Ræll Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Jeg er på leting etter en bok for voksne som skal lære norsk. Jeg har en svigerinne som flytter til landet neste sommer, og hun ønsker seg en bok med bilder - og ordet ved siden av. Altså, en klassisk pekebok. Gjerne en som er litt omfattende (dekker mange temaer).
Gjest Wilhelmine Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Visuell ordbok ? Her representert ved norsk-engelsk, men finnes i andre språk også
Binta Ba Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Visuell ordbok ? Her representert ved norsk-engelsk, men finnes i andre språk også Den kunne jo absolutt fungert. Tror jeg må innom Ark på tur hjem
Ræll Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2013 Flott! Hun kan både engelsk og tysk, så takk for nydelig tips!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Hva med et læreverk i norsk? Vi bruker blant annet Godt sagt på skolen hvor jeg underviser norsk som andrespråk, og det læreverket har en billedordbok. Kan fint brukes alene, og boka er jo lagt opp til at ordene er nyttige for innvandrere.Anonymous poster hash: c2f77...cde 2
The Kitten Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Den kunne jo absolutt fungert. Tror jeg må innom Ark på tur hjem Jeg har nettopp lånt en barnebok på arabisk. Så lenge det er vokalisert, så klarer jeg å lese det til en viss grad. Altså, jeg klarer å lese hva som står der, men må slå opp en del ord for å skjønne betydningen. Uansett, de hadde i alle fall pekebøker også, men kanskje du heller vil kjøpe en bok? Hvilket språk er det snakk om? 1
Binta Ba Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Jeg har nettopp lånt en barnebok på arabisk. Så lenge det er vokalisert, så klarer jeg å lese det til en viss grad. Altså, jeg klarer å lese hva som står der, men må slå opp en del ord for å skjønne betydningen. Uansett, de hadde i alle fall pekebøker også, men kanskje du heller vil kjøpe en bok? Hvilket språk er det snakk om? Han snakker engelsk, spansk, frans og arabisk pluss ca 7 stammespråk Men vi tenkte å ta det engelsk-norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå