Gå til innhold

Hvor finner man fine skjorter til mannfolka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leter etter skjorte som typen min (30 år) kan bruke til fest, gjerne ensfarget/klassisk, men ikke "gubbete", fin i stoffet, men heller ikke altfor dyr. Noen forslag til hvilke butikker jeg bør sjekke ut? I Oslo :) Takker for svar!

Anonymous poster hash: 5f86d...c12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

H&M har faktisk kjempe fine skjorter til mann!! De pleier å ha et skjorte stativ med ensfargete, fine skjorter til 199 per stykk :) Har selv kjøpt et par sånne til kjæresten, og de blir mye brukt når han går ut, super fine!! :)

Anonymous poster hash: 611dd...156
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M har faktisk kjempe fine skjorter til mann!! De pleier å ha et skjorte stativ med ensfargete, fine skjorter til 199 per stykk :) Har selv kjøpt et par sånne til kjæresten, og de blir mye brukt når han går ut, super fine!! :)

Anonymous poster hash: 611dd...156

Takk, skal kikke der! Skal bruke de til nyttårsfest osv., så jeg tenker at det bør være noe som ser litt dyrere ut i materialet/stoffet enn de på H&M. Men kan hende jeg tar feil, så det må sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så har man jo Dressmann.Ser skjortereklame fra dem ofte ;)

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men tror kanskje Dressmann blir litt for lite trendy..?

Googlet litt nå ang. butikker på Oslo City. Hva tror dere om Volt, Vic, Bertoni eller Brandstad? Zara eller Selected Homme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Sant, men tror kanskje Dressmann blir litt for lite trendy..?

Googlet litt nå ang. butikker på Oslo City. Hva tror dere om Volt, Vic, Bertoni eller Brandstad? Zara eller Selected Homme?

Det er du som kjenner ham, - og så lenge du ikke tenker starte noe slags 'oppussingsprosjekt'

eller påtvinge ham det som andre på KG mener er passende for din kjæreste, - så tar du deg en runde i nevnte butikker og ser hva du tror kan være passende.

Så skal det nevnes at siden han er 30, og forhåpentligvis med en viss sans for kvalitet, så kan Moods of Norway, Tiger of Sweden eller Sand ha noe som faller i smak.

Du må regne et sted i området 1000 - 2000 for disse.

Alternativt vil en Eton skjorte alltid være 'in', de er klassiske så det holder herfra til evigheten og tilbake.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er du som kjenner ham, - og så lenge du ikke tenker starte noe slags 'oppussingsprosjekt'

eller påtvinge ham det som andre på KG mener er passende for din kjæreste, - så tar du deg en runde i nevnte butikker og ser hva du tror kan være passende.

Så skal det nevnes at siden han er 30, og forhåpentligvis med en viss sans for kvalitet, så kan Moods of Norway, Tiger of Sweden eller Sand ha noe som faller i smak.

Du må regne et sted i området 1000 - 2000 for disse.

Alternativt vil en Eton skjorte alltid være 'in', de er klassiske så det holder herfra til evigheten og tilbake.

Takk, men synes det likevel er greit å spørre på forum :)

Hvor får man kjøpt Eton skjorter, og hva koster de? Det hørtes jo bra ut :) Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Takk, men synes det likevel er greit å spørre på forum :)

Hvor får man kjøpt Eton skjorter, og hva koster de? Det hørtes jo bra ut :) Tusen takk for tips!

Tips er alltid greit, og folk tipser ut ifra egen situasjon.

Eton er antageligvis det skjortmerket som flest herrekviperinger har, så er det en forretning i din nærhet som har spesialisert seg på herreklær så er det stor sannsynlighet for at de kan ha Eton skjorter.

Du sier ingenting om hvilket distrikt du befinner deg så beklager at jeg ikke kan være mer presis.

Pris: sånn 1400 - 1500 kroner

På sine mer moderne dager har nå tilogmed Follestad begynt å føre Eton

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de på carlings, youth of europe og HM sitter best, de fra dressmann blir veldig fort gubbete.

Anonymous poster hash: a291a...26f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eton koster nok nærmere 1000 enn 1500. Gant er i samme prisklasse. Du får også skjorter for rett rundt 1000-lappen på Filippa K. Andre etasje i steen&strøm er nok stedet å lete.

Om det er i dyreste laget har Zara skjorter som er bedre passform og som er litt finere enn HM sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere tar dere bryderiet med å måle, så anbefaler jeg alltid Luxire.com.

Bestiller ikke skjorter fra andre steder lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar, dere! Som jeg skrev, Lillepus, så befinner jeg meg i Oslo ;)
Mange gode tips her, tusen takk! Flott at dere minnet meg om Zara, det hadde jeg nesten glemt og der er det fine skjorter! Nå vet jeg mer om hvor jeg skal kikke.

Noen som har erfaring med Selected Homme? Såvidt jeg husker har de rimelige skjorter til rundt 4-500 kroner, som samtidig sitter fint, er mer trendy og gode i materialet enn f.eks. H&M og Dressmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så noen fine, slimfit skjorter i mange forskjellige fine farger på Dressman:) Dog kanskje ikke så trendy om du vil ha det da:P

Anonymous poster hash: f90b3...61e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.zalando.no/herreklaer-skjorter/selected-homme/ skjortene til selected homme. Jeg kjenner ikke mye til merket, men det virker som at de prøver veldig hardt å være et dyrt og kvalitetsmerke, men klarer det liksom ikke? Men har aldri eid eller kjent på en skjorte i virkeligheten, så du burde nesten sjekke selv.

Vic er en av mine favorittbutikker mtp. klær! De fører jean paul, som er et merke jeg bare elsker! og riccovero som er et litt dyrere merke (700-2000 per skjorte) men virkelig beste kvalitet og sykt fine skjorter! Ellers har de andre kvalitetsmerker der, en litt dyrere butikk, men ikke like dyr som filippa k og follestad etc.

Har også mange skjorter fra dressmann og de er også kjempefine, og siden de ikke har skrytemerke så er det ingen som tenker på at det er dressmann og "ikke like fint". Du burde ta en titt på dressmann ihvertfall, mange fine og billige! Ofte er det bedre med 3 skjorter fra dressmann enn 1 fra Vic!

Anonymous poster hash: a0b32...dea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dressmann skjortene er at de stort sett ALDRI kommer med knapper i hvit perlemor. Gjerne mørke knapper. Noe som er ganske harry imo

Ikke varer de spesielt lenge heller. Dårlig kvalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så har man jo Dressmann.Ser skjortereklame fra dem ofte ;)

Dressmann lager pose-skjorter. Unngå det. Hva er vel verre enn å bruke 299 på en skjorte og se ut som en dass, når man kan bruke 800 kroner mer og ha en skjorte for de neste ti årene som du ser helt fantastisk ut i? Enkelt sosialt regnestykke i mine øyne. En mann trenger bare én fin hvit/blå skjorte dersom han ikke kler seg fjongt utover spesielle selskaper. Man kan likesågodt bruke litt kroner på det når man til sjeldenhet først skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at Moods of Norway har veldig mye fint, spesielt om man ikke er redd for å skille seg litt ut. Oscar Jacobson har også et fint snitt og en ganske spenstig look, spesielt på noen av de mindre formelle skjortene sine. Personlig synes jeg Gant har en del skjortemønstre som ikke faller helt i smak, men noen av dem er helt greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar, dere! Som jeg skrev, Lillepus, så befinner jeg meg i Oslo ;)

Mange gode tips her, tusen takk! Flott at dere minnet meg om Zara, det hadde jeg nesten glemt og der er det fine skjorter! Nå vet jeg mer om hvor jeg skal kikke.

Noen som har erfaring med Selected Homme? Såvidt jeg husker har de rimelige skjorter til rundt 4-500 kroner, som samtidig sitter fint, er mer trendy og gode i materialet enn f.eks. H&M og Dressmann.

Jeg synes selected homme har veldig fine skjorter. God kvalitet og bra passform (i alle fall til min kjære).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...