FruHudson Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hei! Jeg har en iphone 4, og har funnet ut at jeg ikke kan sende eller motta MMS med mindre jeg er tilkoblet mobilnettet. Er jeg tilkoblet wifi får jeg ikke sendt, og det skjer ingenting i det hele tatt om noen sender meg en MMS. Skal det være sånn? Er jo ikke ofte jeg får MMS, men jeg kan ikke akkurat gå rundt med mobilnettet tilkoblet til enhver tid.. Det blir rett og slett for dyrt. Noen som har noen tips til en løsning på dette? Takk for hjelpen! Endret 11. desember 2013 av FruHudson
Notisblokk Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Jeg lurer på det samme! Har iphone 5 og har samme problem..
FruHudson Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2013 Har tatt kontakt med djuice som er min operatør om problemet, så får jeg se om de har noen kloke tips på lager. Kan oppdatere tråden så fort jeg får svar fra de
FruHudson Skrevet 12. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2013 Jeg lurer på det samme! Har iphone 5 og har samme problem.. Da fikk jeg svar av djuice, og de sa at man må være tilkoblet mobilnettet for å motta og sende MMS. Så utrolig tungvindt! Burde jo få et slags hint om at nå burde du skru på mobilnett, fordi du er i ferd med å få en MMS. Teit. 1
Notisblokk Skrevet 12. desember 2013 #5 Skrevet 12. desember 2013 Da fikk jeg svar av djuice, og de sa at man må være tilkoblet mobilnettet for å motta og sende MMS. Så utrolig tungvindt! Burde jo få et slags hint om at nå burde du skru på mobilnett, fordi du er i ferd med å få en MMS. Teit. Helt enig! Jeg har Telenor så er nok samme greia der. Takk for at du tok iniativ og spurte operatøren din! 1
Brimi Skrevet 12. desember 2013 #6 Skrevet 12. desember 2013 Jeg får mms opp på meldinger jeg. Men må ha på mobilnettet for å åpne:)
Gjest Ciegus Skrevet 12. desember 2013 #7 Skrevet 12. desember 2013 Sånn er det for alle. Men når jeg får en MMS får jeg det som en vanlig SMS uten innhold (står noe da, men husker ikke hva, "kan ikke lese meldingen" eller noe). Da skrur jeg på nettet, og mottar MMS-en.
Gjest crazycatlady Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Koster da ingenting å ha på 3G eller 2g hele tiden, er bruken som koster. Men er ikke akkurat dyrt lenger det heller, ihverfall ikke med mitt abonnement. Jeg har aldri betalt noe for at mobilnettet er på ihvertfall. Hjemme har jeg på wifi men mobilnettet er også på selv om det er wifi som brukes. Mottar og får sendt alt av MMS. Har iPhone 4. 1
Lutetium 71 Skrevet 13. desember 2013 #9 Skrevet 13. desember 2013 Sånn er det for alle. Men når jeg får en MMS får jeg det som en vanlig SMS uten innhold (står noe da, men husker ikke hva, "kan ikke lese meldingen" eller noe). Da skrur jeg på nettet, og mottar MMS-en.Hvorfor skrur du av mobilnett? Når mobilen din er tilkoblet wifi er det det som brukes uansett. Først når mobilen mister tilgang til wifi vil den gå over til å bruke kun mobilnett.
Gjest Ciegus Skrevet 13. desember 2013 #10 Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor skrur du av mobilnett? Når mobilen din er tilkoblet wifi er det det som brukes uansett. Først når mobilen mister tilgang til wifi vil den gå over til å bruke kun mobilnett. Fordi det suger strøm som svarte juling. Jeg skrur av trådløsen også når den ikke er i bruk (av samme grunn, og fordi det er jævlig plagsomt at alt som dukker opp på facebook/mail skal plinge både på pc og mobil samtidig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå