Gå til innhold

Hvordan finne sin farge i pudder/foundation?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å finne fargen min, i butikken ser det liksom bra ut, men så kommer man til forskjellige lys og det passer ikke lenger.. Prøver å prøve mot vinduet slik at det blir feks i dagslys, men ser likevel annerledes ut ute eller i lyset hjemme. Håpløst, gir snart opp å finne den gode match!

Anonymous poster hash: 91ad6...067
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si at jeg synes det virker unaturlig med foundation på de aller fleste. Synes den dekkende lysebrune jevne fargen ikke er så pent. Foretrekker en hudfarget dagkrem. Den gir en fin frisk naturlig glød.

Skrevet

Ok, da dropper jeg foundation i og med at jeg ikke er noe god på sminke. Men hva med pudder da?

Og hvordan finne en god dagkrem med hudfarge, har du tips? Takk, forresten!

Skrevet

Du må få med deg masse prøvar, og så må du prøve deg fram i dagsljos. Eg har nett kjøpt to nye foundations, og eg har samla prøvar sidan september. Endte med ein som såg knallbra ut heilt til desembersola kom ut, då var han visst litt mørk likevel... Så det er vanskeleg! Men eg fann til sist ein som matcha heilt.

Sjekk ut Lisa Eldridges videoserie om foundations og om å finne den rette foundation - her er det mange gode tips!

Skrevet

Du må få med deg masse prøvar, og så må du prøve deg fram i dagsljos. Eg har nett kjøpt to nye foundations, og eg har samla prøvar sidan september. Endte med ein som såg knallbra ut heilt til desembersola kom ut, då var han visst litt mørk likevel... Så det er vanskeleg! Men eg fann til sist ein som matcha heilt.

Sjekk ut Lisa Eldridges videoserie om foundations og om å finne den rette foundation - her er det mange gode tips!

Hvor får du alle prøvene dine fra? De butikkene jeg har vært innom så har jeg bare fått to prøver, var vel innom 10-12 på en uke..

Skrevet

Hvor får du alle prøvene dine fra? De butikkene jeg har vært innom så har jeg bare fått to prøver, var vel innom 10-12 på en uke..

Men, om du har fått to prøvar i 10-12 butikkar, då skulle det byrje å hjelpe? Eg har vel ikkje fått 20-24 prøvar eg heller. Eg fekk 3-4 prøvar på Kicks, alle frå MAC, og så har eg fått eit par på apotek. Eg spør jo alltid kva dei vil tilrå, då, og så får eg gjerne eit par nyansar frå kvar type, sant. Før brukte eg å seie at eg har sensitiv hud, og at eg må prøve eit par dagar for å sjå om eg får utslag (det er litt, men ikkje heilt sant), men no brukar eg å seie det som sant er, at eg har kald, men gul undertone, og at eg ofte blir anten for gul eller for mørk og at eg må prøve i dagsljos. Eg har aldri opplevd at nokon ikkje har gjeve meg prøvar.

Skrevet

Jeg slet selv helt til jeg gikk inn i et parfymeri og ba dem finne riktig farge for meg.. funket for meg iallefall, fant riktig merke og farge, og nå ser det naturlig ut :)

Skrevet

Nude BB Cream foundation, elsker den. Den ser naturlig ut :)

Skrevet

Men, om du har fått to prøvar i 10-12 butikkar, då skulle det byrje å hjelpe? Eg har vel ikkje fått 20-24 prøvar eg heller. Eg fekk 3-4 prøvar på Kicks, alle frå MAC, og så har eg fått eit par på apotek. Eg spør jo alltid kva dei vil tilrå, då, og så får eg gjerne eit par nyansar frå kvar type, sant. Før brukte eg å seie at eg har sensitiv hud, og at eg må prøve eit par dagar for å sjå om eg får utslag (det er litt, men ikkje heilt sant), men no brukar eg å seie det som sant er, at eg har kald, men gul undertone, og at eg ofte blir anten for gul eller for mørk og at eg må prøve i dagsljos. Eg har aldri opplevd at nokon ikkje har gjeve meg prøvar.

Nei, jeg mente jeg hadde vært innom 10-12 butikker, men bare fått prøver i to av de :)

Takk for svar dere, skal prøve på tipsene deres og se om jeg ikke får flere prøver så jeg finner ut av dette, eller bare går inn på parfymeri og spør om de kan hjelpe meg.. Men de har jo ikke dagslys der inne de heller.

Skrevet

Hei.

Loreal har en test på sine hjemmesider, der hvor du kan teste ut hva slags foundationfarge som passer til din hud. Jeg vet ikke om den testen er sikker nok, så du må nok bare prøve deg frem. :)

Og du trenger slett ikke å kjøpe deg en farget dagkrem, hvis du synes at foundationen du bruker er for dekkende og tykk. Bare bland foundation og litt fuktighetskrem, og har du en farget dagkrem! :)

Skrevet

På Boots apotek har de et apparat som måler hudfargen din, og matcher perfekt til riktig nyanse foundation.

Anonymous poster hash: bbffa...ac6

Skrevet

Du kan gå inn i parfymerier og be de hjelpe deg finne riktig farge. Så tester du forskjellige typer Foundation i en tykk stripe på hake/kjeve partiet..etter ca en 1/2time vil du se hvilken farge som matcher din hud best, det er den som nesten da er usynlig. Foundation farge skal alltid være den som er mest lik din egen, og gjerne en antydning lysere enn du er selv. Hva du enn gjør velg aldri en som er en tone mørkere enn din egen.

Ett annet tips er å teste Terre d`Oc mineralfoundation, de har bare 3 fargetoner som blender seg fantastisk inn i din egen fargetone. Jeg har testet to av dem som passet ypperlig på min hudtone, den tredje som jeg ikke har testet vet jeg er for mørk. Så sjansene for at en av de tre passer er stor.

Anonymous poster hash: ddeaa...59b
Skrevet

Nei, jeg mente jeg hadde vært innom 10-12 butikker, men bare fått prøver i to av de :)Takk for svar dere, skal prøve på tipsene deres og se om jeg ikke får flere prøver så jeg finner ut av dette, eller bare går inn på parfymeri og spør om de kan hjelpe meg.. Men de har jo ikke dagslys der inne de heller. Anonymous poster hash: 91ad6...067

Men då handlar du rett og slett ikkje der du ikkje får prøvar. Eg har fått 4-5 prøvar berre frå Mac, eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...