Gå til innhold

Hvordan si høflig nei, uten å virke utakknemlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget en skade på huset mitt, og det blir relativt dyrt, men ikke sånn at det ruinerer meg helt, så det går jo, det bare passer litt dårlig nå i juletida.

Uansett: Jeg fortalte om dette til en venn av meg, og han lurte på hvor mye det kostet. Jeg svarte, og han sa han ville betale deler av det, fordi han har det romslig økonomisk.. Jeg hadde ikke forventet det i det hele tatt, og føler at det blir veldig feil. Jeg er jo voksen og bør klare meg selv. Og jeg vil ikke være en byrde. Jeg hadde jo også følt at jeg måtte gi noe tilbake (selv om jeg vet han ikke forventer det).

Jeg stotret egentlig fram et nei, men han ba meg tenke på det og gi beskjed senere. Hva sier jeg da? Hvordan si det pent uten å virke utakknemlig?

Anonymous poster hash: ba9a7...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan låne det av ham, og betale på nyåret?

Skrevet

Syns nå du skal tenke litt økonomisk nå, han hadde faktisk ikke tilbødt det om det ikke var greit. Du kan eventuelt betale han tilbake litt etter jul :)

Anonymous poster hash: 53534...460
Skrevet

Syns nå du skal tenke litt økonomisk nå, han hadde faktisk ikke tilbødt det om det ikke var greit. Du kan eventuelt betale han tilbake litt etter jul :)

Anonymous poster hash: 53534...460

Joda, men jeg har jo sparekonto, så det går bare av den, så betaler jeg heller den tilbake. Og jeg vet at han ikke ville tatt i mot penger tilbake. Vi er liksom ikke så nære, så jeg ble så "tatt på senga" da han spurte. Uff. Var utrolig snilt da, jeg tror jeg må finne på noe hyggelig tilbake bare fordi han var så snill og tilbød seg. Er godt å vite at man har sånne mennesker rundt seg som bryr seg da, selv om man ikke tar i mot tilbudet.

Anonymous poster hash: ba9a7...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...