Gå til innhold

Har løyet om noe....Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har løyet om noe til kjæresten min lenge nå, og jeg synes det er så dumt å spille med hver gang har spør meg om hvordan det går på skolen og hva jeg har om på skolen..

Når vi begynte i lag var jeg så dum og sa/diktet opp at jeg gikk studiespesialisering vg3, mens jeg egentlig går helsefagarbeider. Jeg tror at grunnen til at jeg løy om det var at jeg var redd for å bli dømt, siden jeg droppet ut av første året og egentlig sku gått lærling nå, og derfor sagt at jeg går studiespesialisering vg3...

Når han spør meg hvordan prøve jeg har, spiller jeg bare med å sier matte eller noe av fagene de har på studiespesialisering, men jeg føler at det er på tide å fortelle sannheten nå.. jeg vet ikke helt selv hva jeg skal tenke, men jeg er kjempe redd for å fortelle det til han, fordi han har veldig i mot lyging, og jeg er redd for at han aldri vil kunne stole på han.

I det hele tatt er jeg kjempe redd, og vet ikke om jeg tørr å fortelle det til han, jeg vil ikke bryte tillit til han:(

Hva synes dere, og hva skal jeg gjøre? Jeg sitter virkelig i det nå.. føler meg så dum!!!

Anonymous poster hash: 8c37e...e3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å bare si det som det er. Du kan ikke leve med denne løgnen hvis dere skal være i et langvarig forhold. Det var veldig dumt av deg å lyve om det, og det er absolutt ingen skam å gå helsefagarbeider. Håper han forstår!

Lykke til <3

Anonymous poster hash: 75e90...a79
  • Liker 4
Skrevet

Vær ærlig og fortell at du skammer deg, så får du se hva som skjer. Du kan ikke fortsette med den løgnen ihvertfall.

Anonymous poster hash: d2359...77e
Skrevet

Det finnes MYE annet som det er betydelig verre å juge om.

Det er bare å si det som det er, og da ikke minst hvorfor du gjorde det.

• Liker 3
Skrevet

Du må uansett si det snart om dere skal være kjærester. Si det som det er, ikke finn opp en dum løgn om hvorfor du sa slik du sa iallefall, da blir skaden enda større.

• Liker 1
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg synes det er veldig dumt at du har løyet i første omgang. Jeg setter hvertfall ærlighet veldig høyt i et forhold, og nå vil han kanskje lure på hva annet du har løyet om, selv om det er det eneste. Jeg hadde slitt med å stole på deg etterpå, desverre.

Dessuten sier det jo litt om deg selv, at du ser ned på din egen yrkesvei. Det er nesten verre enn om andre dømmer deg, at du "rakker ned på" deg selv, og tenker at det du studerer og der du har kommet i utdanningsløpet ikke er bra nok. Hvis han er en bra fyr, så hadde han ikke brydd seg om du går det ene eller det andre. Hadde han dømt deg for det, så hadde det vært "good riddance".

Nå som det har gått så lang tid, så blir det dumt uansett hva du gjør. Men plutselig får han vite om det, du kan jo ikke leve resten av livet på denne - dumme, uviktige - løgnen! Du bør fortelle han det fort som fy, før han finner ut av det på annet vis, for det vil være enda mer sårende for ham. Dere kan jo møte noen du går på skole med, han kan finne papirer/bøker fra skolen ved en feiltakelse eller sånn.

Det blir vanskelig, men du bør bare fortelle ham det. Si det som det er, du var redd han ville dømme deg, og løy første gangen, og etter det synes du det var kjempevanskelig å gå tilbake og si sannheten, siden du allerede hadde løyet og dummet deg ut. Ikke legg skjul på at du synes dette var dumt gjort, og at du angrer.

Lykke til :)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Du må jo bare si det så fort som mulig. Det er heldigvis en ganske ufarlig ting å lyve om, i forhold til mye annet... Du er sikkert veldig ung, så jeg skal ikke dømme deg for hardt. Men husk at løgner er veldig lite sjarmerende, selv om løgnen i seg selv ikke er viktig. Husker jeg datet en fyr en gang, som sa han studerte et fag. Traff ham på nettet. Da vi hadde vært ute sammen et par ganger, innrømmet han plutselig at han ikke studerte, men var sykemeldt/trygdet (husker ikke helt) pga psykiske problemer. Det var en skikkelig turn off. Ikke nødvendigvis fordi han var trygdet, men fordi han løy om det, og fordi det da var tydelig at han var flau over situasjonen sin. Ikke spesielt sjarmerende.

• Liker 2
Skrevet

Tror du bare må si sannheten. Si at du faktisk ikke går studiespess, men helsefagarbeider-linja. Du løy fordi du var redd for å bli dømt, men at du innser nå hvor glad du er blitt i han, så sannheten må komme frem..... Si at du er forferdelig lei deg, og at det ikke var meningen å lyve.

Anonymous poster hash: 946eb...a72
  • Liker 1
Skrevet

Du kan begynne å snakke om de som dropper ut av skolen og slikt og hvilke tanker du selv har rundt det og så kommer du inn på at du har gjort noe dumt fordi du var redd han skulle dømme deg fordi du droppet ut av skolen selv, og så forteller du han om løgnen. Antagelig vet han allerede at du ikke var helt ærlig men har ikke sagt noe fordi han har skjønt at du slet med selvfølelsen din.

Lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: 36b7e...be0
  • Liker 1
Gjest TheRighteous
Skrevet

Du får vel bare si det som det er snarest mulig, og håpe han forstår! Så får du prøve å overbevise ham om at du syns det er fælt å ikke fortelle sannheten, at du ikke egentlig er en slik person, men at du var redd. Får håpe han skjønner det. Lykke til :)

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...