Gå til innhold

Gir ikke gaver, men sparer i fond

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sønnen min stort sett hele tiden. Han vil ikke se moren sin foruten noen få ganger. Hun har skuffet meg økonomisk og stiller heller ikke opp.

Nå drar min sønn og jeg bort i julen og han sendte melding til moren sin om at han ønsket seg penger til jul.

Hun sier da at hun skal sette penger i fond slik hennes foreldre gjør for gutten min.

Han sitter nå å er drit skuffet over moren sin og hvordan hun kan la være å gi gaver.

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Vi hadde forventet penger og det får han nå ikke. Han er 14 nå og får ikke pengene før han er 18. Så har jo da ikke glede av "gaven" før den tid

Anonymous poster hash: 690ca...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Vi" hadde forventet penger?

Guttungen får da andre gaver å pakke opp, når han er 18 og skal forlate redet tenker jeg han klarer å være litt takknemlig for penger som har forrentet seg i fond.

Anonymous poster hash: 03ab0...44e
  • Liker 5
Skrevet

Hadde det vært min sønn så ville jeg hevet grensen for når han kan få glede av fondet til den dagen han skal etablere seg.

Evt kunne han fått en pose godis i gave, for han ( og du ) virker i overkant opptatt av penger.

Anonymous poster hash: 43088...4c5
  • Liker 4
Skrevet

Vi synes det er utrolig at en mor som ikke bryr seg mer om sønnen sin at hun kan denne kamp av og til ikke kan møte sønnen sin med et behov om penger. Det er ikke mye hun må. Men vise at hun gleder seg på han sine vegne for at han skal dra bort i julen og kan kjøpe seg noe

Skrevet

Dere forventet penger?? Det er det dummeste jeg har hørt i dag. Godt mor er fornuftig.

Skrevet

Både du og sønnen virker å ha misforstått tanken bak julegaver. Mottaker kan godt ønske seg penger, men det er virkelig ikke akseptabelt å være skuffet og sur hvis giveren ønsker å gi noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg håpet på det, men har selvsagt ikke sagt noe til sønnen min. Han sendte en melding til mor om hva han ønsket seg og hvorfor. Hun har aldri tid til han ellers og har ikke vært der for han di siste årene. Da synes jeg det er rimelig å vise at du som mor vil gjøre det du kan for å gjøre sønnen din fornøyd.

Skrevet

Jeg håpet på det, men har selvsagt ikke sagt noe til sønnen min. Han sendte en melding til mor om hva han ønsket seg og hvorfor. Hun har aldri tid til han ellers og har ikke vært der for han di siste årene. Da synes jeg det er rimelig å vise at du som mor vil gjøre det du kan for å gjøre sønnen din fornøyd.

Men hun gjør jo det. Hun gir ham en gave som er mer verdifull enn han klarer å sette pris på; egenkapital som han kan bruke på bolig, sertifikat eller hva det nå måte være. Det er en flott gave, synd at verken du eller gutten ser det.

Anonymous poster hash: 03ab0...44e

• Liker 4
Skrevet

Hva skal han tenke tilbake på da, frem til han er 18? Ingenting å vise frem fra mamma

• Liker 1
Skrevet

Hva skal han tenke tilbake på da, frem til han er 18? Ingenting å vise frem fra mamma

Så hvis han hadde fått penger som han hadde brukt på alt og ingenting fordi dere skal på ferie, hadde han hatt mer å vise til??

• Liker 1
Skrevet

Da kunne han i alle fall kjøpt noe han selv ønsket seg. I stedenfor at moren hans sier hun skal sette inn penger og ikke vet om det blir gjort eller ikke

Skrevet

Så du reiser bort med ungen deres og forventer at mor skal betale lommepengene slik at han kan få en fin tur. Sweet!

Anonymous poster hash: d806a...800
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...