Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på leting etter en bok for voksne som skal lære norsk. Jeg har en svigerinne som flytter til landet neste sommer, og hun ønsker seg en bok med bilder - og ordet ved siden av. Altså, en klassisk pekebok. Gjerne en som er litt omfattende (dekker mange temaer).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det kunne vi også hatt bruk for :)

Skrevet

Visuell ordbok ?

Her representert ved norsk-engelsk, men finnes i andre språk også :)

Den kunne jo absolutt fungert. Tror jeg må innom Ark på tur hjem :)

Skrevet

Flott! Hun kan både engelsk og tysk, så takk for nydelig tips! :laugh:

Skrevet

Hva med et læreverk i norsk? Vi bruker blant annet Godt sagt på skolen hvor jeg underviser norsk som andrespråk, og det læreverket har en billedordbok. Kan fint brukes alene, og boka er jo lagt opp til at ordene er nyttige for innvandrere.

Anonymous poster hash: c2f77...cde

• Liker 2
Skrevet

Den kunne jo absolutt fungert. Tror jeg må innom Ark på tur hjem :)

Jeg har nettopp lånt en barnebok på arabisk. Så lenge det er vokalisert, så klarer jeg å lese det til en viss grad. Altså, jeg klarer å lese hva som står der, men må slå opp en del ord for å skjønne betydningen.

Uansett, de hadde i alle fall pekebøker også, men kanskje du heller vil kjøpe en bok?

Hvilket språk er det snakk om?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp lånt en barnebok på arabisk. Så lenge det er vokalisert, så klarer jeg å lese det til en viss grad. Altså, jeg klarer å lese hva som står der, men må slå opp en del ord for å skjønne betydningen.

Uansett, de hadde i alle fall pekebøker også, men kanskje du heller vil kjøpe en bok?

Hvilket språk er det snakk om?

Han snakker engelsk, spansk, frans og arabisk pluss ca 7 stammespråk :fnise:

Men vi tenkte å ta det engelsk-norsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...