AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #41 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg skjønner at du ønsker svar på sovemedisiner og ikke andre medisiner med søvn som bivirkning (vallergan, truxal, remeron). Jeg bare tenkte at det ble litt selvmotsigende når du likevel mente melatonin var et godt valg, da det heller ikke er en sovemedisin. Men om det fungerer er det jo flott, fordi den ikke er avhengighetsskapende slik som mange sovemedisiner. Anonymous poster hash: 8cae6...c20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #42 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg skjønner at du ønsker svar på sovemedisiner og ikke andre medisiner med søvn som bivirkning (vallergan, truxal, remeron). Jeg bare tenkte at det ble litt selvmotsigende når du likevel mente melatonin var et godt valg, da det heller ikke er en sovemedisin. Men om det fungerer er det jo flott, fordi den ikke er avhengighetsskapende slik som mange sovemedisiner.Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Jeg velger melatonin fordi det er så lite bivirkninger og ikke er vanedannende. Jeg aner ikke om det vil virke, men jeg vil helt klart heller prøve det enn antidepressiva.Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #43 Del Skrevet 12. desember 2013 Antidepressiva brukes også som hjelp ift urolig søvn når man har søvnlidelse (narkolepsi, restless leg syndromet etc) Jeg bruker selv Seroxat for å få bedre søvnkvalitet. Har færre oppvåkninger, drømmer mindre, bedre søvnkvalitet. Alle meds har bivirkninger. Og man må finne de medisinene som gir best mulig virkning for seg med minst mulig bivirkninger. At du avfeier antidepressiva helt syns jeg er rart. Eller jeg tenderer til å ville si at da har du ikke store nok søvnproblemer. Hilsen narkoleptikeren. Syns det er ganske frekt å insuiere at jeg ikke har store nok søvnproblemer fordi jeg ikke ønsker å ta antidepressiva for å få sove, når det finnes andre medikamenter som ikke er antidepressiva. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #44 Del Skrevet 12. desember 2013 Truxal er ikke sovemedisin, det er antipsykotika! Det gjør sikkert at du sover bedre, men det er først og fremst et antipsykotika, og det ønsker jeg ikke å ta. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Hvorfor er du så lite interessert i å få hjelp? Anonymous poster hash: a626b...cb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 12. desember 2013 #45 Del Skrevet 12. desember 2013 Syns det er ganske frekt å insuiere at jeg ikke har store nok søvnproblemer fordi jeg ikke ønsker å ta antidepressiva for å få sove, når det finnes andre medikamenter som ikke er antidepressiva. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Poenget mitt er at selv om en medisin opprinnelig ble utviklet for en type sykdom,så betyr ikke det at den kun brukes mot dette. Så jeg skjønner ikke redselen din for betegnelsen antidepressiva. For øvrig vil du neppe finne noen quick fix kun for julen når julen er så nærme, for de fleste har tilvenningsperiode (med unntak av rene sovemedisiner som stort sett gir veldig hangover). Du bør også vurdere å bruke medisiner som gir bedre søvnkvalitet over lengre tid. For min erfaring er at dårlig søvnkvalitet gir også andre plager, samt forhindrer heling av andre sykdommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #46 Del Skrevet 12. desember 2013 Du har fått råd av legen din, men stoler mer på folk som svarer i denne tråden selv om antakelig ingen har medisinsk kompetanse. Du vil ikke kurere søvnproblemene, bare "komme deg gjennom jula". Du vil ikke ta imot råd som faktisk kan virke, for du skal absolutt ha medisiner. Hva vil du egentlig?! Bruke illegale medisiner? Du velger altså heller medikamenter som du er overfølsomfor enn ikke-medisinske tiltak. Hvorfor det, egentlig? Anonymous poster hash: a70c9...5fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #47 Del Skrevet 12. desember 2013 Poenget mitt er at selv om en medisin opprinnelig ble utviklet for en type sykdom,så betyr ikke det at den kun brukes mot dette. Så jeg skjønner ikke redselen din for betegnelsen antidepressiva. For øvrig vil du neppe finne noen quick fix kun for julen når julen er så nærme, for de fleste har tilvenningsperiode (med unntak av rene sovemedisiner som stort sett gir veldig hangover). Du bør også vurdere å bruke medisiner som gir bedre søvnkvalitet over lengre tid. For min erfaring er at dårlig søvnkvalitet gir også andre plager, samt forhindrer heling av andre sykdommer. Jeg har prøvd lignende medisiner og blitt følelsesmessig nummen. En del av behandlingen for å bli bedre av PTSD er å være i kontakt med følelsene og ikke ta medikamenter som døyver. Jeg jobber intensivt med behandlinger og selvhjelp for å få bukt med søvnproblemene, det er bare nå i en kort periode jeg trenger hjelp, jeg kommer ikke til å ta medisiner regelmessig. Tok imovane 1 mnd i fjor, jeg føler det er lenge nok til å konkludere med at hængovern ikke ville bli bedre Før var imovane topp, det er etter jeg fikk ME at jeg får forferdelige reaksjoner på medisiner. Til AB som mener jeg jeg ikke vil ha hjelp; Det at jeg ikke ønsker visse type medikamenter betyr ukjent jeg ikke ønsker hjelp. Jeg har mine grunner til å ikke ønske å ta antidepressiva, og spør om erfaring med andre medikamenter som gir god søvn. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #48 Del Skrevet 12. desember 2013 Du har fått råd av legen din, men stoler mer på folk som svarer i denne tråden selv om antakelig ingen har medisinsk kompetanse. Du vil ikke kurere søvnproblemene, bare "komme deg gjennom jula". Du vil ikke ta imot råd som faktisk kan virke, for du skal absolutt ha medisiner. Hva vil du egentlig?! Bruke illegale medisiner? Du velger altså heller medikamenter som du er overfølsomfor enn ikke-medisinske tiltak. Hvorfor det, egentlig?Anonymous poster hash: a70c9...5fc Herregud. Jeg var først hos lege i dag, jeg ba om erfaringer og tips på KG i forkant. Alt som har blitt forslått her er da medisinske tiltak! Jeg gjør alt jeg kan for å unngå medisiner, jeg har prøvd alt som finnes av såkalte ikke-medisinske tiltak i flere år. Jeg har som sagt grunner for å unngå antipsykotiske midler, jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å respektere og forstå. Selvsagt vil jeg kurere søvnproblemene, det er jo det jeg jobber med hele året rundt med behandlinger. Medisiner kurerer ikke søvnproblemene mine, men jeg kan velge mellom å ikke klare feire jul, eller å ta medisiner i 2 uker. Sist jeg sjekket var legemidler i Norge legale, jeg skjønner ikke resonnementet ditt..Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #49 Del Skrevet 12. desember 2013 Siden du har vært villig til å prøve Vallergan tidligere: Har du vurdert andre allergimedisiner som har tretthet som bivirkning? Det er mulig det kan finnes andre typer som ikke gir slik hangover som Vallergan. Ellers finnes nok ikke den medisinen du ønsker. Rene sovemedisiner er avhengighetsskapende, og bør ikke brukes over tid. Ved alvorlige søvnforstyrrelser er det nesten alltid antipsykotiske eller antidepressive medisiner som blir løsningen. Anonymous poster hash: 4dddf...8a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #50 Del Skrevet 12. desember 2013 Siden du har vært villig til å prøve Vallergan tidligere: Har du vurdert andre allergimedisiner som har tretthet som bivirkning? Det er mulig det kan finnes andre typer som ikke gir slik hangover som Vallergan. Ellers finnes nok ikke den medisinen du ønsker. Rene sovemedisiner er avhengighetsskapende, og bør ikke brukes over tid. Ved alvorlige søvnforstyrrelser er det nesten alltid antipsykotiske eller antidepressive medisiner som blir løsningen. Anonymous poster hash: 4dddf...8a1 Selvsagt, problemet er bare at jeg tviler på at de vil gjøre meg trøtt og gi meg sammenhenger søvn. Jeg som har hatt kraftig pollenallergi har vært gjennom det meste av slike preparater. Jeg snakket med lege i stad, og han sa at jeg trolig måtte prøve vallergan i høyere dose, samt i minst 1-2 uker i tilvenningsfase. Problemet med det er at jeg blir helt hjelpeløs i den perioden, klarer ikke stå oppreist etter å ha tatt dem. Jeg er ikke ute etter medisiner over tid, kun i en kort periode så jeg får feiret med familien. Jeg kommer ikke til å fortsette med medisiner etter nyttår, dette er ikke ment å løse søvnproblemene over tid. Nå har jeg fått resept på to preparater, begynner med melatonin i dag og prøver det først. Så har jeg apodorm (som jeg hadde motforestillinger mot) som backup. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #51 Del Skrevet 12. desember 2013 Prøv lav dose med Remeron. Sover gjennom hele natten, men litt treg neste morgen.Anonymous poster hash: 3ed77...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #52 Del Skrevet 12. desember 2013 Prøv lav dose med Remeron. Sover gjennom hele natten, men litt treg neste morgen.Anonymous poster hash: 3ed77...157 Nå har jeg vel forklart nok ganger at jeg ikke ønsker å ta antidepressiva? Prøver med det jeg har fått resept på i dag og ser hvordan det går. Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #53 Del Skrevet 12. desember 2013 Håper de du har fått fungerer for deg. Har selv god erfaring med apodorm, har alvorlige søvnproblemer selv. Anonymous poster hash: 8cae6...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #54 Del Skrevet 12. desember 2013 Håper de du har fått fungerer for deg. Har selv god erfaring med apodorm, har alvorlige søvnproblemer selv.Anonymous poster hash: 8cae6...c20 . Veldig spent på å se! Tusen takk for alle svar Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 12. desember 2013 #55 Del Skrevet 12. desember 2013 Xyrem slår deg helt ut, da. Men jeg tviler kanskje på at du ønsker (eller får legen til å skrive ut) GHB i medisinform til deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #56 Del Skrevet 12. desember 2013 Xyrem slår deg helt ut, da. Men jeg tviler kanskje på at du ønsker (eller får legen til å skrive ut) GHB i medisinform til deg... Nei det der var vel å overdrive mine ønsker.. Det jeg ble litt oppmerksom på når jeg hentet medisinen var at det stod en advarsel ved bruk av melatonin v autoimmun sykdom. Nå blir jo eksperter aldri enige, men det er mange som mener ME er autoimmun sykdom. Men i o m at legen har skrevet det ut, så er det vel greit? Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2013 #57 Del Skrevet 12. desember 2013 Nei det der var vel å overdrive mine ønsker.. Det jeg ble litt oppmerksom på når jeg hentet medisinen var at det stod en advarsel ved bruk av melatonin v autoimmun sykdom. Nå blir jo eksperter aldri enige, men det er mange som mener ME er autoimmun sykdom. Men i o m at legen har skrevet det ut, så er det vel greit? Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Man har ikke funnet bevis for at ME er en autoimmun sykdom enda, men det er stadig en teori. Det er så mange ME-pasienter som bruker Circadin at hvis det hadde vært farlig hadde man skjønt det for lenge siden. Anonymous poster hash: a626b...cb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 12. desember 2013 #58 Del Skrevet 12. desember 2013 Man har ikke funnet bevis for at ME er en autoimmun sykdom enda, men det er stadig en teori. Det er så mange ME-pasienter som bruker Circadin at hvis det hadde vært farlig hadde man skjønt det for lenge siden. Anonymous poster hash: a626b...cb9 Mye forskning som tyder på at ME er en autoimmun sykdom, men ville ikke tenkt på det i forhold til melatonin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #59 Del Skrevet 13. desember 2013 Tok en pille i går kveld slik som foreskrevet av lege. La meg kl 23ish. Sovnet 2-3 timer senere, måtte opp på do 4 ganger før jeg sovnet. Våknet etter en time, kvalm, nattesvette, ekstremt svimmel. Opp på do noen ganger før jeg sovnet. Våknet igjen kl 0430, opp på do 4 ganger frem til nå. Føler jeg kan glemme å prøve å sove igjen. Ingen endring i søvn i natt, i tillegg dårlig av bivirkninger. Dere som har tatt melatonin; Tar det tid før melatonin virker, bør jeg ta det litt til før jeg avfeier det? Eller bør jeg hoppe rett på apodorm og bli noenlunde ferdig med tilvenning før jul? Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #60 Del Skrevet 13. desember 2013 Nesten 12 timer etter jeg har lagt meg har jeg sovet 3 timer - svært usammenhengende. Jeg har en unormalt tung sinnsstemning og angstfølelse, og klarer knapt røre meg for annet enn å gå på do. Jeg forventet ikke mirakler, men jeg forventet vitterlig ikke at søvnkvaliteten skulle bli markant dårligere etter en ussel tablett. Jeg kan bare glemme å gjøre noe som helst i dag Legekontor er selvsagt stengt i dag, så er usikker på hva jeg bør gjøre i forhold til å fortsette/avslutte?Anonymous poster hash: bce0b...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå