Gå til innhold

Mat til syk katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er syk, hun har fått medisiner og er halvveis ferdig med kuren.

Men hun er blitt utrolig tynn den siste uken, det kjennes ikke bra ut.. Hun drikker, men spiser sjeldent og kaster opp tørrforet.

Hva kan jeg gi henne med næring?

Venninnen min foreslo kattemelk, er det bra?

Anonymous poster hash: d81f8...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør veterinær.

Anonymous poster hash: 8029a...7ba
  • Liker 1
Skrevet

Kattemelk er ikke noe særlig. Selv har jeg god erfaring med Hills Prescription Diet a/d til både hunder og katter under og etter sykdom. Det fås kjøpt hos veterinær og har den fordelen at det er lett å spise og lett og blande ut med vann for å være sikker på at de får i seg nok væske. Og så smaker det tydeligvis veldig godt.

http://www.hillspet.no/nn-no/products/pd-canine-feline-prescription-diet-ad-canned.html

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Pastaen Leo presist nevner er meget energirik, inneholder alt en kritisk syk katt trenger.

Nå er ikke nødvendigvis katten din kritisk syk altså, men det er denen pastaen som også gis til kritisk syke katter.

Bland den ut med litt varmt vann slik at aromaene kommer frem.... og den blir antageligvis ikke gammel, for dette er digg altså :spise:

Gutta mine fikk den pastaen etter operasjon i munnen... og den var det enste de spiste de første dagene da de fikk antibiotika og smertestillende.

Sjekk med vetrinæren :)

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...