AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men om noen har lignendes erfaringer, del de gjerne. Jeg har selvsagt verdens mest fantastiske kjæreste og samboer. På alle måter har vi det helt supert, og jeg elsker han over alt. Vi er begge veldig interesert i trening. Han har brukt, og bruker steroider, noe han fortalte meg relativt tidlig i forholdet. I begynnelsen synes jeg det var helt forferdelig. Han prøvde å roe meg ned, vi så flere dokumentarer sammen, jeg leste mye, og lærte mye, og på mange måter fikk jeg et mer nøytralt/positivt syn på steroider. Ikke at jeg på noen måte likte det, men jeg tolererte/godtok det, så lenge han aldri forandret seg, eller at det gikk til hodet på ham. Det skal sies at han har lært seg såpass mye, at han er "flink", altså tar godt med pauser, ikke for store doser osv. Vi lagde også en avtale at han aldri skulle "skjule" det for meg, og om noe gikk galt og jeg følte han forandra seg, kunne jeg forlange at han slutta med det. (og dette har aldri skjedd). Alikevel får jeg en litt uggen følelse med jevne mellomrom, om at dette er feil. Jeg har alltid vær negativ til dette, og kanskje levd i "ei lita boble", men forstår jo at det er mange som bruker. Han har alltid sagt at han aldri vil la det være i veien for f.eks farsrolle osv, og aldri la det være "en synlig del av ham". Det jeg sliter mest med er vel egentlig det faktum at det er et så tabu tema at jeg aldri kan snakke med noen om det. Selvsagt snakker vi om det, men vi har jo litt forskjellige preferanser for det hele En annen ting som skremmer meg er vel også det faktum at det er ulovlig, og hva skjer om han faktisk blir "tatt"? I våres begge jobb er det viktig med rent rulleblad, så føler det er en skummel risk å ta. Jeg er ikke ute etter tips eller råd om hverken det ene eller det andre; jeg beholder ham uansett. Men heller om det er noen i en lignendes situasjon, og hva dere eventuelt hadde gjort/gjorde. Anonymous poster hash: ef974...613 Anonymous poster hash: ef974...613 Anonymous poster hash: ef974...613
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Om han er en av de 'skjulte' bolerne, div. en av de smarte som vet hva de holder på med - og ikke lar det gå til hodet på han - så er det ikke noe du skal uroe deg over. Da holdes det skjult, og ingen vil vite noe. Greia med steroider er jo at de fleste som tar det er noen hjernedøde tullinger som ikke har peiling på hva de gjør med kroppen. Og folk flest har absolutt INGEN kunnskaper til steroider, annet enn hva de leser i VG (Som er noe slik: Oksenakke og klikket i skallen), så for all del ikke si det til noen / hold det skjult. Folk er fordomsfulle, for de vet ikke bedre. Anonymous poster hash: e3c14...76b 1
tinder Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Steroider tar man bare når man har trent i så mange år at man ikke lenger ser ut til å kunne gaine mer naturlig. Det er som du sier også ulovlig og gymmen han går på risikerer vel også represalier om det blir oppdaget at medlemmene deres boler. Med andre ord tar han en risiko på vegne av andre også. Det er vel ingen problem å slå opp på strafferammene for å bli tatt med besittelse av dette. Men for samfunnets del så er vi tjent med at han slutter med tøvet sitt og slutter og ta snarveier som en annen rotte, med mindre han konkurrerer eller har holdt på i så mange år at han har nådd sitt makspotensiale.
IngunnE Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 (endret) Endret 12. desember 2013 av IngunnE
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Skal sies at han konkurerte før/skal begynne å konkurere igjen. Trent i mange år, og er nok nær opp til sitt makspotensial. Vet absolutt hvordan han skal gjøre det, og har god "respekt" for det. Anonymous poster hash: ef974...613
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Enig med anonym over meg, dersom han vet hva han driver med og legger inn pauser (kanskje viktigst av alt; du ikke merker personlighetsendringer) synes jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Risikoen med f.eks testosteron er økt risiko for å få testikkelkreft, men sjansen er liten og skulle det skje er prognosene oftes bra ;-) Hilsen anonym med tidligere erfaring, men som har slutta nå :-) Anonymous poster hash: 8b582...ece 1
Gjest meh Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Skal sies at han konkurerte før/skal begynne å konkurere igjen. Trent i mange år, og er nok nær opp til sitt makspotensial. Vet absolutt hvordan han skal gjøre det, og har god "respekt" for det. Synd at han ikke har et fnugg av respekt for andre med tanke på at han ikke bare boler, men også svindler. 4
tinder Skrevet 12. desember 2013 #8 Skrevet 12. desember 2013 Synd at han ikke har et fnugg av respekt for andre med tanke på at han ikke bare boler, men også svindler. Syns det er mer ok med de som boler for å konkurrere enn de som bare trener på hobbybasis. De betaler uansett den ultimate prisen før eller siden for den herjingen de bedriver med kroppen sin og mange av dem ender i et psykisk helvete de ikke kommer seg ut fra. Jeg trener heller og tar tiden til hjelp og har en fysikk som imponerende nok til å mistenke bol, men i motsetning til bolere så kan jeg ha et to ukers skadeavbrekk eller ferie uten å tape så alt for mye, mens bolerne ofte opplever å mista halvparten av gainsa selv om de prøver å vedlikeholde treningen etter at de slutter på gearet sitt. Dermed opplever de stadig å krympe og få redusert selvtillit, og de raske resultatene gir heller ingen selvtillit siden de vet hvor kortvarig innsats som ligger bak. Konkurranseutøvere tar det i mye mer moderasjon og kan å bruke det skikkelig, gjerne for å pusse på detaljer å jobbe med å skulptere musklene for et dommerpanel som er trent til å se ting vanlig folk ikke legger merke til, så det er mer eller mindre forståeli. Så ingen grunn til å irritere seg for mye over det. Det er en sykdom å føle at man må ta steroider, bare å synes synd på, men innenfor konkurransemiljøene er det vel mer eller mindre konkurransen som er sykelig og ikke steroidtrangen. I det miljøet brukes det stadig vekk så det blir ikke engang ansett som juks, så det har ikke noe med svindel å gjøre. Jeg ville dog ikke møtt for eksempel politi som potensiell bolelunte, så det er ganske usmakelig hvis han har en sånn type jobb og ts bare bekymrer seg for rulleblad. Da har hun et større moralsk ansvar for å få slutt på dette enn å bli ferska eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #9 Skrevet 12. desember 2013 Kjæresten min brukte (bruker?) steroider, og jeg synes ikke det er greit i det hele tatt. Det ga jeg klar beskjed om også. Å finne sprøyter og papir med blod på i søpla er for mye for meg å takle. Humøret hans ble helt jævlig også, ble aggresiv og sint for småting.. Anonymous poster hash: c4b12...989
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #10 Skrevet 12. desember 2013 Syns det er mer ok med de som boler for å konkurrere enn de som bare trener på hobbybasis. De betaler uansett den ultimate prisen før eller siden for den herjingen de bedriver med kroppen sin og mange av dem ender i et psykisk helvete de ikke kommer seg ut fra. Jeg trener heller og tar tiden til hjelp og har en fysikk som imponerende nok til å mistenke bol, men i motsetning til bolere så kan jeg ha et to ukers skadeavbrekk eller ferie uten å tape så alt for mye, mens bolerne ofte opplever å mista halvparten av gainsa selv om de prøver å vedlikeholde treningen etter at de slutter på gearet sitt. Dermed opplever de stadig å krympe og få redusert selvtillit, og de raske resultatene gir heller ingen selvtillit siden de vet hvor kortvarig innsats som ligger bak. Konkurranseutøvere tar det i mye mer moderasjon og kan å bruke det skikkelig, gjerne for å pusse på detaljer å jobbe med å skulptere musklene for et dommerpanel som er trent til å se ting vanlig folk ikke legger merke til, så det er mer eller mindre forståeli. Så ingen grunn til å irritere seg for mye over det. Det er en sykdom å føle at man må ta steroider, bare å synes synd på, men innenfor konkurransemiljøene er det vel mer eller mindre konkurransen som er sykelig og ikke steroidtrangen. I det miljøet brukes det stadig vekk så det blir ikke engang ansett som juks, så det har ikke noe med svindel å gjøre. Jeg ville dog ikke møtt for eksempel politi som potensiell bolelunte, så det er ganske usmakelig hvis han har en sånn type jobb og ts bare bekymrer seg for rulleblad. Da har hun et større moralsk ansvar for å få slutt på dette enn å bli ferska eller ikke. Vanligvis blar jeg rett forbi innlegg skrevet av deg, men dette fortjener applaus. Anonymous poster hash: 7d249...478
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #11 Skrevet 12. desember 2013 Skal sies at han konkurerte før/skal begynne å konkurere igjen. Trent i mange år, og er nok nær opp til sitt makspotensial. Vet absolutt hvordan han skal gjøre det, og har god "respekt" for det. Anonymous poster hash: ef974...613 Og hva når antidoping norge kommer innom og tar en urinprøve? Jeg har selv vært friidrettsutøver, så jeg vet hvor hardt doping blir slått ned på innen idrett. Det er absolutt ikke greit. Jeg vil gå så langt å si at alle som går på steroider vil få bivirkninger av det. Og når man først har blitt aggressiv og bruker vold, så vil ikke det stoppe når man slutter å bole. Man blir ødelagt for livet av det. Så hvorfor er du sammen med en som er så idiot som tar noe som han i verste fall kan dø av? Min bror bolet i en måneds tid før han fikk hjerteproblemer. Anonymous poster hash: c4b28...965 1
kristian82 Skrevet 12. desember 2013 #12 Skrevet 12. desember 2013 (endret) Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men om noen har lignendes erfaringer, del de gjerne. Jeg har selvsagt verdens mest fantastiske kjæreste og samboer. På alle måter har vi det helt supert, og jeg elsker han over alt. Vi er begge veldig interesert i trening. Han har brukt, og bruker steroider, noe han fortalte meg relativt tidlig i forholdet. I begynnelsen synes jeg det var helt forferdelig. Han prøvde å roe meg ned, vi så flere dokumentarer sammen, jeg leste mye, og lærte mye, og på mange måter fikk jeg et mer nøytralt/positivt syn på steroider. Ikke at jeg på noen måte likte det, men jeg tolererte/godtok det, så lenge han aldri forandret seg, eller at det gikk til hodet på ham. Det skal sies at han har lært seg såpass mye, at han er "flink", altså tar godt med pauser, ikke for store doser osv. Vi lagde også en avtale at han aldri skulle "skjule" det for meg, og om noe gikk galt og jeg følte han forandra seg, kunne jeg forlange at han slutta med det. (og dette har aldri skjedd). Alikevel får jeg en litt uggen følelse med jevne mellomrom, om at dette er feil. Jeg har alltid vær negativ til dette, og kanskje levd i "ei lita boble", men forstår jo at det er mange som bruker. Han har alltid sagt at han aldri vil la det være i veien for f.eks farsrolle osv, og aldri la det være "en synlig del av ham". Det jeg sliter mest med er vel egentlig det faktum at det er et så tabu tema at jeg aldri kan snakke med noen om det. Selvsagt snakker vi om det, men vi har jo litt forskjellige preferanser for det hele En annen ting som skremmer meg er vel også det faktum at det er ulovlig, og hva skjer om han faktisk blir "tatt"? I våres begge jobb er det viktig med rent rulleblad, så føler det er en skummel risk å ta. Jeg er ikke ute etter tips eller råd om hverken det ene eller det andre; jeg beholder ham uansett. Men heller om det er noen i en lignendes situasjon, og hva dere eventuelt hadde gjort/gjorde. Anonymous poster hash: ef974...613 Anonymous poster hash: ef974...613 Anonymous poster hash: ef974...613 Steroider er farlig uansett hvordan man vrir og vender på det. For det første vet han jo ikke nøyaktig hvor og under hvilke hygiene forhold produktene han tar er produsert. Forutsetter man at han alltid får take i "topp ti lab steroider" så kommer han seg jo ikke unna mulige bivirkninger. Ser man bort fra mulige bivirkninger av det "mildere" slaget som kviser, håravfall, testikler osv. så er jo problemet at når først bivirkningene kommer så er man bokstavlig talt fucked! Steroide bruk over tid fører til - dokumentert - mer avleiringer/cloging eller hva det heter i blodårer etc. noe som fort kan gi personen hjerteinnfarkt i svært ung alder. I tillegg - litt avhengig av hva han bruker av preparater - går det ut over lever og nyrer. Til slutt har man det at enhver kropp har en kjemisk balanse testosteron etc. som fysiologisk regulerer det meste i kroppen - humør osv. De fleste skjønner hvor finstilte kroppen er og det å på egen hånd skulle begynne å justere nivåer i kroppen er raskt en oppskrift på katastrofe. Inntak av f.eks. testoprodukter gjør så at kroppen tenker "oida, jeg trenger ikke å produsere mer testosteron selv", så slutter personen på steroidene og så kan det ta opptill og i overkant av 1 år før kroppen selv fikser et normalt testosteron nivå. Det å gå fra å ha testosteron som fire 20 åringer til å ha testo som en 83 år gammel dame er igjen en oppskrift på depresjon, vektnedgang etc. For å forsøke å motvirke det må en igjen spise piller - mener det heter clomid - som skal sørge for at kroppen starter opp produksjonen selv - for en runddans! En annen ting er jo at slår personlighetsforandringen til på han så er det jo for sent - du bør ikke innbille deg at han kommer til å høre på deg da. Til slutt har man jo at blodprosenten gjerne blir altfor høyt - kjenner folk som tapper blod selv - i et forsøk på å unngå å få slag og all mulig dritt. Til sist så syns jeg personlig det er noe pinlig over steroider! Tren og spis bra - supplert med litt kosttilskudd - så er det null problem å bli stor og bøs nok, så slipper man unna alt dette potensielle faenskapet. Hadde aldri akseptert at en jeg var glad i brukte sånt. Endret 13. desember 2013 av kristian82 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #13 Skrevet 12. desember 2013 Steroider er farlig uansett hvordan man vrir og vender på det. For det første vet han jo ikke nøyaktig hvor og under hvilke hygiene forhold produktene han tar er produsert. Forutsetter man at han alltid får take i "topp ti lab steroider" så kommer han seg jo ikke unna mulige bivirkninger. Ser man bort fra mulige bivirkninger av det "mildere" slaget som kviser, håravfall, testikler osv. så er jo problemet at når først bivirkningene kommer så er man bokstavlig talt fucked! Steroide bruk over tid fører til - dokumentert - mer avleiringer/cloging eller hva det heter i blodårer etc. noe som fort kan gi personen hjerteinnfarkt i svært ung alder. I tillegg - litt avhengig av hva han bruker av preparater - går det ut over lever og nyrer. Til slutt har man det at enhver kropp har en kjemisk balanse testosteron etc. som fysiologisk regulerer det meste i kroppen - humør osv. De fleste skjønner hvor finstilte kroppen er og det å på egen hånd skulle begynne å justere nivåer i kroppen er raskt en oppskrift på katastrofe. Inntak av f.eks. testoprodukter gjør så at kroppen tenker "oida, jeg trenger ikke å produsere mer testosteron selv", så slutter personen på steroidene og så kan det ta opptill og i overkant av 1 år før kroppen selv fikser et normalt testosteron nivå. Det å gå fra å ha testosteron som fire 20 åringer til å ha testo som en 83 år gammel dame er igjen en oppskrift på depresjon, vektnedgang etc. For å forsøke å motvirke det må en igjen spise piller - mener det heter clomid - som skal sørge for at kroppen starter opp produksjonen selv - for en runddans! En annen ting er jo at slår personlighetsforandringen til på han så er det jo for sent - du bør ikke innbille deg at han kommer til å høre på deg da. Til slutt har man jo at blodprosenten gjerne blir altfor høyt - kjenner folk som tapper blod selv - i et forsøk på å unngå å få slag og all mulig dritt. Til sist så syns jeg personlig det er noe pinlig over steroider! Tren og spis bra - supplert med litt kosttilskudd - så er det null problem og blir stor og bøs nok, så slipper man unna alt dette potensiele faenskapet. Hadde aldri akseptert at en jeg var glad i brukte sånt. Agreed Anonymous poster hash: c4b28...965 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #14 Skrevet 12. desember 2013 Det virker på meg som det stort sett er noe "galt" i toppen på de fleste som bruker mye av dette...Sånn i utgangspunktet. Virker heller ikke som de blir bedre, men verre av det...Anonymous poster hash: b5c59...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #15 Skrevet 12. desember 2013 Har to veltrente "boleklumper" som ekser, begge to smarte og snille menn. MEN, steroidene kan gi noen fryktelige humørsvingninger, og jeg tror helt klart det kan utvikle seg til eksplosjonsartede utbrudd i enkelte heftige debatter. Så jeg synes ikke det er så greit.. Du finner nok ut av det TS som tiden går. Anonymous poster hash: b08e6...200
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #16 Skrevet 12. desember 2013 Kjæresten min brukte det da vi ble sammen. Jeg prøvde å akseptere det først, men greide ikke, og ba ham om å slutte. Da gjorde han det. Etterpå har jeg sagt at hvis han noen gang begynner igjen så vil jeg ikke merke noen ting. Jeg vil ikke at han skal si noe og hvis jeg merker tendenser til at han har forandret seg så vil jeg at han slutter igjen med en gang. Jeg må nesten bare stole på ham der. Jeg liker ikke sånt i det hele tatt. Jeg mener at folk som tar noen type dopingmidler eller narkotika og sier at det ikke påvirker dem i det hele tatt, lyver både for seg selv og andre. Hvis en person innser farene og forandringene og er villige til å leve med dem, så greit for meg, men ikke kom her og si at du ikke blir påvirket. Jeg er glad jeg ikke har måttet diskutere det med samboeren min på en stund. Håper jeg slipper å noen gang gjøre det igjen. Anonymous poster hash: aa036...a84
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #17 Skrevet 12. desember 2013 Jeg trener heller og tar tiden til hjelp og har en fysikk som imponerende nok til å mistenke bol, men i motsetning til bolere så kan jeg ha et to ukers skadeavbrekk eller ferie uten å tape så alt for mye, mens bolerne ofte opplever å mista halvparten av gainsa selv om de prøver å vedlikeholde treningen etter at de slutter på gearet sitt. Men da må man vel bole mye, for at det skal bli en case? Jeg har bare brukt litt i moderate mengder over kortere perioder, og for meg har gainen holdt i et halvt års tid etter siste kur til nå, med bare sporadisk trening, så jeg ble positivt overrasket. Jeg følger ts litt på vei, det er egentlig synd det ble forbudt, fordi det bidrar til ytterligere stigmatisering. Og min erfaring med dette er at de fleste som bruker det, gjør det med fornuft, og ikke er av typen med tyrenakke som krangler med dørvakta, de fleste av dem jeg kjenner hadde ikke stukket seg ut på noen som helst måte. Anonymous poster hash: 85a9c...7a5
tinder Skrevet 13. desember 2013 #18 Skrevet 13. desember 2013 Men da må man vel bole mye, for at det skal bli en case? Jeg har bare brukt litt i moderate mengder over kortere perioder, og for meg har gainen holdt i et halvt års tid etter siste kur til nå, med bare sporadisk trening, så jeg ble positivt overrasket. Jeg følger ts litt på vei, det er egentlig synd det ble forbudt, fordi det bidrar til ytterligere stigmatisering. Og min erfaring med dette er at de fleste som bruker det, gjør det med fornuft, og ikke er av typen med tyrenakke som krangler med dørvakta, de fleste av dem jeg kjenner hadde ikke stukket seg ut på noen som helst måte. Anonymous poster hash: 85a9c...7a5 Jeg mistenker at flere av dem brukte synthol som fylte dem opp og sikker mye annet, og når du kan trene de samme musklene 7 ganger i uken, så er det klart at mye forsvinner når du er ferdig med kuren og må forholde deg til standard restitusjonstid. Men jeg har sett flere av disse bolerne skrumpe inn på få uker etter endt kur. Jeg syns ikke stigmatisering av doping er like problematisk som kostnadene dopingbruk har. Det er jo blitt så stuerent de siste årene at selv vgs elever åpent skryter av å bruke det i garderobene, og når du ser en flisete, tynn 17 årng med lue og saggebukse på i gymmen, som trener med dårlig form som etterhvert må resultere i skade, dobler størrelsen sin på noen få måneder, så kan du jo tenke deg hva som skjer med hjertet hans, og ikke minst hvor lidende leddene hans blir av dette. Vi har dermed unge, friske mennesker som bare er en kur unna å ta opp kø i helsevesenet eller ende opp på rundgang i psykisk helse, bli ufør osv, så det var u-unngåelig å gjøre noe med dette nå. Derimot syns jeg faktisk det burde kunne vært mulig å tilby et strengt, kontrollert lovlig salg av diverse dopingpreparater for veteraner de som kan dokumentere flere år erfaring med trening og vise til seriøse resultater, som har nådd den grensen de naturlig kan oppnå for å kunne få noen nye mål å strekke seg mot. Men uansett hvor fornuftig man er, så går det ikke an å ta steroider uten en viss risiko. Men igjen, man kan heller ikke bli svær uten å ta en risiko i å løfte tunge vekter så jeg skjønner i grunn de som etterhvert tyr til det. Problemet er uansett disse nybegynnerne som ikke vil sette seg inn i noe, men vil ha en quickfix og er villig til å ta hva som helst for å oppnå akkurat det. Og ja, en 18-20 åring som i forkant har trent et halvår til et år naturlig går også under den kategorien, selv hvor fornuftig han tror han måtte være i forbruken. 1
Mango Skrevet 13. desember 2013 #19 Skrevet 13. desember 2013 Enig med kristian82. Boling kan være svært skadelig for både kroppen og psyken. Langtidsbivirkninger påvirke hjerte og lever, sammen med alkohol kan det være livsfarlig mtp. raseriutbrudd hvor de ikke klarer å styre seg før det er for sent. Depresjoner, endring i oppførsel, forminska testikler, hårtap, ødelegger kroppens naturlige testosteronvirkning osv- Lista er LANG! Latterlig at man vi utsette seg for dette pga. muskeløkning. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #20 Skrevet 14. desember 2013 Jeg syns ikke stigmatisering av doping er like problematisk som kostnadene dopingbruk har. Jeg tenker at de brukerne du beskriver her ikke akkurat er de som lar seg stoppe av et forbud uansett. Jeg tror at en kontrollert legalisering, med regulering og en aldersgrense på 25 år hadde vært mer fornuftig. En viss risiko for bivirkninger vil det alltid være, men med smart og forsiktig bruk er det mye annet her i samfunnet som er farligere. Å gå ned vannvekt synes ikke jeg gjør noe, dette er bare fyll og ikke reell økning. (Skjønner man ikke dette er man strengt tatt for dum til å distribuere egne medikamenter.) Mange glemmer at de faktisk må trene mens de boler, for å få muskler, og min erfaring er at dersom man gjør dette holder økningen så lenge man vedlikeholdstrener i etterkant. Anonymous poster hash: 85a9c...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå