Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #1 Skrevet 12. mai 2004 Jeg lurer litt på hvor gammel du synes mann bør være for å ha kjæreste. Er det ikke litt u normalt å se 10 åringer gå å kysse og snakke voksen snakk? La barn være barn, kjærester kommer tidsnok.Jeg syns voksne godtar og oppmuntrer barn litt for mye.
Thomasine Skrevet 12. mai 2004 #2 Skrevet 12. mai 2004 Er vel ikke alder på kjærligheten... Skjønner hva du mener, men at noen ti-åringer kysser litt og til og med leier synes jeg bare er søtt... Det er vel de færreste på den alderen som gjør noe annet enn uskyldige ting...?! :o Hører stadig om kjærester i barnehagen, det blir de jo nesten oppmuntret til; "Hva heter kjæresten din, da?!" Kan ikke si jeg har hørt om 10-åringer som blir oppmuntret til det. :klø: Nei, la dem leie og kjenne litt på forelskelsen!!
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2004 #3 Skrevet 12. mai 2004 Jeg har en lillesøster som er 4 år...Hun har hatt "type" i en måned nå. De skal visst gifte seg i sommer....Og hun innrømmer at hun liker å bli kysset.... Ingen i familien hverken oppmuntrer, eller snakker negativt om "forholdet"..vi lar barn være barn.... MEN...når jeg ser 10-åringer råkline og fortelle hvor mye de elsker hverandre, da lurer jeg litt på hvor de får det fra...(tv? skole? familie?) likevel, blander jeg meg ikke opp i slike forhold... (husker selv da jeg var 10 år...jeg hadde blitt såå flau om mine foreldre hadde gitt utrykk for at de visste at jeg hadde kjæreste....) Clea
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 venninna til søsteren min er 10 år å har hatt kjæreste i 2 dager. I dag ble de to turtelduene med søstersen hjem. De sto i gangen å det så nærmest ut som de var klare for et rom.! Søsteren min sier da til meg at moren til venninna sier det er bra å bli fort erfaren. Å når søstra mi var hos dem forje gang fikk hun en leksjon i prevensjon. De prøvde tilogmed på banan!!!!! synes dette er SYKT
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2004 #5 Skrevet 12. mai 2004 Å være ti år og råkline syns jeg nå er litt tidlig. jeg fikk ikke mitt første kyss før jeg var 12 og det tok lang tid før jeg fikk mitt neste. Selvfølgelig er det søtt når de går rundt og holder hender, men jeg hadde nok reagert om min lillesøster hadde stått i gangen og klint med en gutt. hun fylte nettopp ellve og er veldig moden for alderen, men hittil har det ikke vært noen gutt med hjem, og det er jeg glad for
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 :o Da jeg var 10 år, var det flaut å kysse. Jeg hadde en kjæreste i 2 år da jeg var på den alderen, og jeg tror vi bare holdt i hånda og kysset på klassefester. Jeg gikk i klasse med ei på ungdomsskolen som hadde sex da hun var 11 år, og det er jo noen år siden nå, så jeg tror nok det er noen 10åringer som gjør litt mer enn å leie og kysse, men de fleste er nok søte og uskyldige.
Padmee Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Synes det er helt greit at 10-åringer har kjæreste, ser heller ikke noe galt i at de lærer om prevansjon. Jo tidligere de lærer om sånt, jo bedre. Men å fysisk prøve på en banan synes jeg kanskje er å gå litt langt. Grunnen til at jeg synes det er greit at barn har kjæreste er det at de blir mer forberedt på å ha et ordentlig forhold senere, disse første er jo som oftest veldig uskyldige selv om følelsene nok føles sterke nok. Det er også lurt å lære om sex og prevansjon tidlig fordi da tror jeg at en står bedre rustet til å møte det sexpresset som kommer senere, og en vet allerede hvordan en skal beskytte seg hvis en velger å ha sex.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #8 Skrevet 12. mai 2004 Men denne jenta får jo et helt forvrengt syn på kjærligheten! Det er jo bare sex prat på den moren (som jeg har fått høre iallefall) Hun kunne lizzom tatt med litt om følelser osv i sine leksjoner.
Padmee Skrevet 12. mai 2004 #9 Skrevet 12. mai 2004 Men denne jenta får jo et helt forvrengt syn på kjærligheten! Det er jo bare sex prat på den moren (som jeg har fått høre iallefall) Hun kunne lizzom tatt med litt om følelser osv i sine leksjoner. Hvis det kun er sexprat uten følelser så er jeg enig i at det blir litt feil. Det viktigste er jo å lære barna at følelsene er viktigere enn sex. Jeg visste ikke at det kun var det med sex som var tema, at følelsene ble "glemt", hadde kanskje svart litt annerledes da. Men jeg mener alikevel at det er viktig å lære barn om sex slik at de står bedre rustet når de blir litt eldre.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #10 Skrevet 13. mai 2004 oki, det er jeg forsåvidt enig i. Synes bare at hun gjør det på en litt rar måte! Ringte å snakket med henne for en stund siden. Synes det er for drøyt at søstersen prøver å tre på en kondom på en baban osv. Hun blir jo hjærnevasket når hun er dær (sa det rett ut, absolutt alt jeg mente) Men hun benektet faktisk alt. Senere på dagen fikk jeg telefon (eller egentlig mamma som fikk telefon, men jeg tok over) fra en annen mor. Hun sa til meg at hun venninna og søstersen hadde begynt å vise på banan til datra hennes ! Jeg forklarte hvor hun hadde fått ideen fra, å fikk ikke akkurat høre så mye fint om den dama etterpå. Fikk høre at hun hadde prostituert seg, å derfor var så opptatt av sex. aner ikke om hun fortsatt driver på med det. Endte opp med at nesten ingen i klassen til søstersen får dra på besøk dit (forbud) Nå synes jeg faktisk litt synd på datra til denne sprengte dama
VesleBråka Skrevet 13. mai 2004 #11 Skrevet 13. mai 2004 Hvorfor tar du over telefonen når en mor ringer til din mor for å diskutere døtrene sine? Er moren din også sprengt, eller er det du som liker å ta kontrollen? Jeg synes foreldre må være litt obs her. For en stund siden snakket jeg med en mann her i trondheim som har en datter på 12 år, han sa at det er vanlig å ha fester rundt omkring hvor ungene ligger på hvert sitt rom og puler både par og sammen fra 12-årsalderen og oppover. Hans datter kunne bare glemme å få gå på sånn fest på mange år ivertfall. Jeg ble skremt over hvordan det er blitt.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #13 Skrevet 13. mai 2004 Hvorfor tar du over telefonen når en mor ringer til din mor for å diskutere døtrene sine? Er moren din også sprengt, eller er det du som liker å ta kontrollen? Jeg synes foreldre må være litt obs her. For en stund siden snakket jeg med en mann her i trondheim som har en datter på 12 år, han sa at det er vanlig å ha fester rundt omkring hvor ungene ligger på hvert sitt rom og puler både par og sammen fra 12-årsalderen og oppover. Hans datter kunne bare glemme å få gå på sånn fest på mange år ivertfall. Jeg ble skremt over hvordan det er blitt. mamma viste ikke noe om dette fra før, derfor jeg tok over. Desuten må jeg innrømme at jeg liker å ta kontrollen da
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #14 Skrevet 13. mai 2004 til "heaven" Har du dysleksi? Nei det har jeg ikke. Kan være at det går litt fort når jeg skriver :oops:
Serenity Skrevet 13. mai 2004 #15 Skrevet 13. mai 2004 HHvor gammel er du selv Heaven, om jeg kan spørre? Jeg tror nok de små unskyldige blir påvirket av samfunnet ellers, og at de nok begynner med slikt tidligere enn da jeg var barn, selv om det ikke er sååå lenge siden. Det er en skremmende utvikling..
Windy Skrevet 14. mai 2004 #17 Skrevet 14. mai 2004 Å, må si jeg er litt lettet over at min bror på 12 syns det er flaut at han har fått seg kjæreste!! Håper han forblir uskyldig unggutt litt til :-) Selv hadde jeg kjærester så og si gjennom hele barneskolen, men det var da bare såvidt vi kysset
Dagensdiva Skrevet 15. mai 2004 #18 Skrevet 15. mai 2004 Er nok ganske vanlig idag.. husker selv barneskolen og barnehagen! :oops: Min kusine på 4 år, har en hun er "sempe" forelska i, og hun trorhan er sempe forelska i henne...derfor leker de sammen hver dag etter barnehagen.
Tule Skrevet 19. mai 2004 #19 Skrevet 19. mai 2004 Å, må si jeg er litt lettet over at min bror på 12 syns det er flaut at han har fått seg kjæreste!! Håper han forblir uskyldig unggutt litt til :-) Selv hadde jeg kjærester så og si gjennom hele barneskolen, men det var da bare såvidt vi kysset hei det syns jeg da er ille ,man bør ikke vere flau over slikt man bør vere stolt over det det er sunt hilsen
Tule Skrevet 19. mai 2004 #20 Skrevet 19. mai 2004 hei jeg syns ikke dette er ille syns det er litt rart at slik at ,mange kjimser av disse følelesene, da jeg var ti år var jeg sprut fotrelsket i en jente og jeg tenkte ikke på noe annet en hun i et år, det var bare hun og det var ekte nok og så ille og si hva man følte, men vible nærme det ble ikke noe ordtlig forhold men vi var der for verandre og snakket smamen og støttet vernadre hun hadde en vanskelig oppvekstm ye i forsterhjem og barnehjem jeg syns det er bare bra, jeg tror jeg kunne trengt mer oppmuntring jeg tror det er bra for banr og ha noen og vere glad i det er det dethndle om og jeg torr det er viktig og fokusere på det og ikke bare sex når det gjelder det med oglære om seks så syns jeg det er greit når det gjelder det og tre en komdom på en banan så yns jeg det er greit det er bra at de får et naturlig forhold til det nå fikk vi høre litt mer om den moren som var ille jeg er enig i det og syns at dnene moren bør gjøre noe med seg hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå