Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må kjøpe oss ny seng, og valget ser ut til å stå mellom Wonderland og Jensen. Har også prøveligget Hästens men denne kjennes ikke så myk ut mot mine vonde skuldre på grunn av overmadrassen med hestehår.

Vi har sett på Jensen Exclusive III, Jensen Ambassadør og Wonderland V.I.P. I alle tilfellene har vi sett på rammemadrass sidne vi ikke har plass til noe større enn 1,20 (jada vi skal kjøpe større seng etterhvert, da setter vi bare den vi kjøper nå på gjesterommet så det er uansett greit at den er god å ligge i).

Vil gjerne høre positive og negative erfaringer med begge merkene (ekspeditøren påstår at de er like bra, men at man ikke betaler for merkenavnet når man kjøper Wonderland), før vi tar den enderlige avgjørelsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke uttale meg om Wonderland, vi kjøpte Jensen og er kjempefornøyd! Har flere venner og bekjente som også har Jensen som sier det samme. Vi har ikke den dyreste, men en "nest dyrest" Jensen, og hard madrass ettersom vi ble anbefalt det. Selv en hard Jensen madrass er nemlig myk, og for mykt er ikke godt for ryggen!

Både Wonderland og Jensen er helt sikkert gode valg, men vår "Jensen-selger" mente at Wonderlands madrassløsning ikke var spesielt bra. For 6 år siden, da vi kjøpte, reklamerte Wonderland nemlig med en myk og en hard side på madrassen, noe vår selger med 20 års erfaring fra bransjen mente bare var tull; madrassen ville totalt sett oppleves nokså like hard eller myk, uansett hvilken side man lå på. Men dette har jeg altså ikke prøvd selv, så jeg bare siterer! :wink:

Lykke til med valget!

Gjest Myumi
Skrevet

Har Jensen seng selv og har mange bekjente og familiemedlemmer som har kjøpt Jensen- har ikke hørt annet enn lovord. En god seng er en investering i egen helse slik jeg ser det.

Skrevet

Hadde Wonderland tidligere, men kjøpte Jensen Ambassadør rammemadrasser i fjor vinter. Jensen er helt klart best! Jeg har slitt med en vond skulder og Leonard med vond rygg, men begge deler er forsvunnet som dugg for solen. Jeg klarer meg faktisk med mindre søvn nå en tidligere fordi det virker som om kroppen slapper bedre av!

Gjest Myumi
Skrevet

Ett tips; skal du kjøpe rammamadrass så kjøp den med sokkel, ikke ben.

Skrevet

Jensen er best. Men i str 120 cm så kommer de ikke med sokkel. Sokkel er nødvendig for relativt store senger for å støtte dem, mens 120 hører til småsenger.

Gjest Myumi
Skrevet
Jensen er best. Men i str 120 cm så kommer de ikke med sokkel

Jensen 1.20 leveres både med ben og sokkel. Hvem har sagt at 1.20 senger ikke leveres på sokkel?

Skrevet

Jensen på 1.20 leveres på sokkel, ja. Vi valgte imidlertid ben (4 under hver madrass, i alt 8 ben) fordi det gjør renholdet enklere. Har absolutt ingen problemer med det. Valgte enkle rammemadrasser i stedet for continentalløsningen av samme grunn.

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg vet at 1.20 leveres på sokkel, jeg har en slik seng stående på gjesterommet og den ble kjøpt i 2002.

Skrevet

Slik jeg forsto det på selgeren vi snakka med må man spesialbestille dersom man skal ha 1,20 med sokkel, og da blir det nok fort veldig dyrt, uten at jeg kan si jeg spurte om prisen. Mulig dette er forskjellig i forskjellige butikker, registrerte at det var forskjell på hvilke modeller Bohus førte og hvilke modeller Skeidar førte. De har til og med ulike kataloger i de forskjellige kjedene. Ambasadør hadde de over alt.

Leo, husker du hvilken modell fra wonderland dere hadde problemer med? Og hvilken modell fra Jensen dere har nå? Tipper man merker god forskjell på de billigste og de dyreste modellene innen begge merker. Tror nok vi satser på en av de litt dyrer modellene uansett hvilket merke vi velger, jeg er lei av å våkne med vond rygg!

Gjest Myumi
Skrevet

Skal man ha Jensen seng må man bestille fra fabrikken med mindre man kjøper en salgsmodell som allerede finnes i butikken.

Skrevet

Jeg synes Jensen Supreme er en fantastisk god seng :-)

Skulle jeg ha valgt noe annet måtte det ha vært Dux.

Skrevet

Supreme blir nok litt for dyrt for oss denne gangen, men jeg vil ikke vente til jeg er ferdig med å være student før jeg kjøper noe som er bedre enn det vi har. Kommer aldri til å bli ferdig om vi ikke kjøper ny seng nå, den vi har gir meg så mye nakkeproblemer at jeg ikke får studert.

Jeg har forstått det slik at alle senger må bestilles fra fabrikken (utenom tilbudsmodeller og slik da), men at det likevel blir dyrere med de som spesialbestilles i ukurante mål og liknende.

Nå har mannen funnet ut at kanskje vi skal presse inn en seng på 1,50 uansett, så da utgår vel problemet med at man ikke får dem med sokke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Forskjellen på Jenssen og Wonderland madrasser er at på sistnevnte er fjærene limt fast i latex'en eller skumgummien. Det gir en litt mer holdbar madrass fordi at innmaten ikke forflytter under bruk.

Ellers er madrassene temmelig like.

Tror også at Wonderland opererer med 30 dagers bytterett?

Dvs hvis du valgte for myk eller hard madrass, så får du skiftet innmaten til det som passer deg uten ekstra kostnad.

Vet ikke om Jenssen har denne ordningen.

Skrevet
Forskjellen på Jenssen og Wonderland madrasser er at på sistnevnte er fjærene limt fast i latex'en eller skumgummien. Det gir en litt mer holdbar madrass fordi at innmaten ikke forflytter under bruk.

Ellers er madrassene temmelig like.

Tror også at Wonderland opererer med 30 dagers bytterett?  

Dvs hvis du valgte for myk eller hard madrass, så får du skiftet innmaten til det som passer deg uten ekstra kostnad.

Vet ikke om Jenssen har denne ordningen.

Ok, takk for informasjon :)

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Vil anbefale deg å kjøpe seng på ben og ikke sokkel. Sokkel forhindrer nemlig luftgjennomtrømning under madrassen og gjør dermed at den tørker saktere og det kan oppstå fuktskader inni madrassen. All svette vil nemlig trenge inn i madrassen, og ja, gjennom overmadrassen.

Utover det vil jeg anbefale Hästen senger. De kjennes litt harde ut i begynnelsen, men det går seg til etter bruk. Den vil likevel ikke miste formen + at naturmaterialet transporterer fuktighet godt.

Skrevet

Har Jensen Exclusive II og er storfornøyd.

Skrevet
Vil anbefale deg å kjøpe seng på ben og ikke sokkel. Sokkel forhindrer nemlig luftgjennomtrømning under madrassen og gjør dermed at den tørker saktere og det kan oppstå fuktskader inni madrassen. All svette vil nemlig trenge inn i madrassen, og ja, gjennom overmadrassen.

Det sa faktisk selgeren vi snakka med i går også. Hum...nå ble jeg i tvil her :-?

Gjest onyx, i.i.
Skrevet
Hvor mye svetter du egentlig

Svetter ikke noe særlig jeg, men det er faktisk ikke poenget. Poenget er at ALLE svetter om natten, noen mye og andre lite. Denne fukten vil trenge inn i madrassen og bygge seg opp over tid når tørkeforholdene er dårlig. Fukt i madrassen skaper grobunn for masse ekle ting vi helst ikke vil ha der, som f.eks. midd + at også muggsopp liker fuktige steder. For å forebygge sånne problemer bør man ikke ha madrassen på sokkel + at man helst bør legge dyna litt til siden når man har stått opp og vente med å re opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...