AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Hei, Jeg har en nedbetalingsavtale med Lindorff akkurat nå. Har et kredittkort med et høyt utestående beløp - fikk ikke studielån og var i krise. Klarte greit å betale utestående hver måned før jeg gikk på en krasj - mistet jobben da butikken gikk ut av business, fikk uventede kostnader. Flyttet og fikk ikke regningene mine og totalbeløpet forfalt. Uansett, siden jeg ikke kunne betale alt med en gang, så ba jeg om en nedbetalingsavtale. Det fikk jeg, på 1000,- per måned. Det jeg lurer på er - hvor mye ekstra kostnader legger de til? Jeg ser at totalt utestående beløp er høyere enn jeg trodde, til tross for at jeg har betalt kr 1000,- tre ganger. Legger de til mye ekstra gebyrer slik at nedbetalingen tar ekstra lang tid? Det stod ikke noe om dette i avtaledokumentene. Anonymous poster hash: f7965...ccf
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 de legger til gebyrer ja. de er svin sånn sett. kredittselskaper lever på renter så det hadde vært bedre for deg å få et lån til å dekke dette beløpet da du kan få bedre renter. dvs om du har muligheten til det. tro meg jeg har vært der selv og er der enda. men jeg får ikke samlet det, da er det bedre å få snakket skikkelig med de du har gjeld hos og prøve å få litt forståelse fra de. de er mennesker som jobber der så litt medfølelse for folk har de
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 de legger til gebyrer ja. de er svin sånn sett. kredittselskaper lever på renter så det hadde vært bedre for deg å få et lån til å dekke dette beløpet da du kan få bedre renter. dvs om du har muligheten til det. tro meg jeg har vært der selv og er der enda. men jeg får ikke samlet det, da er det bedre å få snakket skikkelig med de du har gjeld hos og prøve å få litt forståelse fra de. de er mennesker som jobber der så litt medfølelse for folk har de Jeg regnet med det, men fikk nettopp et brev fra Lindorff der totalt utestående beløpet er høyere enn utestående var i utgangspunktet, før jeg fikk en nedbetalingsavtale. Det er selvfølgelig ikke holdbart at jeg opparbeider meg mer gjeld der mens jeg forsøker å betale det ned! Jeg var klar over gebyrer men at de var såpass høye at jeg ikke foretar meg noen "nedbetaling" overhodet var jeg ikke klar over. Det står ikke detaljer ang. gebyrer osv. i nedbetalingsavtalen jeg skulle signere heller. Sender dem en mail og ber om detaljer. Gjelden er til Skandiabanken så jeg tror ikke banker er veldig "fleksible" eller mer fleksible enn inkassobyrået de benytter. Anonymous poster hash: f7965...ccf
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #4 Skrevet 12. desember 2013 var rart at ingenting sto om gebyrer og renter?? i regningene skal det stå noe ala "hvis regningen ikke betales innen fristen vil et gebyr på *fyll inn* komme i tillegg"
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Logget inn hos nettbanken og ser at utestående kreditt hos Skandia har gått ned ettersom jeg har begynt å betale ned. I brevet fra Lindorff har gjelden gått opp. Hvilket betyr at gebyrene de tar er høyere enn nedbetalingssummen min... Hvis dette fortsetter betyr det jo egentlig bare at hele gjelden min forflyttes fra Skandia til Lindorff mens jeg betaler og at jeg betaler dobbelt? Anonymous poster hash: f7965...ccf
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 var rart at ingenting sto om gebyrer og renter?? i regningene skal det stå noe ala "hvis regningen ikke betales innen fristen vil et gebyr på *fyll inn* komme i tillegg" Nå får jeg jo ikke regninger, beløpet er totalt forfalt til inkasso. Så jeg betaler ikke vanlig månedlig sum og renter på kredittkortet, jeg betaler kun et månedsbeløp til Lindorff og det har jeg via avtalegiro. Anonymous poster hash: f7965...ccf
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Nå får jeg jo ikke regninger, beløpet er totalt forfalt til inkasso. Så jeg betaler ikke vanlig månedlig sum og renter på kredittkortet, jeg betaler kun et månedsbeløp til Lindorff og det har jeg via avtalegiro. Anonymous poster hash: f7965...ccf aaah... hmm... da ville jeg sent de en mail. be om å få oversikt over alle gebyrer osv som står på den summen du har og hva som evt er lagt på
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Når du betaler så be om at det er hovedstolen, det opprinnelige beløpet, du vil betale ned på først. Det betyr at salær til inkassoselskapet er det som blir dekket sist. På den måten så får du iallfall mindre rentekostnad på det opprinnelige beløpet. Anonymous poster hash: 548a6...56c
Nasse1 Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Det er dyrt å ha gjeld til inkasso, sånn er det. Les her for mer forståelse: https://www.finansportalen.no/Tips+og+råd/Bank/verdt-å-vite-om-inkasso-og-betalingsanmerkninger Endret 15. desember 2013 av Nasse1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 De legger til et nedbetalingsgebyr, men dette skulle de ha opplyst deg om da du inngikk avtalen. Anonymous poster hash: e63ba...3f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå