Gjest såpaa Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Hei, Jeg har en tv- benk som er ubehandlet og derfor trengs å vokses, og jeg er helt blank på dette område... På boksen står det at jeg skal påføre et tynt lag og la dette tørke i ca. 2 timer. Etter dette skal jeg polere/børste den ut for å få frem glansen. Men altså hva bruker jeg for å polere/børste?
Fråde Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 sandpapir, du kan gjerne begynne med grovere kaliber og så bytte til finkornet etterhvert som papiret "tar".
Fråde Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Ikke noe problem Husk at resultatet kan bli enda bedre dersom du glanser av i et par omganger. dvs. lagvis med voks, slipe, voks igjen, så slipe.
Silfen Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Bruksanvisning: BLACK BISON ANTIKVAX kan strykas på med pensel, duk eller dyna av Liberon Polérull 4/0. Den senare metoden rekommenderas när vaxet användes ovanpå lack. Påstrykes i tunna skikt. Kan poleras med duk eller polérborste efter 15 minuters torkning. Bästa resultat är torkning över natten. Alla färger kan blandas eller strykas ovanpå varandra i omgångar för att få fram olika nyanser.
andy capp Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 I min verden brukes sandpapir til å matte ned overflater. For å få frem glans må det poleres. Regner med PenestiVerden ikke polerer bilen med sandpapir... Jeg ville spurt der du kjøpte voksen, men lofri klut er vel et greit utgangspunkt. Dersom voksen er veldig hard, kanskje begynne med en nylonbørste før du går over til klut.
Gjest såpaa Skrevet 12. desember 2013 #8 Skrevet 12. desember 2013 I min verden brukes sandpapir til å matte ned overflater. For å få frem glans må det poleres. Regner med PenestiVerden ikke polerer bilen med sandpapir... Jeg ville spurt der du kjøpte voksen, men lofri klut er vel et greit utgangspunkt. Dersom voksen er veldig hard, kanskje begynne med en nylonbørste før du går over til klut. Ja, det ga jo mening det! Som sagt er jeg helt blank på dette området, så kanskje greit å forhøre meg der engang til
Silfen Skrevet 12. desember 2013 #9 Skrevet 12. desember 2013 Eller du kan bare følge bruksanvisningen jeg la ut ...
Gjest såpaa Skrevet 12. desember 2013 #10 Skrevet 12. desember 2013 Eller du kan bare følge bruksanvisningen jeg la ut ... JA! Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #11 Skrevet 12. desember 2013 IKKE BRUK SANDPAPIR!!!!!! Bruk en ren, tørr klut! Anonymous poster hash: 41f7d...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå