Gå til innhold

Flytte hjemmefra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg verdiløs i samfunnet. Jeg har verdens beste mor, men når det gjelder stefar, pappa og tante ligger det dårlig an. Tanta min forventer veldig mye av meg og hun kommer alltid med de mest såreste ordene jeg kan få i meg. "Du er ikke verdt i samfunnet", "4 er ikke bra", "du kommer ikke til å klare deg i fremtiden", "det er ingen som vil være gift med en som deg", "du er selvopptatt" OSV...

Hun kaller meg disse tingene, fordi hver gang jeg ikke vasker opp tallerken eller glemt å skifte lakne, så må hun komme med de ordene.. Hun forventer at jeg skal være frøken "perfekt." Jeg bor forresten hos henne, siden jeg studerer. Jeg blir forresten sparket ut i dag fra huset til tanta min, så jeg må dessverre bo hos foreldrene mine..

Hver gang jeg kommer på besøk hos foreldrene mine (stefar), så ender det alltid opp med at jeg og han krangler om mellom himmel og jord. Jeg prøver å unngå å snakke med han, for da ender det opp med en stor krangel. Jeg liker ikke at han drikker øl hver dag, snuser mye og er lat. Jeg prøver så godt som jeg kan å ikke krangle med han, men det går ikke. Han må alltid finne på noe å krangle om, og dette synes jeg er sinnsykt irriterende og jeg er lei av det.

Pappa har glemt meg. For 1 år siden hadde han tid til meg. Nå er alt glemt. Han har ikke ringt meg, sendt meld, gratulert meg på bursdagen og vil ikke engang snakke med meg på telefonen. Jeg har prøvd å ringe han flere ganger og spurt hvorfor han ikke vil snakke med meg. Han sier at han er opptatt med barna og jobb. Jeg føler meg uønsket..

Jeg har troen på meg selv at jeg kommer til å gjøre det suksess, men disse problemene her påvirker meg. Jeg prøver å akseptere at de kan tråkke ned på meg og bare glemme at disse hendelsene har skjedd, men det bare gjentar seg. Jeg har tenkt å flytte for meg selv og være mer selvstendig. Problemet er at jeg ikke har råd til å leie en hybeleilighet.. Jeg vet at jeg er klar til å bo for meg selv. Jeg er flink til å vaske huset, lage mat, bruker ikke mye strøm, tenke økonomisk, ryddig og vet hva jeg skal bruke pengene på. Jeg er tar skolen seriøst og er skolemotivert.

Hva bør jeg gjøre?

- J 16

Anonymous poster hash: e8c20...8db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye peiling på hva støtte du kan få. Men det kan ikke være levelig å ha det slik hjemme.

Du er jo bare 16 år, kun en unge i mine øyne.

Har du fortalt moren din hvordan de andre behandler deg?

Jeg kan bare fortelle at hadde min datter sagt det du beskriver til meg så hadde jeg tatt en alvorlig prat med de det handlet om!

• Liker 1
Skrevet

Snakk med mammaen din og finn en løsning sammen!

Anonymous poster hash: b01fc...733

• Liker 1
Skrevet

Du studerer vel ikke når du er 16, du går på vgs. Da skal foreldrene dine forsørge deg. Du og foreldrene dine må finne en løsning sammen.

Anonymous poster hash: 02d27...7c0

Skrevet

Moren din er feig som ikke beskytter deg! Har selv hatt en sånn mor...og sånn stefar ... og sånn tante...

Anonymous poster hash: 47505...637
Skrevet

Barnebidrag fra begge foreldrene dine samt at du vil få overført barnetrygden til deg.

Anonymous poster hash: 21887...09a
Skrevet

Du kan flytte ut, det gjorde jeg da jeg var 16. Du får borteboerstipend fra lånekassen, barnebidrag og barnetrygd. Om du bor på et lite sted og kan få en liten, billig hybel går det greit.

Anonymous poster hash: d5f49...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...