Gå til innhold

Magekatarr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke symptomer hadde du?

Venter på time til gastroskopi, men bare lurer.. Kan bli en lang ventetid.

Anonymous poster hash: 8e120...6db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalm, fikk ikke ned særlig mat, ble kvalm av å ikke spise samt når jeg spiste, rumling i magen og "bråk"/"uro" når man tok på den, mageknip i øvre del av mage, ekstremt sulten når jeg først var bedre men ble bare sinnsykt kvalm igjen, uvelfølelse, slapp og trøtt, hjertebank

(Har hatt det av og på i 18 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, fikk ikke ned særlig mat, ble kvalm av å ikke spise samt når jeg spiste, rumling i magen og "bråk"/"uro" når man tok på den, mageknip i øvre del av mage, ekstremt sulten når jeg først var bedre men ble bare sinnsykt kvalm igjen, uvelfølelse, slapp og trøtt, hjertebank

(Har hatt det av og på i 18 år)

Åh, det høres akkurat ut som jeg har det..!

Men av og på, vil det si at det er enklere å få det senere når du først har fått det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres akkurat ut som jeg har det..!

Men av og på, vil det si at det er enklere å få det senere når du først har fått det..?

Det kan være? Jeg vet ikke, jeg sliter mye med magen sånn ellers også og venter på flere undersøkelser, så kan jo hende magen min er "svak" eller noe. Haha. Vi har mageproblemer i familien, så kan godt være det er derfor jeg får det. Ikke vet jeg. Hadde refluks som liten vet jeg, og at det var da det begynte isåfall.

Men det finnes ting man kan gjøre for å holde det noenlunde i sjakk. Unngå stress, spise riktig mat og sånne ting. Det får du sikkert hjelp til om det er magekatarr du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis legen har sendt deg på det, har du hatt det flere ganger før. Ellers bidrar den fjotten av en lege til at det er lange køer. Vil gå så langt som å kalle han en idiot. Har du ikke fått medisiner?

Anonymous poster hash: c72da...627
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forresten kjøpe gaviscon, novaluzid, e-link eller zantac reseptfritt på apoteket. Hjelper ikke sånn superveldig, men er ok å ta en før man legger seg og når man våkner. Om man er kvalm før et måltid også. Personlig syns jeg gaviscon smaker greiest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan forresten kjøpe gaviscon, novaluzid, e-link eller zantac reseptfritt på apoteket. Hjelper ikke sånn superveldig, men er ok å ta en før man legger seg og når man våkner. Om man er kvalm før et måltid også. Personlig syns jeg gaviscon smaker greiest.

Men det er medisiner mot halsbrann o.l, jeg har ikke det, ikke sure oppstøt heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er medisiner mot halsbrann o.l, jeg har ikke det, ikke sure oppstøt heller.. :)

Når jeg fikk medisiner fra lege sist mot magekatarr fikk jeg også en gul notatlapp med at jeg kunne kjøpe gaviscon i tillegg fordi det ville hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde magekatarr og fikk Nexium på resept. Det hjalp veldig, lurer på hvorfor du ikke har fått det av legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde magekatarr og fikk Nexium på resept. Det hjalp veldig, lurer på hvorfor du ikke har fått det av legen?

Har ikke fått diagnosen enda, om du mente det til meg. :)

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexium er også syrehemmende som zantac til info
Får man utskrevet det for magekatarr er det bare å kjøpe zantac på apoteket, forskjellen er jo lavere doser men hvis du er så dårlig ville det vel være verdt det

Anonymous poster hash: 881c2...fcf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått diagnosen enda, om du mente det til meg. :)

-TS

Den diagnosen stiller de bare ved å trykke på magen og stille en rekke spørsmål. Er du sikker på at det er magekatarr du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexium er også syrehemmende som zantac til info

Får man utskrevet det for magekatarr er det bare å kjøpe zantac på apoteket, forskjellen er jo lavere doser men hvis du er så dårlig ville det vel være verdt det

Anonymous poster hash: 881c2...fcf

Tar Somac om morgenen, det er eneste jeg har fått fra legen i mellomtiden imens jeg venter på å få brev fra sykehuset om time til gastroskopi .. :)

Den diagnosen stiller de bare ved å trykke på magen og stille en rekke spørsmål. Er du sikker på at det er magekatarr du mener?

Aah, nei altså. Jeg har ikke fått noe diagnose, jeg venter på time til gastroskopi. Legen sier det er enten magekatarr, spiserørsbetennelse eller magesår.

Så nå i mellomtiden ville jeg bare høre om erfaringer fra andre.

Fastlegen min har hatt vikar i noen mnd skjønner du, hun sendte meg rett til psykolog for hun tenkte det var psykisk, men da fastlegen endelig kom tilbake synes han heldigvis det hørtes veldig rart ut og henviste meg med en gang til ordentlig sjekk da..

Bare håper de finner noe..

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...