Gå til innhold

Gi forholdet en ny sjanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen som kan prate litt fornuft til meg. Jeg kan ikke gå slik med tvil og usikkerhet lenger - det gjør meg så sliten. Hvorfor kan jeg ikke bare ta en avgjørelse, og gå for det?

Her er saken: Vi har vært sammen i 11 år, og hatt våre ups and downs. For 10 måneder siden traff vi rock bottom. Da fortalte han meg at han hadde vært utro en gang et halvt år tidligere. Vi flyttet fra hverandre, men har vært mye sammen likevel. Jeg føler at vi er kjærester, men jeg sliter med tanke på hva jeg ønsker for fremtiden. Jeg klarer ikke å stole på han nå, og jeg føler at det han gjorde viser så lite respekt for meg og forholdet vårt at han ikke fortjener meg. Samtidig liker jeg å være sammen med han, for han får meg (mesteparten av tiden) til å føle meg bra.

Jeg splittes mellom å ønske å bryte opp, gjøre det jeg har lyst til og slippe å lure på om han kommer til å svikte meg igjen, og å satse på forholdet vårt fordi det tross alt er noe fint der som har holdt oss sammen, og som jeg kanskje aldri finner igjen.

Anonymous poster hash: 2f458...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil være umulig for andre å gi konkrete råd, da følelser er så veldig individuelt.

Jeg avslørte selv min kjære i utstrakt utroskap for kort tid siden (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=791001&hl=), og vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre videre... ut av forholdet eller bli.

Det er så mye å ta hensyn til som kun du kan vurdere; Hvordan dere har hatt det før, hvor gode dere er til å prate sammen, hvor mye anger som blir vist, eventuelle barn.

Du peker på manglende tillit. Tillit er veldig sentralt i et forhold. Jeg merker på meg selv at jeg er blitt helt paranoid i etterkant. Har lyst til å overvåke i stor utstrekning. Samtidig så vet og føler jeg at dette kan jeg ikke holde på med i lengden. Overvåkning er en umulig oppgave, som i tillegg bare virker utmattende på en selv.

Tillit er helt avgjørende, men dette vil nok ta veldig lang tid å bygge opp igjen. Klarer du det?

Til syvende å sist er det bare du som kan avgjøre om du ønsker å prøve videre. Selv har jeg valgt å avvente avgjørelsen i påvente av familierådgivning (har bestilt time, men er lang ventetid).

Du har min dypeste medfølelse... skulle ønske at mennesker kunne slippe å oppleve disse følelsesmessige marerittene som man opplever ved slike svik, fra dem som står deg nærmest.

Klem...

• Liker 1
Skrevet

Det vil være umulig for andre å gi konkrete råd, da følelser er så veldig individuelt.

Jeg avslørte selv min kjære i utstrakt utroskap for kort tid siden (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=791001&hl=), og vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre videre... ut av forholdet eller bli.

Det er så mye å ta hensyn til som kun du kan vurdere; Hvordan dere har hatt det før, hvor gode dere er til å prate sammen, hvor mye anger som blir vist, eventuelle barn.

Du peker på manglende tillit. Tillit er veldig sentralt i et forhold. Jeg merker på meg selv at jeg er blitt helt paranoid i etterkant. Har lyst til å overvåke i stor utstrekning. Samtidig så vet og føler jeg at dette kan jeg ikke holde på med i lengden. Overvåkning er en umulig oppgave, som i tillegg bare virker utmattende på en selv.

Tillit er helt avgjørende, men dette vil nok ta veldig lang tid å bygge opp igjen. Klarer du det?

Til syvende å sist er det bare du som kan avgjøre om du ønsker å prøve videre. Selv har jeg valgt å avvente avgjørelsen i påvente av familierådgivning (har bestilt time, men er lang ventetid).

Du har min dypeste medfølelse... skulle ønske at mennesker kunne slippe å oppleve disse følelsesmessige marerittene som man opplever ved slike svik, fra dem som står deg nærmest.

Klem...

Takk. Jeg leste historien din, og føler virkelig med deg. Forstår ikke at noen kan få seg til å gjøre slikt mot mennesker de er glad i.

Jeg har også blitt paranoid, og ettersom jeg i tillegg har tatt han i små løgner både før og etter at han var utro vet jeg ikke om jeg noen gang kommer til å stole helt på han. Virker som jeg vet hva jeg burde gjøre, men at det er tøft å bryte fordi han har vært en del av livet mitt i så mange år. Håpløst at jeg skal føle meg mislykket pga hans feiltrinn.

Anonymous poster hash: 2f458...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...