Gå til innhold

Overbevis meg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med sf i 2 år, og har hatt mange ups and downs. Etter mye hjelp fra bup har jeg gått med på å gå litt opp i vekt i håp om å få mensen tilbake (som var borte i 1 år). Nå har jeg en veldig dårlig periode igjen, som innebærer STRENG lavkarbo, lavkalori og oppkast..

Er en stemme i hode mitt som sier at jeg for all del IKKE må overstige 1000 kalorier, og om jeg gjør det kommer jeg aaldri til å gå ned i vekt igjen. VET jo innerst inne at jeg kan spise mer, men jeg klarer det ikke. Føler at da blir alt automatisk lagret som fett:( Tror det jeg trenger nå er en skikkelig skremselspropaganda, for kan ikke begynne å leve på 500-1000 kalorier igjen. Noen som sitter på mer fornuft enn meg, som kan fortelle hvordan dere går ned i vekt uten å sulte dere ol?

Anonymous poster hash: 4828c...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vil egentlig bare gi deg en klem! Det at du ber om hjelp her er virkelig et steg i rett retning!

Selv spiser jeg lavkarbo (for å holde vekten, men uten å telle kalorier og i allefall uten oppkast). Hvis du skal opp i vekt, noe du bør når du har mistet mensen, er lavkarbo (særlig lchf ) bra. Da trenger du ikke spise så mye for å bli mett, jeg kan tenke meg at det er vanskelig for deg å få i deg mye mat?

Ellers har jeg ingen tips, eller noe særlig å skremme med. Du vet jo at du ikke kan fortsette sånn som du gjør nå :(

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg kan skremme deg. Nyresvikt, hjertesvikt, osteoporose, miste håret, rynker, dårlige tenner.

Husk at å spise for lite bryter ned kroppen og at når du ikke gir kroppen næring så tærer den på seg selv. De fleste med SF dør av hjertesvikt da hjertet er en stor muskel som kroppen tærer på når den ikke får nok næring.

• Liker 3
Skrevet

Du har fått en kropp i gave. Kroppen din fungerer som den skal og du har alt inntakt (har du ikke?).
Du har ingen smerter i den og du slipper å sitte i rullestol. Du kan gå og sitte, ligge og stå, du kan løpe og rulle og du kan danse....
Du ødelegger kroppen din... Ditt verktøy, du er avhengig av den.. Skal du la galskapen ta overhånd eller skal du bygge opp kroppen igjen? La kroppen din være ditt hjelpemiddel og bruk den vel.

Jobb med tankene dine.
Prøv å unngå å les bakpå etikketter og vend deg litt om litt av med dette.
Fortll det gjerne til noen som kan hjelpe deg og dytte deg litt.

lykke til

Anonymous poster hash: 4c13f...8bd
  • Liker 1
Skrevet

Huff. Kan ikke være enkelt å leve et slikt liv:( Jeg ønsker deg alt godt:) Håper alt blir bedre en dag<3

Anonymous poster hash: 8d583...9c3
Skrevet

Jeg har også hatt sf. Sliter idag med leverproblemer, nyreproblemer, hjerteproblemer, hukommelsesproblemer og elendige tenner som må borres hele tiden. Blant annet. Har også en begynnende benskjørhet på gang.

Skremmende nok for deg?
Holder iallefall for at jeg spiser over 1000 kcal pr dag. HVER dag.

Anonymous poster hash: c0af7...d67
  • Liker 1
Skrevet

1000 Kcal er i beste fall 2/3 av det du trenger for å opprettholde kroppen din om du ligger i ro hele dagen.

Det er simpelthen alt for lite.

Anonymous poster hash: 199cf...932

• Liker 1
Skrevet

Kjære TS

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til http://www.iks.no/tilbud/"]IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Ønsker deg lykke til.

Mvh Irrlys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...