Gå til innhold

Noen tok i dørhåndtaket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lå på sofaen og hvilte så det var helt mørkt i huset da noen plutselig prøvde å åpne ytterdøren. Jeg titter ut av vinduet og ser en ukjent bil rase avgårde. Ble litt skremt nå. Jeg bor alene og ventet ikke besøk. Jeg kjenner ingen som ikke ringer på, og ingen som vil spøke eller tulle slik. Hvem i all verden kan det ha vært? Eller er jeg paranoid nå? Det er vel ikke slik tyver opperer?

Anonymous poster hash: da8d2...0e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå på sofaen og hvilte så det var helt mørkt i huset da noen plutselig prøvde å åpne ytterdøren. Jeg titter ut av vinduet og ser en ukjent bil rase avgårde. Ble litt skremt nå. Jeg bor alene og ventet ikke besøk. Jeg kjenner ingen som ikke ringer på, og ingen som vil spøke eller tulle slik. Hvem i all verden kan det ha vært? Eller er jeg paranoid nå? Det er vel ikke slik tyver opperer?

Bare å lås døren, trust noone :laugh:

Jeg lå i sofaen i nattbuksa en morgen og så tv når jeg plutselig hører døra blir låst opp, jeg holdt på å klikke - bor også alene og bare jeg som har nøkkel (og huseier).

Var en fra Nokas som bare kom inn og lurte på hvor alarmsentralen var, som at det var helt normalt å bare brase inn, unnskyldte seg ikke eller noe, kom bare med vennlig "Hei! Skulle bare sjekke alarmsentralen jeg" :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Var han kjekk ? hihi :)

Anonymous poster hash: 4fd5f...2c3
Gjest Evelynita
Skrevet

Hm, rart jeg leser det her nå. Det skjedde meg for er par dager siden. Jeg bor riktignok i blokk, og så ingen men.

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet (endret)

Så ekkelt! Jeg får hjerteattakk bare det banker på her når jeg ikke venter besøk, jeg.

Tyver opererer ikke sånn, de aller fleste vil helst ikke støte på folk når de stjeler. Seriemordere derimot..

Neida, unnskyld. I verste fall var det et dårlig planlagt tyveri, at de trodde dere var på ferie. Jeg har et vennepar som tok en i forsøk på innbrudd når de var hjemme. Det var en narkis da, noen heroinjunkies er så langt ute at de bare prøver seg på alt slags for å få penger selv om det feiler 90% av gangene. De får bare en bot de ikke kan betale uansett.

Men de pleier ikke å frese bort i biler akkurat ..

Jeg har forresten tatt i døra til folk, men det er jo fordi jeg bor i blokk hvor alle dører er like.. en gang da jeg var nyinnflyttet i forsøk på å finne vaskerommet (og da løp jeg bare når jeg innså feilen, dårlig gjort men fikk panikk!), og en annen gang fordi jeg klarte å gå opp en trapp for mye da jeg hadde vært i kjellerbodene, tok i døra jeg trodde var min og så var det jo han som bor rett over meg.. :fnise:

Jeg har også kompiser som har gått inn i andres leiligheter etter en fuktig aften, eller fått naboen rett inn i leiligheten sent på natta fordi han har gått feil. Det beste er en jeg vet om som kom hjem full som et fly og ikke fikk nøkkelen til å virke, så han la seg på dørmatta utenfor og sov.. og jada, han var bare i feil etasje og hadde prøvd forgjeves å låse opp døra til naboen..

Men når du ikke bor i blokk så er det jo ikke en sånn forklaring.. eller, kan det være en gjest som skulle til nabohuset og har driti seg ut? Folk kan være veldig distré iblant..

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 1
Skrevet

Bor du i borettslag eller noe slikt der andre kan ha nøkkel? Monter voldtektsalarm(eller hva som helst som lager masse bråk) på døra som går av om man ikke tar den ned før man åpner døra, så lenge du er hjemme.

Jeg bor i borettslag og våknet en morgen av at to menn var i leiligheta mi. Jeg lå KLISS naken på soverommet hvor jeg ikke har plass til skap så hadde ikke klær der heller. Måtte pakke meg inn i dyna og storme ut med hammeren fra verktøykassa under senga. Fant to forskremte polakker på kjøkkenet, de hadde blitt hyret av borettslaget til å gjøre noe med ventilasjonen, og hadde fått universalnøkkelen, borettslaget hadde sagt at det ikke skulle være noen der. Mao: Borettslaget hadde glemt å gi meg beskjed om at de kom! Kjøtthuer...

Anonymous poster hash: 527e3...256
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Vi har mange tilreisende som tar seg til rette, lyver, stjeler, har tydeligvis særrettigheter og krav overfor den norske stat. De drar på sonderingsferder. Du skal ikke se bortifra at det var noen av dem.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Skrevet

Takk for at dere svarer.

Døren var heldigvis låst, det er den alltid. Synes veldig synd på alle dere som har opplevd at ukjente har kommet inn!

Jeg bor ikke i blokk eller noe slikt, og huset er helt annerledes enn naboenes så litt rart om noen gikk feil. Jeg har ikke sett noe utenfor som skulle tilsi at huset mitt har blitt merket, men man vet jo aldri. Ble skikkelig stressa av dette jeg.

Skrevet

Ring 02800 og snakk med politivakten. Om det er flere som opplever det samme kan det være noe annet en en feiltagelse, og da kan det være greit å få det logget.

• Liker 2
Skrevet

Opplevd dem som kikker inn og løper sin vei, de løper så fort sin vei at man ikke ser dem ordentlig. Etter det har det vært forsøk på innbrudd :sjokkert:

Vær påpass med å alltid ha noen lys på og ikke la posten din ligge i postkassa for lenge.

Jeg hadde tenkt til å ha en skremmende stor, ekkel figur jeg skulle smelle i vinduet når de kom og stirret inn, sånn at de skvatt skikkelig. Ble aldri noe av fordi jeg ikke så dem igjen etter det mislykka innbruddet.

• Liker 1
Skrevet

Tror også på sonderingsteorien.

Hvis noen prøver døra uten noe mer, kan det også ha vært et tilfelle av noen som var på "tokt" men fant ut at "Faen, dette er feil hus! Shit!" før de dro igjen.

De som sonderer rusler oftest rundt i hagen og titter inn vinduer, sjekker postkasser og søppeldunker og forsøker å ringe huset.

Hvis folk ser merkelige fotspor i hagen sin er det smart å si fra til lokalt politi.

Skrevet

Opplevd dem som kikker inn og løper sin vei, de løper så fort sin vei at man ikke ser dem ordentlig.

Sondering.

Meld fra neste gang.

Skrevet

Var en fra Nokas som bare kom inn og lurte på hvor alarmsentralen var, som at det var helt normalt å bare brase inn, unnskyldte seg ikke eller noe, kom bare med vennlig "Hei! Skulle bare sjekke alarmsentralen jeg" :fnise:

Falsk vekter?

Disse pleier å vite utmerket godt hvor alarmsentralen er...

• Liker 2
Skrevet

Var han kjekk ? hihi :)

Anonymous poster hash: 4fd5f...2c3

Haha! Nei, han var ikke det :(

I wish! :D

Skrevet

Ring 02800 og snakk med politivakten. Om det er flere som opplever det samme kan det være noe annet en en feiltagelse, og da kan det være greit å få det logget.

Er ikke det litt overilt? Jeg er alltid så redd for å "misbruke" slike om dere skjønner. De har jo mye viktigere ting å foreta seg.

Jeg har vært hjemme den siste uken pga sykdom så postkassen har vært full, søppeldunken tom og det har vært mørkt i huset store deler av tiden, så det er ikke rart om noen tror huset er tomt. Nå går jeg og slår på alle lysene og setter på høy musikk! Tømte postkassen i sted for jeg tenkte at det kanskje var noen dørselgere eller noen som hadde lagt igjen lapp i postkassen.

Skrevet

Falsk vekter?

Disse pleier å vite utmerket godt hvor alarmsentralen er...

Ja altså, jeg flyttet hit i sommer.

Tok opp dette med huseieren når han kom hjem fra jobb, og han sa at vi ikke har Nokas alarm på huset, vi har en annen type.

Hmm.. Skummelt.

Skrevet

Herregud, så freaky. Husker en gang jeg var alene hjemme, og var akkuratt ferdig i dusjen. Står på badet og skal føne håret. Plutselig så hører jeg noen som åpner ytterdøra, og går inn i gangen. Jeg var heldigvis i 2.etasje, så jeg roper jeg "Hallo?!!!!", mens jeg kikker ned mellom sprinklene. Der står en ukjent fyr MIDT i gangen. Når han hører stemma mi, så løper han alt han klarer ut døra.

Jeg blir så klart livredd, og låser meg inn på badet. Satt der sikkert i en halvtime før noen kom hjem.
Fra nå av så låser jeg ALLTID dørene når jeg er alene hjemme. :P

Anonymous poster hash: 1c7a8...dd1
  • Liker 2
Skrevet

Er ikke det litt overilt? Jeg er alltid så redd for å "misbruke" slike om dere skjønner. De har jo mye viktigere ting å foreta seg.

Jeg har vært hjemme den siste uken pga sykdom så postkassen har vært full, søppeldunken tom og det har vært mørkt i huset store deler av tiden, så det er ikke rart om noen tror huset er tomt. Nå går jeg og slår på alle lysene og setter på høy musikk! Tømte postkassen i sted for jeg tenkte at det kanskje var noen dørselgere eller noen som hadde lagt igjen lapp i postkassen.

Du trenger ikke å ha noe bekymring for å forstyrre politiet unødvendig. Haster det så ringer folk 112, og om de ikke har tid til å snakke med deg lar de enten være å svare eller de setter deg på vent. Men stort sett er det rolig på politivakten, og de har ingenting i mot å hjelpe vanlige folkk med bekymringene deres! (For mange politifolk er det å hjelpe deg og meg en viktig del av motivasjonen for at de holder ut i jobben sin. )
Skrevet

Dat kan ha vært julenissen.

SantaClaus.jpg

• Liker 3
Skrevet

Ja altså, jeg flyttet hit i sommer.

Tok opp dette med huseieren når han kom hjem fra jobb, og han sa at vi ikke har Nokas alarm på huset, vi har en annen type.

Hmm.. Skummelt.

er det g4s eller sector alarm? sector eier nemlig nokas å bruker samme vektere :P

Anonymous poster hash: 223c9...64a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...