Gå til innhold

Android apper til 1.5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut å fly med 1.5 åringen, og trenger tips til apper som kan underholde han iallefall et par minutter av gangen. Har prøvd fisher price sine, men de var han ikke interessert i.

Tar gjerne imot andre tips til aktiviteter også, rosiner, stablebokser og fargestifter er allerede pakket:)

Til vanlig kjører han stort sett rundt med lastebiler eller bygger lego, noe fangbarn har han aldri vært..

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Når du vet han er av den aktive sorten er det da fryktelig dumt å sette seg på et fly... Om dere ikke er pokka nødt da, selvsagt.

Det finnes vel ikke noe særlig til så små barn vil jeg tro, for de færreste er vel opptatt av slikt.

Hva med bøker i stedet? Her sitter hvertfall vår på halvannet i ro når vi leser.

Ellers så kan jeg anbefalle å ta med smoothie også. Det får du gjennom sikkerheten.

• Liker 2
Skrevet

Tja, akkurat denne flyturen er fullstendig frivillig, men forutsatt at vi ikke skal kutte ut halve familien inntil han når skolealder er det en god del fremtidige flyturer jeg regner som nødvendige.

Han har ikke vært noen helvettesunge på tidligere turer altså, men det hadde bare vært greit med tips til fang-aktiviteter.

Han liker å holde på med nettbrett, mens det går stort sett på å skru tastelåsen av og på så lenge jeg ikke har funnet noen passende apper.

Bøker syntes han er kjedelig :( Men smoothies skal pakkes med :)

Skrevet

her er småen på 13mnd også veldig aktiv og også veldig glad i mobiltelefoner *fnis*. Han elsker å ta av tastelåsen og slide frem og tilbake på menyene. Har appen ToddlerLock som han syns er litt spennende. Den ager lyd og tegner når du tar på den, men han syns at en sånn rullegardin på toppen er gøyest da... Og så liker han godt å se på videoer av seg selv, en liten stund... Vi skal hjem til jul og har også begynt å gruble på underholdning til takeoff og landing. Under flyvningen (som heldigvis er en knapp time) skal han få løpe rundt så mye han gidder!

Har tenkt å pakke med en ny bok han ikke har sett i før (han liker bøker i motsetning til din), smoothies, riskjeks, vannflaske (MYE gøyere enn tutekopp!), nettbrett med videosnutter og ToddlerLock (kanskje jeg finner noen andre apper og?). Han syns det er veldig kjekt ed musikk, så hvis han går med på øretelefoner så kan vi se på Mary Poppins' "Super-bladibladibladi", som er en kjempesuksess om dagen.

Vet ikke om jeg har noe mer å komme med jeg...min er ikke tålmodig nok til stablebokser og tegnestifter :P Men fly skal vi nå likevel. Det må vi jo! Har jo familien min på andre siden av landet, og vi SKAL hjem til jul =) Lykke til!

Gjest Magdalene
Skrevet

Under flyvningen (som heldigvis er en knapp time) skal han få løpe rundt så mye han gidder!

!

Synd at noen småbarnsforeldre ødelegger for oss andre småbarnsforeldre , som faktisk tar hensyn til medpassasjerer.

• Liker 8
Skrevet

Under flyvningen (som heldigvis er en knapp time) skal han få løpe rundt så mye han gidder!

Tuller du???

• Liker 2
Skrevet

tordensky: Takk for tips, ToddlerLock skal testes :) Han liker å tegne på pcen, så den tror jeg han vil like. Må få tak i noen videoer med store gravemaskiner også, da tror jeg han blir fornøyd :)

Gjest Magdalene
Skrevet

tordensky: Takk for tips, ToddlerLock skal testes :) Han liker å tegne på pcen, så den tror jeg han vil like. Må få tak i noen videoer med store gravemaskiner også, da tror jeg han blir fornøyd :)

Det er an app med masse bilder av biler og gravemaskiner vet jeg, som lager lyder og diverse når man trykker på den (da må dere ha høretelefoner da). Husker ikke helt hva den het, men husker datteren min likte den. Hun var en del større da...

Skrevet

Når du vet han er av den aktive sorten er det da fryktelig dumt å sette seg på et fly... Om dere ikke er pokka nødt da, selvsagt.

Det finnes vel ikke noe særlig til så små barn vil jeg tro, for de færreste er vel opptatt av slikt.

Hva med bøker i stedet? Her sitter hvertfall vår på halvannet i ro når vi leser.

Ellers så kan jeg anbefalle å ta med smoothie også. Det får du gjennom sikkerheten.

Hvorfor svarer du når du åpenbart ikke har peiling?

Anonymous poster hash: 8a8e4...95a

• Liker 3
Skrevet

Søk på lego eller duplo. Det er i hvert fall et duplo-spill som er ganske greit, da må han sikkert ha litt hjelp av dere for å spille, men det er mye farger og ting som skjer, så det kan kanskje være kult :-)

Anonymous poster hash: f6e95...d3d
Skrevet

Må dere virkelig ha apper for å klare å holde kustus på ungene deres?

Anonymous poster hash: e48ba...fea
  • Liker 5
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvorfor svarer du når du åpenbart ikke har peiling?

Peiling på hva? Unger?

Skrevet

Peiling på hva? Unger?

Spørsmålet var om android apper for 1,5 åringer.

Skrevet (endret)

Synd at noen småbarnsforeldre ødelegger for oss andre småbarnsforeldre , som faktisk tar hensyn til medpassasjerer.

Seriøst? Hvordan ødelegger det før medpassasjerer å la en 13mnd gammel krabat tasse rundt i midtgangen? Det er vel verre å tvinge ham til å sitte på fanget og ha ham hylende og trassende i setet? Har flydd mange ganger vi, og får alltid kommentarer på hvor snill og sjarmerende han var hele turen. Vi lar ham jo ikke gå og plage de andre.

Jeg ser at formuleringen min kanskje tilsier at vi slipper en tornado løs i flyet, men det gjør vi altså ikke.

Edit: Er for øvrig tidenes hønemor, så når han skal ut og strekke på beina/sprelle fra seg så blir selvsagt en voksen diltende etter. Så jeg tror ikke vi ikke tar hensyn til medpassasjerer altså ;-)

Endret av Tordensky
Skrevet

Nå sier hun vel ikke akkurat at han er av 'den aktive sorten', men at han ikke sitter så mye på fanget. Ganske normalt for en halvannetåring, vil jeg mene. Og det å fly er en ganske fin måte å komme seg steder på med barn, mener jeg i hvert fall :)

Hvor lang er flyturen, ts? Jeg pakket alt mulig til min ettåring da vi skulle fly en time for litt siden, men han var så opptatt av alt mulig annet som skjedde at jeg nesten ikke fikk brukt noe av det. :fnise:

Antagelig går det mye bedre enn du frykter!

Det beste tipset jeg har er å gi han juice eller smoothie da dere letter/lander så han ikke får så trykk i ørene.

Ang apper så funker kanskje soundtouch? Også finnes det noe som heter puslespill for barn eller noe lignende. Sikkert gøy hvis dere hjelper han litt.

Skrevet

'Soundtouch' og 'babys first moo' er stor suksess her i huset (15 mnd).

Skrevet

Pappan her har et slags dyrelottospill på sin telefon som småen synes er veldig artig. Kommer en katt opp når han har snudd alle rutene, og det er stor stas!

Jeg synes forøvrig det er fornuftig å finne på noe som kan underholde han i løpet av turen. Mye bedre både for han og medpassasjerene enn at han kjeder seg og sutrer/skriker, det er det verste som finnes.

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo skrekkscenario på fly. Det er farlig og ikke være fastspent under flyving. Et barn flyr fort i taket hvis noe skjer. Personalet skal hele tiden ha fri adgang i midtgangen og ikke trø over barn som kravler der. Herremin foreldre bruk nå hodet. Det har vært flere tilfeller det uventa turbulens oppstår og det er kraftige krefter i gang da. Jeg blir så irritert på foreldre så tror barna kan løpe opp og ned midtgangen. Ene flyvningen jeg var på så måtte personalet flere ganger minne foreldre på at dette er ikke en lekeplass og de har en jobb og gjøre. Flyviningen var ganske urolig til tider så alle ble oppfordret til og ha på beltet noen flere foreldre ga blaffen i. Hva skjer den hvis ungen blir skadet, da blir det hyl og skrik til flyselskapet.

Anonymous poster hash: e2110...5e8
  • Liker 2
Skrevet

her er småen på 13mnd også veldig aktiv og også veldig glad i mobiltelefoner *fnis*. Han elsker å ta av tastelåsen og slide frem og tilbake på menyene. Har appen ToddlerLock som han syns er litt spennende. Den ager lyd og tegner når du tar på den, men han syns at en sånn rullegardin på toppen er gøyest da... Og så liker han godt å se på videoer av seg selv, en liten stund... Vi skal hjem til jul og har også begynt å gruble på underholdning til takeoff og landing. Under flyvningen (som heldigvis er en knapp time) skal han få løpe rundt så mye han gidder! :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Har tenkt å pakke med en ny bok han ikke har sett i før (han liker bøker i motsetning til din), smoothies, riskjeks, vannflaske (MYE gøyere enn tutekopp!), nettbrett med videosnutter og ToddlerLock (kanskje jeg finner noen andre apper og?). Han syns det er veldig kjekt ed musikk, så hvis han går med på øretelefoner så kan vi se på Mary Poppins' "Super-bladibladibladi", som er en kjempesuksess om dagen.

Vet ikke om jeg har noe mer å komme med jeg...min er ikke tålmodig nok til stablebokser og tegnestifter :P Men fly skal vi nå likevel. Det må vi jo! Har jo familien min på andre siden av landet, og vi SKAL hjem til jul =) Lykke til!

OMG, håper ikke jeg skal fly med deg og ungen din noen gang. Nå er jo ikke ungen problemet her. Han gjør jo bare som han er oppdratt til...

Det er vel heller de som oppdrar han som ikke tar hensyn til medpassasjerer...

Må dere virkelig ha apper for å klare å holde kustus på ungene deres?

Anonymous poster hash: e48ba...fea

Hehehe, dagensmødrevetbest... men de kan ikke tillate at ungen bryter døgnrytmen litt hos besteforeldrene eller baking med besteforeldre. Men apper må de ha fra ungen er året gammel...

'Soundtouch' og 'babys first moo' er stor suksess her i huset (15 mnd).

Det hørtes bråkete ut...

Anonymous poster hash: 7a5b6...626

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Om dere har apper med lyd, så hvertfall ta med høretelefoner!

Og ja, unger som løper rundt er både farlig, og plagsomt for medpassasjerer.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...