Gå til innhold

Treningsklær til menn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min liker å løpe, men klager over at han ikke finner riktig treningstøy å løpe i. Han løper gjerne når det regner og da blir vanlige treningsbukser av bomull våt og tung, Han vil jo gjerne holde seg varm og tør om mulig.

Tenkte å freshe opp treningstøyet hans til jul men har lite peiling på hva som egner seg. Sko er på topp, men det er det eneste som han har kjøpt av god kvalitet.

Skal jeg tørre å kjøpe løpethigts til han? Hvilke andre alternativer finnes det ?

Vennligst kom med tips og bilder/linker. Trenger alle gode forslag jeg kan få :)

Anonymous poster hash: 4a847...744
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man trener ute når det regner, blir man våt, sånn er det bare. Fordelen for de som jogger er at farta er såpass lav at de ikke får så mye luftavkjøing, samtidig som de produserer mye varme.

En syklist får mye mer luftavkjøling samtidig som h*n ikke produserer like mye varme. Da blir man gjerne våt og veldig kald når det regner.

En løpetights blir ikke fullt så "slengete" når den blir våt som ei bomullsbukse, men man må regne med å bli våt på beina når man løper eller sykler ute i regn. Når jeg sykler i regn har jeg imidlertid ei spesiell sykkelregnjakke på overkroppen. Den er uten hette, og ganske lett med lufting på sidene. Er man ute lenge nok blir man våt selv med den, men den holder vannet unna en stund, og jeg blir ikke så veldig kald.

Det er mulig det blir for varmt til å løpe med, men du kan ta en kikk på f. eks. denne: http://www.oslosportslager.no/produkt/craft-active-bike-rain-jacket-sykkeljakke-herre-30373.aspx

• 2 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame!

Ann Christin

- MOD -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...