AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #101 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg sier bare hva jeg har fått beskjed om. Var også inneliggende pasient ved en institusjon fjor,og da fikk jeg mogadon fordi apodorm ikke fantes lengere. Og det er flere i tråden her som støtter oppunder det jeg sier. Så du linken til statens legemiddelverk? Jeg antar at dette betyr to ting: 1. For pasienter på lav dose bruker man Mogadon, siden man da slipper å dele tabletter. 2. Bestillingene blir enklere når man bruker kun ett preparat. Det er jo uansett ikke noe krangle om. På min avdeling bestiller vi - og får - Apodorm hver uke.Anonymous poster hash: acc28...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 19. desember 2013 #102 Del Skrevet 19. desember 2013 Skjønner ikke hvorfor alle snakker om melatonin hele tiden. Det er ikke en medisin, men et hormon, og fungerer bare om man har "feil" på melatoninproduksjonen i kroppen. Hva med apodorm? Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Enig i det. Stort sett er det bare eldre mennesker (med mangel på hormonet) som har effekt av det. Jeg har brukt en type trisyklisk antidepressiva mot søvnforstyrrelse (Surmontil). Var plaget i mange år, men dette hjalp og jeg har ikke trengt medisiner siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #103 Del Skrevet 19. desember 2013 Lest gjennom tråden , men ingen foreslår Zopiclone 7.5 ? Nå vet jeg ikke mtp sykdommene dine, men den funker for meg godt. 5-6 minutter så forsvinner beina under meg :DDD sover 8-9 timer sammenhengende og våkner helt uthvilt uten noen form for hangover. Jeg jobber skiftarbeid og sliter derfor veldig med å sove etter kveldsvakt om jeg må opp til tidligvakt etterpå.. Så jeg bruker den innimellom. Anonymous poster hash: aead0...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #104 Del Skrevet 19. desember 2013 glemte å skrive at du må seriøst finne på noe med den derre tissinga di, for det der er ikke normalt at all.... du har muligens overaktiv blære eller lignende, men dette her er ikke bra... Anonymous poster hash: aead0...2ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 19. desember 2013 #105 Del Skrevet 19. desember 2013 Lest gjennom tråden , men ingen foreslår Zopiclone 7.5 ? Nå vet jeg ikke mtp sykdommene dine, men den funker for meg godt. 5-6 minutter så forsvinner beina under meg :DDD sover 8-9 timer sammenhengende og våkner helt uthvilt uten noen form for hangover. Jeg jobber skiftarbeid og sliter derfor veldig med å sove etter kveldsvakt om jeg må opp til tidligvakt etterpå.. Så jeg bruker den innimellom. Anonymous poster hash: aead0...2ea TS skriver at hun har forsøkt Imovane som er det samme som Zopiklon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #106 Del Skrevet 19. desember 2013 Lest gjennom tråden , men ingen foreslår Zopiclone 7.5 ? Nå vet jeg ikke mtp sykdommene dine, men den funker for meg godt. 5-6 minutter så forsvinner beina under meg :DDD sover 8-9 timer sammenhengende og våkner helt uthvilt uten noen form for hangover. Jeg jobber skiftarbeid og sliter derfor veldig med å sove etter kveldsvakt om jeg må opp til tidligvakt etterpå.. Så jeg bruker den innimellom. Anonymous poster hash: aead0...2ea Zopiclone er akkurat det samme som Imovane, som TS ikke har effekt av.Anonymous poster hash: acc28...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 19. desember 2013 #107 Del Skrevet 19. desember 2013 Så du linken til statens legemiddelverk? Jeg antar at dette betyr to ting: 1. For pasienter på lav dose bruker man Mogadon, siden man da slipper å dele tabletter. 2. Bestillingene blir enklere når man bruker kun ett preparat. Det er jo uansett ikke noe krangle om. På min avdeling bestiller vi - og får - Apodorm hver uke.Anonymous poster hash: acc28...999 . Krangler faktisk. Så linken jo,men sier fremdeles bare hva jeg har erfart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #108 Del Skrevet 19. desember 2013 . Krangler faktisk. Så linken jo,men sier fremdeles bare hva jeg har erfart. Litt dårlig formulering, der.... Dette er jo en fillesak. Jeg mente bare å oppklare hva dette er for noe. Det er sikkert lettere å fortelle en pasient at et preparat er utgått enn å begynne å forklare at man velger et synonympreparat fordi visse doseringer ikke lenger er tilgjengelig i det preparatet man ofte har gitt. Antar det er forklaringen.Anonymous poster hash: acc28...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 19. desember 2013 #109 Del Skrevet 19. desember 2013 Litt dårlig formulering, der.... Dette er jo en fillesak. Jeg mente bare å oppklare hva dette er for noe. Det er sikkert lettere å fortelle en pasient at et preparat er utgått enn å begynne å forklare at man velger et synonympreparat fordi visse doseringer ikke lenger er tilgjengelig i det preparatet man ofte har gitt. Antar det er forklaringen.Anonymous poster hash: acc28...999 Men tingen et at jeg bruker 5 mg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #110 Del Skrevet 19. desember 2013 Men tingen et at jeg bruker 5 mg Snodig.... Den har i hvert fall vi fått jevnlige leveranser på. Anonymous poster hash: acc28...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 19. desember 2013 #111 Del Skrevet 19. desember 2013 Snodig.... Den har i hvert fall vi fått jevnlige leveranser på. Anonymous poster hash: acc28...999 I fjor også når firma gikk konkurs. Ligger en link litt høyere opp? Men jeg har ingen forklaring. For meg er det nå løse med at jeg nå får skrevet ut mogadon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #112 Del Skrevet 19. desember 2013 I fjor også når firma gikk konkurs. Ligger en link litt høyere opp? Men jeg har ingen forklaring. For meg er det nå løse med at jeg nå får skrevet ut mogadon Jeg kan ikke huske at det var problematisk ifjor, men skal ikke si det for sikkert. Det viktigste er i hvert fall at du får den medisinen du trenger.Anonymous poster hash: acc28...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #113 Del Skrevet 19. desember 2013 glemte å skrive at du må seriøst finne på noe med den derre tissinga di, for det der er ikke normalt at all.... du har muligens overaktiv blære eller lignende, men dette her er ikke bra... Anonymous poster hash: aead0...2ea Nå er jeg ikke TS, men har også ME - og overaktivt nervesystem er et av mange symptomer folk ikke er klar over at ME-pasienter har. Hyppig tissing er ganske vanlig i dårlige perioder. Greit nok å håndtere når en har sånne perioder som TS har nå, hvor en sover så lett at en våkner av det. Verre i de periodene hvor en sover så tungt at en er helt borte vekk og ikke engang våkner av å tisse på seg.... Har endatil tissa på meg på dagtid fordi jeg ikke rakk toalettet, trangen kommer like brått på som for små barn. Jupp, irriterer meg grønn det mediaskapte bildet folk har av at ME er en "lettere psykisk lidelse". Til TS - denne tråden har virkelig fått meg til å tenke på å ta tak i mine egne søvnproblemer. Har ikke så mye å bidra med, men takker alle for innspill i tråden også har aldri i verden hatt krefter og hode til å lete opp alle disse preparatene på egen hånd. Forresten, i forhold til melatonin har jeg en tanke. Har vært skeptisk til å prøve den selv, fordi jeg vet at hormonsystemene mine er det ganske mye kluss med. Er vel også vanlig ME-symptom, så kanskje ikke rart at du reagerte så sterkt på det? Anonymous poster hash: 55166...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #114 Del Skrevet 20. desember 2013 Hei! Slenger bare inn innlegget mitt her siden tråden er så ny. Anonymous poster hash: 87c0c...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #115 Del Skrevet 20. desember 2013 Nå ble det sendt før jeg hadde skrevet ferdig. Men ja. Jeg har et problem med å sove når jeg er aleine hjemme, og det er jeg i natt. Imorgen skal jeg på jobb, og 2 timer søvn er helt uaktuelt. Jeg har valium liggende (tannlegeskrekk), og har tatt 10mg. Kjenner meg ikke spesielt trøtt og "aleineangsten" er der ennå. Er det trygt å ta 5 mg til? Tannlegen har forsåvidt sagt at jeg skal ta 15mg før neste tannlegebesøk, da 10mg ikke har hatt effekt tidligere. Anonymous poster hash: 87c0c...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #116 Del Skrevet 20. desember 2013 Du sier imovane/zopiclone ikke har noe effekt. Har du prøvd høyere dose?? Selv bruker jeg 11,25 gram ( 1,5 pille av den sterkeste typen (7,5mg) ) Lavere dose har ingen effekt Anonymous poster hash: 8fd73...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #117 Del Skrevet 20. desember 2013 Ts her. Apodorm 5 mg funker fint. Jeg ble helt paralysert i kroppen første gang, men ser ut til å ja blitt bedre. Må ta 2 timer før jeg skal sove. Våkner likevel av lyder, så må ha det stille. Har ingen hangover hvis jeg får sovet nok. Registrerte bivirkninger er magekramper og diaré, samt kviser. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #118 Del Skrevet 30. desember 2013 Tar tilbake at apodorm fungerer. Det fungerte i 3-4 netter, nå har de liten effekt. Må ta 4 timer før leggetid, våkner likevel etter 2-3 timer. Rart hvis jeg skal ha utviklet toleranse så fort, har ikke tatt de hver natt heller. Jeg gir opp :/Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #119 Del Skrevet 30. desember 2013 Noen andre som har opplevd at apodorm overhodet ikke har effekt, og evnt noen tips om hva som evnt har fungert for dere istedet?Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 30. desember 2013 #120 Del Skrevet 30. desember 2013 Har tipset om trisykliske antidepressiva tidligere i tråden. De funker ikke bare der og da, men endrer søvnmønster. Jeg brukte dem bare for en periode, og har nå vært uten i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå