AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Eller er det bare en myte...? Jeg måtte vente til første mens sa legen ( noe jeg ikke kommer til å gjøre om jeg mister nå neste graviditet) Så nå endelig er jeg i prøvetiden igjen.. men er redd for at jeg har bommet litt på når det er best å ha sex i under eggløsningen. Men hadde positiv eggløsningstest igår og hadde sex igår etter jeg så det bare for å "safe" den, men det står noen steder at det er dagen etter positv el man skal ha sex, noe jeg ikke kan da samboer er bortreist nå til i morgen. Men ihvertfall, har jeg større sjans enn jeg hadde hatt siden jeg har vært gravid for en 8 uker sida?? Anonymous poster hash: 0cc10...c77
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Nei. Om du lar være å vente til første mens øker du derimot sjansen for å spontanabortere på nytt.Anonymous poster hash: d587f...6c8 1
Antoinette Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Vent til første mens. Og det aller viktigste- ikke stress med å bli gravid igjen så fort som mulig. La kroppen få litt tid. Husk at spontanabort er helt vanlig og ikke din skyld.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 Hva mener folk med at man blir lettere gravid etter man har spontanabortert? Skjønner ikke hvorfor folk sier det hvis det ikke stemmer Anonymous poster hash: 0cc10...c77
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Det øker ikke sjansen for en SA abort. Kroppen din blir ikke gravid igjen før den er klar for det. Og sjansen KAN øke ja - fordi kroppen din "er i gang" etter den forrige graviditeten og har ikke helt gått tilbake til der den "skal være" - slik som den blir etter første mens, så derfor kan det være letterere å bli gravid før første mens, for kroppen er mer motakkelig for hormonene og alt som skal skje rundt en graviditet. Mange opplever å blir gravidid igjen fort, andre ikke. Det er helt individuelt og kanskje tilfeldig. Man MÅ ikke vente til første mens. Dette er en psykisk greie, du kan starte når du er klar for det, men ikke før blødningene og infeksjonsfaren er over. Hvis du føler du er klar, så er så klart sjansen der for at det skal gå bra. Husk at sædcellen bruker litt tid på å komme seg opp og feste seg, så at du tror du hadde sex én dag for tidlig spiller ingen rolle. :-) Lykke til! Anonymous poster hash: a0469...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå