Gå til innhold

Har dere mikrobølgeovn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har integrert i kjøkkenet, og den brukes mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om det var populært eller ikke. Micropopcorn :rodmer:

Signerer :)

Brukte den mye når jeg hadde småbarn.

Nå står den i kjelleren og brukes kun til popcorn :rodmer:

Endret av Rotemor
Skrevet

Nei, har ikkje micro. Hadde når eg var student, men har ikkje behov for den no.

Me har heller ikkje vannkokar, å koke opp vatn i rein panne på indiksjon er langt bedre enn i vannkokaren me kasta for et par år sidan.

Skrevet

Nei, men det er fordi jeg ikke har plass noe sted i hybelleiligheten.

Anonymous poster hash: 6c882...7d5
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror at behovet kan være avhengig av plasseringen. Jeg bodde noen år med microen stående på kjøleskapet. Da var det ganske klønete å sette inn ting og den ble brukt relativt lite. Nå har jeg den på kjøkkenbenken og bruker den nesten hver dag. Spesielt til frokost.

Skrevet

Nei, og det kommer ikke i hus heller. Jeg vil ha vitaminene og mineralene som er i maten selv :-)

Anonymous poster hash: 909ab...6e7
  • Liker 1
Skrevet

For meg er microen like viktig som en ovn. Skjønner ikke hvordan det har noe å gjøre med mote?

• Liker 3
Skrevet

Nei, og det kommer ikke i hus heller. Jeg vil ha vitaminene og mineralene som er i maten selv :-)

De fleste bruker microen til ting som ikke har mye med vitaminer og mineraler å gjøre. Smelte litt smør eller varme opp litt melk til romtemperatur.. eller koke grøt, som fort hadde blitt null frokost eller en bolle på vei til jobb om den ikke hadde vært der :)

Kan derimot si meg enig om folk bruker micro til alt og til hovedingrediensene i et måltid (evt frossenmat som bare varmes).

Skrevet

Kan du da komme med noe forskning som underbygger dette? Så vidt jeg vet så er det ikke noe verre å koke grønnsaker i microen enn i vann. Noen hevder til og med det er bedre.

• Liker 4
Skrevet

Ja, det har vi, og den er virkelig gull verdt når det gjelder å varme middagsglass, sterilisere flasker og smokker, varme flasker, smelte smør etc.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg bruker den til alt: Til å koke vann til kaffe eller te, til havregrøt, stort sett til det meste.

Bruker kanskje komfyrtoppen kanskje 1-2 ganger i måneden maks. (Nå spiser ikke jeg så ofte tradisjonell middagsmat, da.)

Vitaminene kan bevares like godt, eller bedre i mikro. Når du koker, slipper du ikke de viktigste næringsttoffene ut i kokevannet. Man må dog ikke mikre på for høy intensitet!

Anonymous poster hash: 0ad70...5e1
Skrevet

Jeg har merket det! Er søren meg dårlig med mikrobølgeovner til salgs nå til dags.. Enten er det en riskoker til 400 kr eller så er det roboter til 4000.

Anonymous poster hash: f59ed...699
Skrevet

Nei, aldri hatt. Vokst opp i hjem hvor mikrobølgeovn var fyfy, strålet mat skal man ikke ha noe av (...)

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Har det ikke, og savner det heller ikke.

Vært uten et par år tenker jeg.

Middagsrester varmes i dampovnen, ellers kan jeg ikke tenke meg en eneste ting til å bruke den til.

Skrevet

Leste i et blad at det var helt ut, noe jeg stusset over, trodde det var en vanlig ting å ha.

Jeg har mikrobølgeovn ja. Bruker den veldig sjeldent, men kan være smart i blant.

Skrevet

Og en annen enorm fordel med mikroovn, er at det blir minimalt med oppvask (i allefall for hånd).

Skrevet

Kan du da komme med noe forskning som underbygger dette? Så vidt jeg vet så er det ikke noe verre å koke grønnsaker i microen enn i vann. Noen hevder til og med det er bedre.

Jeg derimot, kan gi kilder som dementerer denne myten:

http://www.matportalen.no/a-aa/mikrobolgeovn

• Liker 4
Gjest Citronella
Skrevet

Vi kastet den akkurat ut, da vi oppdaget at vi ikke hadde brukt den på 2-3 år. Null savn, og bedre plass på kjøkkenet. :)

Skrevet

Har hata ordet microovn og selve microen fra første gang jeg så en! Fikk en til jul, og jeg lempa den ut på finn direct!

Hater alle disse elektriske duppedittene! Bortsett fra pc og telefon da :rodmer:

Anonymous poster hash: 3d922...780
Gjest Keikolina
Skrevet

Elsker micro, hva som er in og hva som er ut har aldri interessert meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...