Leahisabella Skrevet 16. desember 2013 #81 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg foretrekker apodorm. Sobril og valium kan også funke,selv om jeg ikke blir trøtt av det. Det er antidepressiv og svakt muskelavslappende (heter det, det?). Men det er benzodiazepiner og er svært vanedannende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #82 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg foretrekker apodorm. Sobril og valium kan også funke,selv om jeg ikke blir trøtt av det. Det er antidepressiv og svakt muskelavslappende (heter det, det?). Men det er benzodiazepiner og er svært vanedannende. Apodorm er vel ikke antidepressiva? Slik jeg har skjønt det så er det sovemedisin med angstdempende effekt. Hvor lenge har du gått på det, tar du det regelmessig? Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #83 Del Skrevet 16. desember 2013 Apodorm er ikke antidepressiva nei, det er avslappende/sovemedisin. Benzodiazepin. Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #84 Del Skrevet 16. desember 2013 Fikk snakket med legen om melatonin, han syns ikke jeg skulle prøve det igjen, haha. Begynner på apodorm i dag, 2,5 mg for myk start. Han sa at det ikke var noen fare for abstinenser hvis jeg trapper rolig ned, og ikke bruker hver natt etter jul/nyttår (for da må jeg ta det hver natt). Alkurat nå tenker jeg at det må være bedre å ta apodorm i 1 år og sove godt, fremfor å ikke sove i det hele tatt. Så blir sikkert knallbra Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 16. desember 2013 #85 Del Skrevet 16. desember 2013 Fikk snakket med legen om melatonin, han syns ikke jeg skulle prøve det igjen, haha. Begynner på apodorm i dag, 2,5 mg for myk start. Han sa at det ikke var noen fare for abstinenser hvis jeg trapper rolig ned, og ikke bruker hver natt etter jul/nyttår (for da må jeg ta det hver natt). Alkurat nå tenker jeg at det må være bedre å ta apodorm i 1 år og sove godt, fremfor å ikke sove i det hele tatt. Så blir sikkert knallbra Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Et lite ops. Vet ikke hva legen din skrev på resepten,men det heter ikke apodorm lengere. Det heter nå mogadon,og kommer bare i forpakkninger på 50 stk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #86 Del Skrevet 16. desember 2013 Et lite ops. Vet ikke hva legen din skrev på resepten,men det heter ikke apodorm lengere. Det heter nå mogadon,og kommer bare i forpakkninger på 50 stk. Stemmer ikke. Hentet akkurat ut apodorm 5 mg i pakke på 20 stk. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 16. desember 2013 #87 Del Skrevet 16. desember 2013 Stemmer ikke. Hentet akkurat ut apodorm 5 mg i pakke på 20 stk.Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Da hadde nok det apoteket noen esker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leahisabella Skrevet 17. desember 2013 #88 Del Skrevet 17. desember 2013 Apodorm er vel ikke antidepressiva? Slik jeg har skjønt det så er det sovemedisin med angstdempende effekt. Hvor lenge har du gått på det, tar du det regelmessig?Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Apodorm er sovemedisin ja. Mente at sobril/valium er antidepressiva. Jeg går ikke på det nå, men jeg fikk det skrevet ut i ca et halvt år. Da tok jeg det når jeg følte behov for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #89 Del Skrevet 17. desember 2013 2,5 mg apodorm har åpenbart ingen effekt. Håper virkelig 5 mg funker!Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #90 Del Skrevet 19. desember 2013 Et lite ops. Vet ikke hva legen din skrev på resepten,men det heter ikke apodorm lengere. Det heter nå mogadon,og kommer bare i forpakkninger på 50 stk. Mogadon og Apodorm er synonympreparater med samme virkestoff (Nitrazepam). Begge er fortsatt i salg. Apodorm er sovemedisin ja. Mente at sobril/valium er antidepressiva. Jeg går ikke på det nå, men jeg fikk det skrevet ut i ca et halvt år. Da tok jeg det når jeg følte behov for det. Hverken Sobril (Oxazepam) eller Valium (Diazepam) er antidepressiva. Begge er benzodiazepiner, og har lignende virkemekanisme som Apodorm/Mogadon. De mest uttalte effektene er sedasjon og muskelrelaksjon.Anonymous poster hash: acc28...999 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 19. desember 2013 #91 Del Skrevet 19. desember 2013 Mogadon og Apodorm er synonympreparater med samme virkestoff (Nitrazepam). Begge er fortsatt i salg.Anonymous poster hash: acc28...999 [/quo Er fullstendig klar over at dette er synonym preparater,men har fått beskjed ved flere apotek at de ikke lenger fører apodorm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #92 Del Skrevet 19. desember 2013 Apodorm står fortsatt i felleskatalogen, så det finnes nok enda. Kanskje apoteket ditt bare har kuttet det ut fordi Mogadon er billigere? Vet at det har hendt med andre medisiner før. Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 19. desember 2013 #93 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg skrev skrev ved flere apotek. Altså ikke bare et. Apodorm står fortsatt i felleskatalogen, så det finnes nok enda. Kanskje apoteket ditt bare har kuttet det ut fordi Mogadon er billigere? Vet at det har hendt med andre medisiner før. Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #94 Del Skrevet 19. desember 2013 Apodorm står fortsatt i felleskatalogen, så det finnes nok enda. Kanskje apoteket ditt bare har kuttet det ut fordi Mogadon er billigere? Vet at det har hendt med andre medisiner før. Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Inpac, som produserer/produserte Apodorm, gikk konkurs i fjor. http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6229610.ece Anonymous poster hash: 6b791...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #95 Del Skrevet 19. desember 2013 Apodorm forsvant i fjor. Et raskt Google søk bekreftet dette. At noen apoteket fremdeles har den kan forekomme,men som et generelt utgangspunkt er det nå mogadon som er i omløp. Apodorm står fortsatt i felleskatalogen, så det finnes nok enda. Kanskje apoteket ditt bare har kuttet det ut fordi Mogadon er billigere? Vet at det har hendt med andre medisiner før. Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Anonymous poster hash: 56ca5...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 19. desember 2013 #96 Del Skrevet 19. desember 2013 Mogadon og Apodorm er synonympreparater med samme virkestoff (Nitrazepam). Begge er fortsatt i salg. Hverken Sobril (Oxazepam) eller Valium (Diazepam) er antidepressiva. Begge er benzodiazepiner, og har lignende virkemekanisme som Apodorm/Mogadon. De mest uttalte effektene er sedasjon og muskelrelaksjon.Anonymous poster hash: acc28...999 Sobril/valium er vel antipsykotika, beroligende og angstdempende medisiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #97 Del Skrevet 19. desember 2013 Sobril/valium er vel antipsykotika, beroligende og angstdempende medisiner. De er sedative, muskelrelakserende og anxiolytiske. De brukes en del i psykiatrien, men noen uttalt antipsykotisk effekt har de ikke.Anonymous poster hash: acc28...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #98 Del Skrevet 19. desember 2013 Et lite ops. Vet ikke hva legen din skrev på resepten,men det heter ikke apodorm lengere. Det heter nå mogadon,og kommer bare i forpakkninger på 50 stk. Da hadde nok det apoteket noen esker igjen Dette stusset jeg litt over, siden de stadig kjøpes inn og brukes ved min arbeidsplass. Det er altså slik at Apodorm 2.5 mg. er midlertidig utgått. 5 mg. er fortsatt registrert. Disse har delestrek, så det har ikke noen videre praktisk betydning.http://www.legemiddelverket.no/Godkjenning_og_regelverk/Legemiddelmangel_og_avregistreringer/Documents/Legemiddelmangel_avreg%2010122013.xlsxAnonymous poster hash: acc28...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 19. desember 2013 #99 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg sier bare hva jeg har fått beskjed om. Var også inneliggende pasient ved en institusjon fjor,og da fikk jeg mogadon fordi apodorm ikke fantes lengere. Og det er flere i tråden her som støtter oppunder det jeg sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipegakk Skrevet 19. desember 2013 #100 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg har prøvd omtrent alle sovemedisiner eller beroligende som finnes i boka (utenom de aller aller hardeste), og har slitt med samme problemer som deg hele livet. Våkner fort og brått, og får ikke sove igjen. Nå bruker jeg Apodorm 5mg - pass på å ta den litt før du legger deg, og 2mg rivotril. Rivotrilen bruker jeg som et supplement til Apodormen. Jeg er en av dem som sikkert er avhengig av medisiner siden jeg har brukt dem så lenge, men når ingen av C-preparatene har fungert noe særlig, så måtte vi prøve noe annet. Det eneste som funket og slo meg HELT ut var Vallergan eller Seroquel, men jeg gikk opp 6 kg på to uker av Seroquel, og klarer ikke stå opp når jeg tar Vallergan - uansett dose. Håper Apodormen fungerer bra for deg og at du kan få en god natts søvn uten for mye bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå