Gå til innhold

Norsk buhund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med norsk buhund? Vil gjerne høre i så fall:)

Anonymous poster hash: de05e...419

Skrevet

Har ikke andre erfaringer enn at de er svært smarte og flinke hunder! :)

Det er fint å høre at du er interessert i en norsk hunderase, det er dessverre utrolig få som vil ha det nå i dag.. :(

Skrevet

Buhunden er ettertraktet nå, imotsetning til tidligere. Det er en flott rase, smarte, flinke hunder med godt gemytt. De krever en bestemt hånd og det er mye lyd i dem….

Anonymous poster hash: cfdab...5da
Skrevet

yey noen som vil ha norsk rase :D

de kan være sta hvis de ikke har en fast hånd til å lede dem. du må være bestemt men ikke sint.

de er suupersmarte hunder som jeg har skjønt kan gjøre det meste bare du lærer de det riktig :) alle hunder er forskjellige så klart. men min venninne har en sånn, å hun bruker klikker med kjempegod effekt. hunden er fokusert og "klar for dyst" så fort hun tar frem klikkeren :)

Anonymous poster hash: ec524...2f3
Skrevet

Vi hadde en hund som var blanding mellom buhund og lundehund. Han døde 14 år gammel i vår. Han så ut som en liten buhund med ekstra klør (lundehundene er litt mindre og har en ekstra klo). Siden det var en blandingshund kan jeg jo ikke si med sikkerhet hva som var buhund og hva som var lundehund-delen av ham, men jeg kommenterer litt likevel.

Det sies at det er veldig vanskelig å få buhunder til ikke å bjeffe. Den kan jeg skrive under på... Han likte godt å bjeffe. Godt at han bodde på landet. Han var veldig aktiv og elsket å leke. Han var så enkel å gire opp at jeg trengte bare å klappe litt på knærne og late som om jeg skulle ta ham, og så sprang han noen runder rundt garasjen. Jeg opplevde kun én gang da han var liten valp at han var så sliten at han ikke orket å gå mer tur (bortsett fra de siste månedene da). Ellers var det bare å riste seg, og så var han klar når han hørte det magiske ordet "tur". Om han så hadde gått en lang fjelltur hele dagen, så var han klar for mer. Så ikke få deg en buhund hvis du ikke er forberedt på å gå myyye tur.

Han var veldig lydig, hengiven, hadde et fantastisk gemytt og var favoritthunden til flere av mine venner. En utrolig snill og god hund. Gikk bra med barn og fremmede. Foreldrene mine sier at de vil ikke ha en ny hund, fordi en mer perfekt hund enn den de hadde skal de lete lenge etter.

Jeg ser AB over meg sier at de er sta. Det stemmer ikke med hunden familien min hadde... Men det var som sagt en blandingshund, så det kan jo hende at det er typisk for buhunder. Men vår hund var totalt hengiven og gikk der vi gikk og gjorde det vi ba ham om.

Skrevet

Dette virker som en ypperlig hund for meg:) Vil gjerne høre fler erfaringer!

Anonymous poster hash: de05e...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...