AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Mon tro om noen kan svare meg på denne? Jeg ser i min nettbank at jeg for en uke siden ble belastet kr. 619, 51, med teksten "Dropbox". Jeg bruker riktignok Drobpox, men jeg var ikke klar over at det er årlig avgift? Jeg trodde det var et engangsbeløp man betalte. Sannsynligvis tar jeg feil… Uansett synes jeg det er litt merkelig at jeg ikke får noen kvittering av noe slag, ikke engang et varsel på e-post om at jeg har betalt disse pengene… Noen som har erfaringer med hvordan Dropbox funker i så måte? Anonymous poster hash: e2bcb...baa
Tabris Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 Du kan betale for å utvide lagringsplass hos Dropbox, men da er det du som velger å gjøre det - Dropbox belaster deg ikke uten videre. Hvis du ikke selv har valgt å betale for dette, så ville jeg sjekket dette opp litt mer.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 Jeg betaler månedlig, men husker at det var et alternativt å betalte årlig.Anonymous poster hash: 113cb...387
Lea2 Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Du må oppgradere til betalingsversjonen selv. Dropbox er gratis inntil et visst punkt. Og for at de skal trekke deg, så må de nødvendigvis få kortnummeret ditt. Ta en titt på dropbox-brukeren din og se om du har oppgradert.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde først gratisversjonen, men iom at jeg bruker det på jobb, ble det oppgradert (jeg betalte selv, men fikk kompensert av arbeidsgiver). Jeg skjønner virkelig ikke dette. Jeg KAN ha oversett/glemt at det er snakk om årlig betaling (det må være ca. et år siden jeg oppgraderte), men jeg synes uansett det er veldig merkelig at jeg blir belastet slik helt uten videre, uten å få noen melding om dette. Anonymous poster hash: e2bcb...baa
Lea2 Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Om du har betalt og krysset av for årlig er det helt vanlig at det blir belastet på samme tid etter et år om du ikke avslutter eller sier nei til automatisk trekk. Dette gjelder mange typer software og tjenester på nett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #7 Skrevet 13. desember 2013 Om du har betalt og krysset av for årlig er det helt vanlig at det blir belastet på samme tid etter et år om du ikke avslutter eller sier nei til automatisk trekk. Dette gjelder mange typer software og tjenester på nett. Nettopp, da er det nok slik det er. Husker ikke hva jeg kan ha krysset av for. Men - nå har jeg ikke lenger denne jobben, og jeg har ikke behov for å ha så mye plass som jeg faktisk har. Jeg må vel kunne nedgradere til mindre kapasitet, og dermed betale mindre/beholde gratisversjonen? Mon tro hvordan jeg går fram for å få til dette?? Anonymous poster hash: e2bcb...baa
Lea2 Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Gå inn på websiden til dropbox, klikk på kontonvnet ditt øverst og så på Upgrade. Se om du kan velge Free derfra (har gratisversjonen, så har ikke det alternativet). Det er også en link til help center nederst som du kan prøve om det ikke fungerer med Upgrade.
Lea2 Skrevet 13. desember 2013 #9 Skrevet 13. desember 2013 Fant: https://www.dropbox.com/help/158/en
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Ah… Tusen takk! Anonymous poster hash: e2bcb...baa
Lea2 Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Bare hyggelig Jeg fikk det for meg at dette SKULLE jeg vite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå