Gå til innhold

Stinker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet inn i en leilighet nå for et halvt år siden og vi blir fort plaget av et jævlig stank fra badet! Det stinker så det holder!! Jeg vet ikke om det er en pisuar, men det er i hvert fall en ting jenter bruker.

Men det er hovedsaken det er denne det stinker fra siden det er helt åpent i sluket og ender med at jeg må lukke alle dører som går til badet. Det stinker så fælt. Bor bare 500 meter fra kloaksystemet, så det kan jo sikkert være årsaken å.

Men er det noen som kan gi meg noen råd om hvordan jeg kan få bli kvitt denne stanken? Det er mest om morran jeg vil bruke på å se på tv, enn å ligge å lukte på denne stanken.. Tror du det vil hjelpe å stappe en klut ned i sluket?

(bare å flytte innlegget hvis det er feil sted.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi flyttet inn i en leilighet nå for et halvt år siden og vi blir fort plaget av et jævlig stank fra badet! Det stinker så det holder!! Jeg vet ikke om det er en pisuar, men det er i hvert fall en ting jenter bruker.

Men det er hovedsaken det er denne det stinker fra siden det er helt åpent i sluket og ender med at jeg må lukke alle dører som går til badet. Det stinker så fælt. Bor bare 500 meter fra kloaksystemet, så det kan jo sikkert være årsaken å.

Men er det noen som kan gi meg noen råd om hvordan jeg kan få bli kvitt denne stanken? Det er mest om morran jeg vil bruke på å se på tv, enn å ligge å lukte på denne stanken.. Tror du det vil hjelpe å stappe en klut ned i sluket?

(bare å flytte innlegget hvis det er feil sted.)

?? Hvis det lukter må du jo ta kontakt med eier/selger, det er sikkert sopp, død rotte eller lignende som forårsaker dette.

Endret av KG dama
  • Liker 1
Skrevet
Jeg vet ikke om det er en pisuar, men det er i hvert fall en ting jenter bruke

Skjønner ikke hva du mener, men høres ut som om dere har en defekt vannlås. Evt en vannlås hvor vannet har fordampet (eks hvis dere har et ekstra sluk som brukes lite?). Hvis vannlåsen ikke fungerer (evt er tom for vann) så kommer duften fra kloakksystemet rett inn på badet.

Hvis den bare er tom for vann er det bare å fylle på igjen, er den defekt så er det verre.

• Liker 1
Skrevet

Et bidet? Fyll på med vann, om ikke det hjelper kan du trygt stappe en klut nedi.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener, men høres ut som om dere har en defekt vannlås. Evt en vannlås hvor vannet har fordampet (eks hvis dere har et ekstra sluk som brukes lite?). Hvis vannlåsen ikke fungerer (evt er tom for vann) så kommer duften fra kloakksystemet rett inn på badet.

Hvis den bare er tom for vann er det bare å fylle på igjen, er den defekt så er det verre.

Kan sikkert legge ut bilde. Men samboer prøvde å fylle den, men da lekker den.. Skal høre med huseier om det..

Skrevet

?? Hvis det lukter må du jo ta kontakt med eier/selger, det er sikkert sopp, død rotte eller lignende som forårsaker dette.

Vet du ikke hva pisuar er? Men jeg vet det ikke er det, for det oser dritt lukt fra piuaret den gangen det skjer. Og jeg har dyr, så tror hver gang de har gjort fra seg på badet, men dem driter da ikke i pisuaret. ._.

Skrevet

Dette er det eneste bilde jeg hadde inne på datan nå. Og ja, det er en sprekk der, men den var der fra før av da vi flyttet inn hitt. Badet skal pusses opp av huseier til våren, men jeg gidder ikke å vente helt til våren..

post-71214-0-68179400-1386854696_thumb.j

Skrevet

Søte pusen! :hjerte:

Det er et bidet

Anonymous poster hash: cbd27...ab5
  • Liker 1
Skrevet

Vet du ikke hva pisuar er? Men jeg vet det ikke er det, for det oser dritt lukt fra piuaret den gangen det skjer. Og jeg har dyr, så tror hver gang de har gjort fra seg på badet, men dem driter da ikke i pisuaret. ._.

Det er du som ikke vet hva et pissoar er. Det på bildet du la ut, er et bidè. Pissoarer er å finne på offentlige herretoaletter.

Anonymous poster hash: c48cb...552

• Liker 2
Skrevet

Det er du som ikke vet hva et pissoar er. Det på bildet du la ut, er et bidè. Pissoarer er å finne på offentlige herretoaletter.

Anonymous poster hash: c48cb...552

Skrev jeg ikke at jeg ikke visste hva det var, men jeg trodde det var noe rundt pisuar? Vet da ikke dette da jeg ikke engang har sett det før vi flyttet inn hitt?

Skrevet

Jeg antar dere ikke bruker bideet så ofte. Det som kan ha skjedd da er at vannet i vannlåsen fordamper. Kloakklukt fra avløpssystemet vil da slå rett inn og du vil kjenne lukt.

Sett på kranen på bideet, helst så varmt vann som mulig. La det stå å skylle ned i et par minutter. Deretter slår du i en skvett matolje. Oljen vil legge seg som et lokk på vannoverflaten og forhindre avdamping.

Dersom dette ikke virker er mest sannsynlig bideet ødelagt. Kan dllers nevne at dersom luftingen av avløpsrøret er defekt kan det oppstå kloakk lukt. Men da ville du mest sannsynlig også hørt klukking ol fra rørene når de blir brukt.

• Liker 1
Skrevet

Det spiller ingen rolle om det er et bidet eller bare en sluk, ts, lukte skal det ikke uansett. Om dere aldri bruker bideet så bør du slå nedi en liter vann nå og da (daglig i starten), og avslutte med noen dråper olje.

Kontakt huseier om problemet ikke gir seg om en ukes tid med vann og olje, for i verste fall kan det være dårlig lufting. Noe som folk tar veldig lett på, men som i verste fall kan føre til at kloakken kommer inn på badet i stedet for å holde seg i rørene der den burde være ved neste regnflom eller annet.

Anonymous poster hash: ef1ac...e41
Skrevet

Jeg satte en klut nedi der imens, og se om det hjelper først. For skal bort i helgen, så vil helst ikke gjøre noe før jeg er hjemme igjen, i tilfelle det skal skje noe.

Jeg snakket forresten med ei venninne av meg som leide her før oss. Og de hadde aldri opplevd det. Men jeg vet da ikke om de brukte den jevnlig. Men vi har aldri brukt den. Men rart med den lukten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...