AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Hvis jeg f.eks spiser 500 kalorier per dag i en uke, hvor mye går man ned da? Allerede idag har jeg vel spist 600 kalorier, og gått ned 1 kg, selvfølgelig vann. Jeg har ikke tenkt til å gå ned i vekt på en sånn usunn måte! men jeg trenger en liten quick fix til en ukes tid. Og deretter starte med de sunne vanene mine. Har også hørt at kroppen ikke har noe vondt av dette, om man ikke går for lang tid, det er jo tross alt snakk om en ukes tid. Jeg er normal/overvektig og skal bare ha igjen glidelåsen på kjolen min til julebordet! Noen som har prøvd? Anonymous poster hash: f24f1...0df
strawberry Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Du kommer til å være slapp og dårlig, og etterpå kommer du til å gå opp ennå mer i vekt 2
Gjest Arch Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Det er vann du mister, så opptil tre kg har jeg lest. Og så kommer alt tilbake når du drikker på julebordet.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Det er vann du mister, så opptil tre kg har jeg lest. Og så kommer alt tilbake når du drikker på julebordet. Tror du -3 kg vann får meg til å se slankere ut? Anonymous poster hash: f24f1...0df
Gjest Arch Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Nei, egentlig ikke. Første uka på lavkarbo gikk jeg ned flere kilo vann, men så helt lik ut.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Har hørt at 3500 kalorier tilsvarer en halv kg. Dersom vi går ut i fra at ditt inntak av kalorier for å holde samme vekt er 2000 (dette kommer an på høyde, vekt og aktivitetsnivå), så vil 500 ckal per dag tilsvare et underskudd på 1500 per dag. Over syv dager tilsvarer dette 10700 kcal, som igjen tilsvarer rundt 1,5 kg i løpet av en uke. Men som sagt, dette avhenger av hvor mye du veier til å begynne med og andre faktorer. Anonymous poster hash: f4b01...637
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Har hørt at 3500 kalorier tilsvarer en halv kg. Dersom vi går ut i fra at ditt inntak av kalorier for å holde samme vekt er 2000 (dette kommer an på høyde, vekt og aktivitetsnivå), så vil 500 ckal per dag tilsvare et underskudd på 1500 per dag. Over syv dager tilsvarer dette 10700 kcal, som igjen tilsvarer rundt 1,5 kg i løpet av en uke. Men som sagt, dette avhenger av hvor mye du veier til å begynne med og andre faktorer. Anonymous poster hash: f4b01...637 Selvsagt, har hørt at overvektige har lettere for å miste kg enn tynne. Har da overvektige mer vann enn tynne jenter også, eller ville de gått ned f.eks 3 kg vann de også? hm, syntes dette med kropper er vanskelig jeg. Anonymous poster hash: f24f1...0df
Gjest Arch Skrevet 12. desember 2013 #8 Skrevet 12. desember 2013 Selvsagt, har hørt at overvektige har lettere for å miste kg enn tynne. Har da overvektige mer vann enn tynne jenter også, eller ville de gått ned f.eks 3 kg vann de også? hm, syntes dette med kropper er vanskelig jeg. Anonymous poster hash: f24f1...0df Nei, tjukke har mer vann og kan gå ned opptil seks sju kilo i vann. Hvistnok.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #9 Skrevet 12. desember 2013 Selvsagt, har hørt at overvektige har lettere for å miste kg enn tynne. Har da overvektige mer vann enn tynne jenter også, eller ville de gått ned f.eks 3 kg vann de også? hm, syntes dette med kropper er vanskelig jeg. Anonymous poster hash: f24f1...0df Det jeg mente i ligningen min er at 3500 kalorier tilsvarer 0.5 kg fett. Så eventuelt vanntap vil komme i tillegg. Anonymous poster hash: f4b01...637
elastic Skrevet 13. desember 2013 #10 Skrevet 13. desember 2013 Hvis jeg f.eks spiser 500 kalorier per dag i en uke, hvor mye går man ned da? Allerede idag har jeg vel spist 600 kalorier, og gått ned 1 kg, selvfølgelig vann. Jeg har ikke tenkt til å gå ned i vekt på en sånn usunn måte! men jeg trenger en liten quick fix til en ukes tid. Og deretter starte med de sunne vanene mine. Har også hørt at kroppen ikke har noe vondt av dette, om man ikke går for lang tid, det er jo tross alt snakk om en ukes tid. Jeg er normal/overvektig og skal bare ha igjen glidelåsen på kjolen min til julebordet! Noen som har prøvd? Anonymous poster hash: f24f1...0df Du vil gå ned i vekt, selvsagt, men ligger du for lenge i underskudd, så vil kroppen tilpasse seg inntaket, og forbrenningen vil gå tilsvarende ned. På sikt kan du f.eks ligge på underskudd 3-4 dager, og så kjører du på den 4. eller 5. dagen med litt ekstra for å hele tiden fortelle kroppen din at du IKKE er i sultmodus. Forbrenner du 2000 pr dag, så bør du legge deg på minst 2000 på den dagen du spiser litt ekstra. Du vil gå ned i vekt, samtidig som du holder forbrenningen stabil. Vekttap bør være en langsiktig plan, og ikke kortsiktig. Men siden dette kun var for én uke, så vil du sannsynligvis gå ned et par kg hvis du ligger på så lite pr dag.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #11 Skrevet 13. desember 2013 Tilføy intens kondisjon trening, gjerne hver dag, den ene uken! (ikke styrke) Gerilja intervaler: løp i 20 sekund, hopp av i 10 sekund.. hold på slik i 30-40 minutter. Anonymous poster hash: bd1d8...772
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #12 Skrevet 13. desember 2013 Kaloribehovet henger sammen med din vekt, kjønn og alder. Derfor er det umulig å svare presist på spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: 5492a...02d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #13 Skrevet 13. desember 2013 Jeg gikk ned 2 kg i uka i 5 uker for et år siden, gjennom å spise veldig lite. Gikk altså ned 10 kg. Har holdt vekten siden det, faktisk gått ned et par kilo til Du dør i alle fall ikke av å spise veldig lite i noen dager... Hvordan man føler seg varierer vel mye fra person til person. Jeg var "dum nok" til å gjøre dette i eksamensperioden, men endte opp med bra karakterer og det tok ikke mange dagene før jeg ikke var sulten engang. Anonymous poster hash: 3217b...09c
Fråde Skrevet 13. desember 2013 #14 Skrevet 13. desember 2013 eneste som skjer vis du spiser for lite er at kroppen setter ned forbrenningen, du vil føle deg sløv for det meste av tiden, og kiloene setter klørne om ikke hardere fast. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #15 Skrevet 13. desember 2013 Du ser vel selv at du skyter deg i foten med det opplegget her? Ikke for å høres frekk ut, men det er mange bedre måter å gjøre det her på Anonymous poster hash: 60223...4a3 2
Pringle Skrevet 13. desember 2013 #16 Skrevet 13. desember 2013 Pangstartvektnedgang kommer vanligvis av seg selv når man legger om kosten og begynner å trene. Mye av dette er vann. Det er ingen (fornuftig) grunn til å sulte seg selv. Kroppen trenger tid på å kvitte seg med overflødig spekk, derfor krever vektnedgang at man er to ting: Konsekvent og tålmodig.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #17 Skrevet 13. desember 2013 Jeg ville heller lagt meg på rundt 1500 kcal, noe som for en voksen kvinne er et greit utgangspunkt om en skal ned i vekt (selvfølgelig må man finjustere litt alt etter hvor mye man trener, BMR, osv., men for en uke går dette fint), og heller fokusert på HVA slags mat jeg putter i meg. Du vil kunne miste like mye vannvekt, som ved å leve på 500 kcal per dag, om du spiser riktig, men du vil da ha et bedre utgangspunkt for ikke å gå alt opp igjen etterpå. Unngå mat med salt og raske karbohydrater, spis masse protein og grønnsaker. Selv om det hovedsakelig er vann du mister, vil du sannsynlig gå ned litt i såkalt "bloating" (finner ikke det norske ordet), og det kan ofte utgjøre et par cm på midjen med tanke på glidlåsen (selvfølgelig litt avgjørende hvordan kostholdet ditt er fra før. Om du lever rimelig sunt fra før er det ikke sikkert det funker så mye, men da vil nok ikke 500 kcal gi det største utslaget heller) Du vil og føle deg mye freshere! Legg gjerne til litt trening, slik som nevnt over. Geriljacardio er supert! Ta forsåvidt dette med en klype salt! Jeg er ingen ekspert, men snakker bare ut ifra hva som har funket for meg... Anonymous poster hash: 5c306...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå