Gå til innhold

For lite kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Til kaffen har vi ca 47 gjester og vi har følgende kaker:

3 etg. marsipankake (til ca. 50 stk.)

Stor sjokoladekake

Kransekake

Stor suksessterte

Verdens Beste

Waleskringle

Nøttekake m/sjokoladekrem

Firkløverkake

Fromasjkake

15 stk. Napoleonskaker

Islandske pannekaker til ca 50 stk....

Tror dere dette er nok? I tillegg blir det jo snacks og sjokolade + frukt.

Er det noe dere synes mangler i henhold til et bryllup? Noen tips?

icon_smile.gif12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mer en nok.................12

Skrevet

Tror fint du kunne klart deg med halvparten, og kanskje mindre enn det også.

Det er jo litt avhengig av hvor lenge etter middagen dere skal servere kaker og hvor lenge dere skal holde festen i gang.

Det er jo ganske vanlig å servere kaker 1-2 timer etter at middagen er ferdig. Og da er det ikke så mange som orker 4 kakestykker etter en 3-retters middag. De fleste spiser vel 1-2 stykker og noen tar 3 eller 4 stykker...

Så med dette regnestykket vil du ha kaker de neste tre ukene etter bryllupet.

12

Skrevet

Det er helt sikkert nok, men det kan være litt greit at gjestene har noen å velge mellom, ser at dere har et variert kakebord, kjenner igjen de fleste fra vårt kakebord. Jeg har "kranglet" veldig med mamma og svigermor om dette, hadde det vært opp til dem hadde det vært 30 kaker. Vi løste det med at jeg og samb. satte opp en liste over 5-6 kaker vi VILLE ha, og et max antall, og så var resten opp til dem.

Skrevet

Det er vel noe sånt med kaker vi skal ha til 60 gjester, så jeg tror det holder meg enn nok for dere!

Og et lgenerelt tips som vi snappet opp i en konfirmasjon i juni: det går utrolig lite kremkaker. Lag heller kaker med litt smak i og som det ikke er krem i. Det gikk nesten ingentign av de kakene nemlig.

Skrevet

Det er garantert mer enn nok :) Og dere kommer til å sitte med masse kake igjen etterpå :) Men gjestene har i hvert fall fått masse å velge mellom.

Vi skal servere:

bryllupskaka

sjokoladekake

ostekake

Sarah Bernard (småkaker *nam*)

kransekake

og noe jeg har kjøpt som heter negerboller elns. de er mer som konfektkaker.

Og eventuelt hvis min tiltenkte svigermor baker noe. :)

Skrevet

Dere kommer til å få masse til overs! Og det hender også at gjester har med seg kaker uanmeldt, det er i hvert fall vanlig der jeg kommer i fra, så det blir alltid alt formye kaker.

Skrevet

Tusen takk for svar. Nå ble jeg lettet. Har jo ingen peiling på hvor mye kaker som går, så det hjelper å få litt respons fra dere her inne. Da gidder jeg ikke å tenke på at det ikke er nok kaker i alle fall. :lol:

Gjest *Perser*
Skrevet

hei vi hadde 10kaker utenom 3etasjer bryllups kake

+ lefser og 2 granske kake, det var ca 5 kaker som ikke ble spist!

Skrevet

hei

et lite tips kan være å ha noen stilige fruktfat, snacks og sjokolade. mange er nok mette etter middagen, men det er gost å kunne småspise litt :wink:

klem fra tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...