Gå til innhold

Lite bad - dusjkabinett eller badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig flyttet inn i ny bolig, en gammel tomannsbolig som trenger litt oppussing.

Et av rommene som trenger å shines opp litt, er badet. Problemet er at badet ikke er spesielt stort. Det er ca. 2.45m langt og 1.62 cm bredt. Jeg har to små barn så jeg ønsker i utgangspunktet å kjøpe badekar.

De badekarene jeg har sett på, badekar med løveføtter, frittstående, kommer bl.a. i lengder på 1.70 og 1.57 m. Pga. plasseringen av toalettet har jeg kun mulighet til å kjøpe et badekar som er ca. 1.60 m langt. Blir det for lite til at to barn på 3 og 5 kan bade i det? Og, blir det seende dumt/stygt ut med et slikt badekar på et såpass lite bad?

Har og tenkt å fjerne servantskap og et veggskap på badet, og erstatte servantskapet med et som er mindre for å gjøre badet mindre "fullt."

Anonymous poster hash: b5b2e...bf1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ville nok brukt eit som er innebygd og går fra vegg til vegg. Eventuelt brukt plassen som er til over til oppbevaring. Syntes sånne med løveføtter virker vanskelige og upraktiske å reingjere...

Skrevet

Dusjkabinett.

Anonymous poster hash: 7367c...6a4
Skrevet

Jeg ville valgt dusjkabinett der veggene kan dyttes inn (hvis du skjønner) når man ikke bruker det. Utrolig plassbesparende iallefall....

Anonymous poster hash: 4e1db...669
Skrevet

Har nettopp leilighet med ganske lite bad, der det er badekar. Jeg kommer til å kaste det ut, for det tar altfor mye plass. Dusjkabinett tar halve plasse og gir litt armslag når man ikke bruker det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Er så takknemlig for badekaret vårt! Bruker det skjeldent selv utenom til vanlig dusjing selvsagt (har glassvegg og dusj i badekaret) men jeg synes selv det er ett møst når man har små barn i hus. før vi flyttet hit hadde vi bare dusjkarbinett og jeg syntes alltid det var ett strev når ungen skulle bade og vi styrte med badebalje og det ble masse vannsøl utover gulvet. Hun var jo selvsagt baby da men nå som hun er større så nekter hun i tillegg å dusje vist vi er i svømmehallen f.eks så jeg er veldig glad for badekaret vårt:)

Anonymous poster hash: 7ad11...cc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...