AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Det er i allefall planen. Nå er jeg dritt lei av stinkende bikkjedyr. Han pisser på seg selv hver ENESTE gang han tisser. Dvs at han skal dusjes hver eneste gang han har blitt luftet. Hver gang! Så utrolig slitsomt. Men sånn er det. Ikke med såpe, men med vann. Med mindre han har driti utover hele ræva og beina da, det skjer hver eneste gang vi går lengre enn elleve minutter tur. Hvis han bæsjer mer enn én gang på tur, må man dusjes med såpe pga dritt utover hele bakparten. Flere som har det sånn? Hva er konsekvensene av å dusje så ofte, med vann? Hunden er veldig korthåret og tørker etter en halvtime omtrent. Anonymous poster hash: 2414b...2fc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Eh, er ikke dette ganske uvanlig? Sjekk heller om hunden din får den maten han skal ha om han får avføring over alt.. Det er ikke vanlig. Anonymous poster hash: 68d08...dcb 11
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 problemet med at hunden dusjes så ofte er at fettlaget kan bli ødelagt. ellers vil jeg si at når han er korthåret skal han ikke klare å drite på seg. kontakt dyrlege ASAP!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Han trenger ikke fettlaget, han bruker klær når det er kaldt. Med mindre han begynner å flasse er ikke det et problem. Men det er ikke bæsjer som er hovedproblemet, det er at han pisser på seg selv. Anonymous poster hash: 2414b...2fc
Sugerøret Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 hvilken rase er det snakk om her? Jeg har HÅRETE rase (Leonberger) Han får klippet ned hår rundt utstyret,slik at det er lettere for han å holde seg ren,samt urin samles ikke like lett. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Boston terrier er det snakk om. Pisser på beinet, magen, overalt,Anonymous poster hash: 2414b...2fc
Sugerøret Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Da ville jeg nok ha barbert ned hårene rundt penis. Jeg har en barbermaskin som jeg bruker ,samt klipper det kort.Hvis hår står i feil retning,kan det lede urinen til buk ,bein osv. Men er du "heldig" har du en lat hannhund..
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #8 Skrevet 12. desember 2013 Nei, nei.. De har jo ikke hår omtrent de hundene her. Så er ikke noe å barbere, har ikke noe med hårene å gjøre. Han har gjort dette siden han begynteå løfte beinet, og har lite hår. Han er bare defekt. Eneste løsningen jeg ser er å bade hver eneste gang han har tisset. Anonymous poster hash: 2414b...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #9 Skrevet 12. desember 2013 Noen med en annen løsning? Føler jeg får litt hysterisk anfall av å tenke på at jeg må kommandere samboeren min til å dusje bikkja hver gang vi kommer inn. Anonymous poster hash: 2414b...2fc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #10 Skrevet 12. desember 2013 Noen med en annen løsning? Føler jeg får litt hysterisk anfall av å tenke på at jeg må kommandere samboeren min til å dusje bikkja hver gang vi kommer inn.Anonymous poster hash: 2414b...2fc kan du virkelig ikke dusje bikkja di selv? Anonymous poster hash: 17922...76f 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #11 Skrevet 12. desember 2013 kan du virkelig ikke dusje bikkja di selv? Anonymous poster hash: 17922...76f joda, men det er jo kun han som vil ha bikkja http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> da får'n ta litt ansvar også. Dette er noe vi to er enige om, men det er alltid jeg som må påminne. Anonymous poster hash: 2414b...2fc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #12 Skrevet 12. desember 2013 joda, men det er jo kun han som vil ha bikkja da får'n ta litt ansvar også. Dette er noe vi to er enige om, men det er alltid jeg som må påminne.Anonymous poster hash: 2414b...2fc hvis han trenger påminnelse om at hunden trenger stell så ville jeg revurdert det... man kan ikke ha hund med mindre man er 100% dedikert for den! å det betyr at man faktisk må gjøre sånne ting selv om det er kjedelig eller han "glemmer" det... Anonymous poster hash: 17922...76f 6
daemonia Skrevet 12. desember 2013 #13 Skrevet 12. desember 2013 Er det virkelig så vanskelig å skylle den fort etter dere har gått tur? Det tar MAKS 2 minutter! Ellers må jeg bare si at dette ikke er normalt. Hvilken mat får han? Hvordan er du med hunden? Ut fra innleggene dine så virker det som at du er veldig negativt innstilt til hunden og at du er like kjeftete og sur mot den som du fremstår som i innlegget. Hunder kan vise symptomer på stress og engstelse som f.eks. løs mage som kommer alle veier.... Ellers så er jo ikke billigmerker (som Pedigree og annet du får i dagligvaren) eller Eukanuba og Royal Canin spesiellt bra når det kommer til avføring og innvendig helse. Men i første omgang så høres det ut som at du vil få store forandringer om du begynner med deg selv og slutter å skjelle på den stakkars hunden! 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #14 Skrevet 12. desember 2013 Kan han ikke bare gå med tiss på beina på dagtid, og så kan dere skylle ham om kvelden? Han trenger vel ikke være gullende ren hele dagen, dere må jo ikke ha ham oppi sofaputene liksom... Anonymous poster hash: 74c6e...3d3 1
RoH Skrevet 12. desember 2013 #15 Skrevet 12. desember 2013 TS hva ønsker du å oppnå her inne med ditt innlegg egentlig. t. Jeg kjenner mange mennesker som har hunder (og til dels mange hunder). Jeg har aldri hørt om noen som forlanger at hunden skal dusjes tre ganger om dagen. Du stiller her i en egen liga. 10
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #16 Skrevet 12. desember 2013 hvilken rase er det snakk om her? Jeg har HÅRETE rase (Leonberger) Han får klippet ned hår rundt utstyret,slik at det er lettere for han å holde seg ren,samt urin samles ikke like lett. Hahahaha unnskyld off topic kommentar, men what?!?!? Leonbergeren vår har... ikke kjønnshår? Han har liksom litt sånn nærmest hårsløse områder rundt fantorangen? Anonymous poster hash: ca249...dc0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #17 Skrevet 12. desember 2013 Hahahaha unnskyld off topic kommentar, men what?!?!? Leonbergeren vår har... ikke kjønnshår? Han har liksom litt sånn nærmest hårsløse områder rundt fantorangen? Anonymous poster hash: ca249...dc0 Nå jar jeg ikke Leonberger akkurat, men min erfaring etter å ha hatt både langhårede og korthårede hanner er at de med lang pels som regel har pels til og med der. Begge de jeg har nå har det. Korthårede har det vært variert med, men stort sett lite eller ingenting rundt der. Anonymous poster hash: 6dafb...79e
Notisblokk Skrevet 12. desember 2013 #18 Skrevet 12. desember 2013 Min venninne har en korthåret rase som også tisser på seg. Hun har alltid med seg våtservietter som hun tørker fort av ham. Korthåret/liten pels gjør at det går lett av. Lukter ikke og han slipper å miste fettlaget i pelsen. Hun vasker han normalt, sikkert en gang i mnd. 3
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #19 Skrevet 12. desember 2013 Min venninne har en korthåret rase som også tisser på seg. Hun har alltid med seg våtservietter som hun tørker fort av ham. Korthåret/liten pels gjør at det går lett av. Lukter ikke og han slipper å miste fettlaget i pelsen. Hun vasker han normalt, sikkert en gang i mnd. ah! lurt!
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 12. desember 2013 #20 Skrevet 12. desember 2013 Kan du vaske snoppen hans under vasken etter tur? Eller bruke ein vaskeklut for å tørke av han sånn at du i det minste slepper å dusje han 3 gonger om dagen? Det med avføringen er ikkje normalt. Gir du han menneskemat? Eller så bør du kanskje ta deg ein tur til dyrlegen å få sjekket opp i ting:) har ein pomme som har vert dårlig i magen ei heil veke no pga svineribbe. No more. Så eg veit kor kjedlig det er å måtte vaske dei fleire gonger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå