere år (pappa 4år, fordi han aldri har villet ha noe med meg å gjøre og mamma 2år, fordi hun heller har valgt å ligge seg systematisk igjennom hele nordafrika...), men "stefaren" min som mamma var gift med før hun fant andre menn fra andre land har jeg kontakt med ca annenhver uke. :fnise:

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg er mamma til to voksne barn, så jeg kan si hva jeg gjør. Yngste bor hjemme, så han snakker jeg med hver dag, vi er veldig nære. Eldste er samboer, og han snakker jeg med/treffer 2-3 ganger i uka. Vi er også nære, men det er annerledes nå som han har dame. Naturlig nok :)

Skrevet

Egentlig veldig opp og ned... Mamma kan jeg snakke med flere ganger om dagen, men iblant kan det også gå noen dager.

Pappa bor rett over meg, så han prater jeg med nesten hver dag :P

Skrevet

Hei,

Mine foreldre er skilt og jeg har flyttet til en annen landsdel etter at jeg var ferdig med studiene. Mamma prater jeg med stort sett annenhver dag, mens pappa ringer ca 2-3 ganger i mnd. Begge sender også ofte sms av hygglige ting de gjør eller er med på (typ hytta, hunden, fisketuren osv).

Det synes jeg er akkurat passe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...