Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #1 Skrevet 12. mai 2004 det er så vanskelig å finne riktig foundation.....Jeg har kjøpt 4 stykker i løpet av 6 måneder, og ingen av dem passer meg perfekt. Og jeg spør de i butikken om hjelp til og med, men det blir alltid litt for mørkt eller orange for meg. jeg har prøvd disse merkene ( estee lauder,dior, lancome og kanebo ) Hva gjør jeg galt....?
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2004 #2 Skrevet 12. mai 2004 Har du prøvd dem i ansiktet eller bare på innsiden av håndleddet?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #3 Skrevet 12. mai 2004 jeg har prøvd på hånda og litt iansiktet, men det er ikke lett å se i butikken, når det bare prøves litt i ansiktet og ikke hele...Det gis ikke små prøver .... det er dumt ass.
Leo Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Nordiske kvinner har ofte litt "grårosa" hud i motsetning til mer "sydlandske" kvinner og asiater som har en mer gyllen/orange hudtone. De siste utgjør helt klart det største markedet og mange kosmetikkleverandører har tilpasset seg dette. Problemet for oss nordboere blir som du beskriver det. Min erfaring er at Clinique og Clarins har foundation som er tilpasset fargen på nordisk hud. Hvis du vil være helt sikker på å unngå et bomkjøp igjen, går du usminket innom et velassortert parfymeri og prøver forskjellige foundations under haken i overgangen mellom ansikt og hals. Deretter tar du med deg et speil og går ut i dagslys. Deretter sjekker du i speilet hvilken farge som ser mest naturlig ut og gir minst skille. Kan sikkert se litt snodig ut, men det er en idiotsikker fremgangsmåte og du trenger jo ikke akkurat stille deg opp midt på fortauet da...
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 smart tips....! dette må være det siste jeg må gjøre før jeg blir nødt å bare gi opp, og heller spare pengene mine. jeg bryr meg ikke om det kanskje virker litt rart, det er mine penger og jeg får det ikke gratis av dem heller.
Gjest anneline Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Jeg tar på meg foundation på parfymeriet og så går jeg med den resten av dagen for å teste. Noen endrer seg faktisk litt i fargen o.l etter at man har hatt dem på seg en stund, og så får man jo testet holdbarheten litt også. Kjøper aldri noe med en gang.
Gjest onyx, i.i. Skrevet 13. mai 2004 #8 Skrevet 13. mai 2004 Jeg bruker alltid å spørre etter prøve på foundation, så jeg kan prøve ordentlig hjemme. Gode parfymerier vil tilby seg å lage en prøve til deg, selv om de ikke har egne prøvepakker. det eneste du trenger da er en liten plastdings fra h&m e.l. for reiser. Jeg handler Aldri foundation uten å prøvd ordentlig først og har slik unngått MANGE bomskudd. Ikke bare fargen er viktig, men også konsistens, dekkevne og hvor lenge den sitter. Nekter de å lage en prøve til deg synes jeg du bør gå et annet sted:)
Gjest Xavia Skrevet 13. mai 2004 #9 Skrevet 13. mai 2004 jeg har prøvd på hånda og litt iansiktet' date=' men det er ikke lett å se i butikken, når det bare prøves litt i ansiktet og ikke hele...Det gis ikke små prøver .... det er dumt ass.[/quote'] Jeg har alltid fått med meg små prøver om jeg har følt behov for det! Dersom de ikke har hatt prøver i de nyansene/merkene jeg har ønsket å prøve, så har de laget prøver til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå